19/04/2024

رافائل نادال ، مدودف و دومینیک تیم به مرحله سوم اوپن استرالیا راه یافتند

  • توسط مینا
  • 25/01/2020
  • 0

رافائل نادال در بازی روز پنجشنبه خود در مسابقات اوپن استرالیا از همان ابتدا در مقابل رقیب چپ‌دستش یعنی فدریکو دلبونیس با فشار بالایی بازی کرد و هرگز از موضع خود کوتاه نیامد.

درخشش نادال در اوپن استرالیا

تنیسور شماره یک جهان در بازی دوم خود در اوپن استرالیا چند بریک پوینت ایجاد کرد اما دلبونیس آرژانتینی با نمایش خوب خود توانست حداقل برای یک ست هم که شده هیجان زیادی به تماشاگران وارد کند. نادال که در سال ۲۰۰۹ قهرمان این تورنمنت شده بود و چهار مرتبه نیز عنوان دومی را کسب کرده در نهایت با نتیجه ۶-۳، ۷-۶ (۴)، ۶-۱ در دیداری که دو ساعت و ۳۰ دقیقه طول کشید از سد رقیب خود عبور کند و به مرحله سوم این مسابقات راه یابد. دلبونیس توانسته بود در بازی مرحله اول خود ژائو سوسا را شکست دهد و پس از چهار سال نخستین برد خود در اوپن استرالیا را جشن بگیرد. نادال پس از این دیدار در مصاحبه درون زمین خود گفت:

این اولین‌باری بود که من در این مسابقات در زمان عصر بازی داشتم و شرایط نیز آرامتر و آهسته بود. این یک مسابقه دشوار بود، من در بریک پوینت‌ها فرصت‌های متعددی را به شکل بدی از دست دادم اما در نهایت راهی برای پیروزی پیدا کردم. فکر می‌کنم در ست سوم من آرامش بیشتری داشتم و تهاجمی بازی کردم. خوشحالم که توانستم در تای بریک تمام سرویس‌های اول را بزنم. فکر کنم تای بریک خوبی بود. من به پیروزی در ست دوم نیاز داشتم. در ست سوم نیز بازی بهتری انجام دادم. من باید بهتر بازی کنم. مخصوصا در تبدیل کردن بریک پوینت‌ها. من هر روز به تمرین می‌پردازم. البته که در شرایط مسابقه‌ای وضعیت متفاوت است. من مطمئن هستم که قرار است بهتر بازی کنم زیرا هر روز در ست سوم سطح خوبی از تنیس را به نمایش می‌گذارم.

با احتساب این دیدار، نادال تاکنون در فصل ۲۰۲۰ تور ATP شش پیروزی و دو شکست کسب کرده است. باخت‌های نادال در فصل جاری شامل شکست‌های است که تیم اسپانیا در فینال اولین دوره ATP Cup متحمل شد. آن رویداد در همین کشور استرالیا و در سه شهر بریزبین، پرت و سیدنی برگزار می‌شد. رافائل نادال حالا در چالش بعدی خود باید به مصاف پابلو کارنو باستا، سید ۲۷ام این تورنمنت برود. کارنو در بازی خودش توانست پیتر گوجووچیک را در دیداری که دو ساعت و ۸ دقیقه طول کشید با نتایج ۶-۴، ۶-۱، ۱-۶، ۶-۴ از پیش رو بردارد. نادال ۳۳ ساله که تاکنون در ۱۹ رویداد گرند اسلم به قهرمانی رسیده است. او در تلاش است تا به اولین تنیسور مرد در دوران اوپن (از آوریل ۱۹۶۸) و سومین نفر در تمام تاریخ تنیس تبدیل شود که در هر چهار گرند اسلم دوبار به قهرمانی می‌رسد. در طول تاریخ تنها دو تنیسور استرالیایی یعنی روی امرسون و راد لیور توانسته‌اند در دو یا تعداد بیشتری تورنمنت به قهرمانی برسند.

اوپن استرالیا

اما در بازی مهم دیگری از روز پنجشنبه تورنومنت اوپن استرالیا، دنیل مدودف با مشکلات غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شد اما هیچکدام از آن مسائل نتوانستند جلو روند خوبی این تنیسور روس را بگیرند. سید چهارم مسابقات توانست در مقابل پدرو مارتینز، تنیسور اسپانیایی که از طریق مرحله انتخابی به جدول اصلی راه پیدا کرده توانست با نتایح ۷-۵، ۶-۱، ۶-۳ به پیروزی برسد و بدین ترتیب حضور خود در مرحله سوم اوپن استرالیا را قطعی کند. مدودف در مصاحبه خود پس از این بازی گفت:

من فکر می‌کنم هنوز چیزهای وجود دارد که باید در آنها پیشرفت کنم. به نظرم در برخی از لحظات بازی می‌توانستم تهاجمی‌تر عمل کنم. البته طمانی که شما در سه ست به پیروزی می‌رسید خیلی دلتان نمی‌خواهد به سطح بازیتان فکر کند. از پیروزی خوشحالم، از اینکه توانستم بالاخره بدون یک تای بریک در سه ست به پیروزی برسم خوشحال هستم.

دیدار بعدی مدودف برابر یکی از تنیسورهای با استعداد و جوان استرالیا یعنی الکسی پاپیرین خواهد بود. پاپیرین توانست در بازی خودش در سه ست پیاپی برابر ژام مونار اسپانیایی به پیروزی برسد. این تنیسور ۲۰ ساله در این دیدار ۵۶ ضربه وینر داشت تا درست مثل سال قبل تا مرحله سوم این رویداد پیشروی کند.

اما در یک بازی حساس دیگر از مسابقاتی که روز پنجشنبه در چهارچوب تورنمنت اوپن استرالیا برگزار شد، دومینیک تیم، سید پنجم رقابت‌ها توانست در باربر وایلدکارت پرتلاش استرالیایی یعنی الکساندر بولت به یک برد پرزحمت دست پیدا کند. تیم اتریشی که برای کسب این پیروزی مجبور شد کامبک بزند، در ۱۲ گیم از ۱۵ گیم آخر انتهایی بازی به پیروزی رسید و در نهایت با نتایج ۶-۲، ۵-۷، ۶-۷ (۵)، ۶-۱، ۶-۲ توانست حریفش را حذف کند. تیم فصل قبل در ست‌های سرنوشت‌ساز بازی‌هایش توانست ۱۵ پیروزی و ۳ شکست ثبت کند و از این نظر در میان تمام بازیکنان عملکرد بسیار خوبی داشت. تیم از این نظر در دیدارهایی که در ملبورن به ست سرنوشت‌ساز رسیده است ۳ برد و ۱ باخت دارد. دومینیک تیم در مصاحبه خود بعد از این بازی گفت:

بازی کردن در چنین جو زیبایی واقعا خوب است. البته جمعیت حاضر در استادیوم حامی الکس بودند. او استرالیایی است، پس این کاملا منطقی است. اما بازی کردن در استادیومی که پر است و همه علیه شما هستند بهتر از بازی کردن در یک استادیوم خالی است.

در سایر بازی‌های امروز، السکاندر زورف، گائل مونفیس، دیوید گافین، استن واورینکا، کارن خاچانوف، آندری روبلف، جان ایسنر، نیک کیریوس و فرناندو ورداسکو به پیروزی رسیدند و به مرحله بعد راه یافتند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار