20/04/2024

مسابقات تنیس اوپن آمریکا به احتمال زیاد در ماه ژوئن برگزار خواهد شد

  • توسط سروش
  • 16/04/2020
  • 0

مسئولان برگزارکننده مسابقات تنیس اوپن آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند که اگر مسابقات گرند اسلم امسال بتواند در دوران شیوع ویروس کرونا برگزار شود، زمان آن ماه ژوئن خواهد بود و روی کاغذ بدون تماشاگر است اما به احتمال زیاد اینطور نخواهد بود.

احتمال برگزاری تنیس اوپن آمریکا

مسابقات تنیس اوپن آمریکا که قرار شد در فاصله روزهای ۳۱ آگوست تا ۱۳ سپتامبر برگزار شود هم بزرگترین و پرسرو صداترین رویداد از چهار رویداد گرند اسلم بر روی تقویم تنیس محسوب می‌شود و مایک داز، سرپرست اجرایی انجمن تنیس ایالات متحده آمریکا این تغییر را پیش‌بینی نمی‌کند.  داز در یک کنفرانس تلفنی اظهار داشت:

در مورد بازی بدون حضور هواداران باید بگویم ما هیچ گزینه‌ای را از روی میز خود حذف نمی‌کنیم اما صادقانه و رک بگویم به احتمال بسیار زیاد این فرضیه رد می‌شود. این مسئله با روح جشن تنیس در تضاد است. این قضیه نه‌تنها به سلامتی و خوب بودن نیز هواداران بلکه به به سلامتی و خوب بودن بازیکنان و کادر اجرایی نیز بازمی‌گردد که به برگزاری این تورنمنت کمک می‌کنند.

مسابقات تنیس اوپن آمریکا همه ساله ۸ در نیویورک سیتی برگزار می‌شود که در حال حاضر بیشترین آسیب در میان شهرهای آمریکا را از پاندمی ویروس کرونا دیده است و در این هفته آمار رسمی کشته‌شدگان با شیبی تند به بیش از ۱۰ هزار نفر رسید. مرکز تنیس ملی بیلی جین کینگ USTA که ورزشگاه خانگی مسابقات تنیس اوپن آمریکا محسوب می‌شود به یک بیمارستان موقت تبدیل شده است که به مبارزه علیه ویروس کرونا کمک می‌کند.  تنیس اوپن ایالات متحده آمریکا در سال گذشته با جذب ۷۴ هزار نفر تماشاچی رکورد حضور هواداران در تاریخ رقابت‌ها را به خود اختصاص داد و این تورنمنت موتوری است که توسط USTA به حرکت درمی‌آید. این نهاد، سازمان حکومتی برای ورزش‌های آمریکا محسوب می‌شود. مسابقات تنیس اوپن فرانسه، اولین گرند اسلم فصل به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و مسابقات زمین‌های رسی به ۲۰ اکتبر منتقل شد، یعنی ۴ ماه بعد از زمان معمول برگزاری و این در حالی است که مسابقات ویمبلدون که قرار بود در اواخر ماه ژوئن برگزار شود به طور کامل لغو شد.

اوپن آمریکا

داز در این باره گفت:

در این زمان باید سهم خود را به این ورزش ادا کنیم. بدیهی است که خواسته ما برگزار کردن این تورنمنت است.

داز این را هم گفت که USTA بعد از مشورت کردن با پزشکان درباره ایمن بودن برگزاری مسابقات تنیس اوپن ایالات متحده آمریکا تصمیم‌گیری خواهد کرد. داز افزود:

همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اگر کارشناسان پزشکی برگردند و بگویند راهی بی‌پروا برای برگزاری یک تورنمنت کاملاً امن تنیس وجود دارد و متأسفانه مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد، ما شاید تصمیم خود را بازنگری کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم. امروز خیلی زود است که درباره زمان دقیق برگزاری تورنمنت‌ها صحبت کنیم.

لازم به ذکر است با شیوع ویروس کرونا تمامی مسابقات معتبر تنیس تا تاریخ ۱۳ جولای تعطیل خواهد بود و هنوز زمان جدیدی برای شروع دوباره بازی‌ها در نظر گرفته نشده است. آندره گادنزی، رئیس ATP در این باره گفت:

هیچ‌کس نمی‌داند ما چه زمانی با امنیت کامل می‌توانیم به برگزاری مسابقات بازگردیم: صحبت درباره آگوست، سپتامبر و نوامبر تنها یک فرضیه است. نمی‌توانیم روی چیزی با قطعیت نظر بدهیم که حتی نمی‌دانیم ممکن است اتفاق بیفتد یا خیر. شاید حتی مسابقات از سال دیگر آغاز شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار