19/04/2024

هیگراس: از تماشای بازی‌های اندی ماری لذت می‌برم؛ او به میادین بازخواهد گشت

  • توسط سروش
  • 14/02/2020
  • 0

اندی ماری از زمان حضورش در تنیس جام دیویس در ماه نوامبر دیگر در مسابقه‌ای حاضر نشده است.

مصاحبه هیگراس در خصوص اندی ماری

خوزه هیگراس، یکی از بهترین سرمربیان ورزش تنیس به این اشاره می‌کند که اندی ماری بازگشت موفقیت‌آمیزی خواهد داشت. تنیسور شماره ۱ سابق جهان در حال حاضر به دلیل کبودی استخوان لگن نمی‌تواند در هیچ توری شرکت کند. ماری در ابتدای سال ۲۰۱۹ عمل جایگزینی مفصل ران را انجام داد. این تنیسور ۳۲ ساله اسکاتلندی از زمان حضورش در مسابقات فینال تنیس جام دیویس که در ماه نوامبر انجام شد در هیچ مسابقه دیگری حاضر نبوده است. خوزه هیگراس که سابقه کار با راجر فدرر را در کارنامه دارد درباره بازگشت اندی ماری اظهار داشت:

اگر کسی این شانس را داشته باشد که پس از مصدومیتی این چنینی به میادین بازگردد، فکر می‌کنم اندی ماری خواهد بود.

پت سمپراس، جیم کوریر و مایکل چنگ دیگر قهرمانان گرند اسلم هستند که تحت هدایت این سرمربی ۶۶ ساله اسپانیایی فعالیت داشتند. هیگراس برای یک هفته در آکادمی جدید تنیس LTA واقع در استرلینگ به عنوان مهمان حضور داشت. بازگشت اندی مورای به دلیل مصدومیت لگن با تأخیر خواهد بود. هیگراس درباره توانایی‌های اندی مورای اظهار داشت:

اندی بازیکن بزرگی است و تنیسوری است که از تماشای بازی او لذت می‌برم زیرا در تمام مسابقات تنیس حاضر می‌شود و این همان مسئله‌ای است که من را به تماشای مسابقات تنیس ترغیب می‌کند.

یکی از سخت‌ترین مسائل برای من زمانی است که مصدومیت ورزشکاران مانع از حضور آن‌ها در میادین تنیس می‌شود. فکر می‌کنم این بدشانسی محض او بود که درگیر این مسئله شد چراکه وقتی این مصدومیت رخ داد او در اوج دوران بازیگری خود بود. اگر به دلیل ماهیت مصدومیت او هیچ شانسی در این مورد نداشت بنابراین این مصدومیت از کنترل او خارج بود اما امیدوارم او به طور کامل دوران ریکاوری را پشت سر بگذارد و اگر شانس با او یار باشد از دید من قصد بازگشت به میادین تنیس را خواهد داشت. بازگشت اندی ماری به مسابقات تنیس انفرادی مردان که در ماه آگوست سال گذشته در سینسیناتی انجام شد، با اوج‌گیری و پیروزی او در مسابقات تنیس اوپن اروپایی وی در شهر آنتورپ همراه بود. بعد از آخرین حضور او در میادین تنیس، قهرمان ۳ دوره مسابقات گرند اسلم در حال تجزیه و تحلیل این موضوع است که آیا برای حضور در مسابقات هارد کورت ایلات متحده آمریکا آمادگی کافی را خواهد داشت یا خیر.

اندی ماری

ماری که اکنون در رتبه ۱۲۸ تنیسورهای جهان قرار دارد با وایلدکارت و دعوت‌نامه خواهد توانست در رویداد تنیس مستر ایندین ولز که در اوایل ماه مارس برگزار می‌شود یا در مسابقات میامی که اواخر این ماه انجام می‌شود شرکت کند. سخت‌کوشی پیامی از جانب اندی ماری است. ضمناً، اندی ماری به تنها تنیسور اسکاتلندی حاضر در آکادمی‌های LTA کمک کرده است و نام او متیو رانکین از ادینبورگ است. این تنیسور ۱۵ ساله آخرین بار قبل از کریسمس و در خلال مسابقات قهرمانی تنیس دو نفره ویمبلدون صحبت کرده و از او خواسته شده بود که سخت تمرین کرده و از فرصتی که در اختیار او قرار داده شده بود استفاده کند. این تنیسور نوجوان درباره اندی ماری اظهار داشت:

من چند بار با او ملاقات داشته‌ام. این که توانستم با او صحبت کنم واقعاً شگفت‌انگیز است. توانستم چیزهای زیادی از او یاد بگیرم. من بازی‌های او را از تلویزیون تماشا کرده‌ام و مصاحبه‌های او را دیده‌ام. دیدن ادامه دوران بازیگری او در کل طول زندگی من بهترین انگیزه من برای تبدیل شدن به تنیسوری مانند او خواهد بود. من در حال انجام جلسات تمرینی تنیس خود بودم و او در باشگاه من مشغول تمرین دادن بود. او فقط از من سؤال می‌کرد که اوضاع چگونه است. من هم از او سؤال کردم که چه نکاتی را برای من درنظر دارد و او گفت به همین ورزش بچسب و فقط سخت تلاش کن.

آکادمی استرلینگ برای اولین بار پذیرای هشت دانش‌آموز است و سرمربیان و علوم ورزشی خود را از طریق دانشگاه استرلینگ تأمین می‌کند. لازم به ذکر است سر اندرو برن ماری مشهور به اندی ماری در ۱۵ می ۱۹۸۷ به دنیا آمد. این تنیسور اسکاتلندی در سال ۲۰۰۵ به جرگه حرفه‌ای‌های تنیس پیوست. ماری در مسابقات تنیس اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۲، تنیس اوپن ویمبلدون در سال ۲۰۱۳، تنیس انفرادی المپیک ۲۰۱۲ و تنیس انفرادی المپیک ۲۰۱۶ قهرمان شد و مدال نقره تنیس دو نفره المپیک ۲۰۱۲ را نیز در کارنامه دارد. وی همچنین قهرمانی مسابقات تنیس جام دیویس و مرحله فینال تور ATP را نیز به ویترین افتخارات خود افزوده است. وی با شکست نواک جوکوویچ در دیدار فینال تنیس اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۲ به اولین بریتانیایی از سال ۱۹۳۷ تبدیل شد که یک گرنداسلم را از آن خود کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار