19/04/2024

آیا اندی ماری می‌تواند فاتح یک گرند اسلم دیگر شود؟

  • توسط سروش
  • 30/11/2019
  • 0

در طول تاریخ برگزاری مسابقات تنیس، شاهد بوده‌ایم که برخی از بازیکنان این رشته در عین ناباوری به مقام قهرمانی گرند اسلم‌ها رسیده‌اند. حال سوال بزرگ اینجاست که آیا اندی ماری نیز می‌توانند همانند آن‌ها و در سال‌های پیش‌روی‌اش مجدداً به یک گرند اسلم دیگر دست یابد؟

اندی ماری و احتمال فتح گرنداسلم

گوران ایوانیسویچ، گرگ روسسکی و تیم هنمن تا قبل از اینکه به قهرمانی در یک گرند اسلم برسند، بدان شکل نامی شناخته شده در ورزش تنیس به حساب نمی‌آمدند. این واقعیت برای گوران ایوانیسویچ بیشتر نمود پیدا می‌کند، جایی که او در حالی که با وایلد کارت موفق به حضور در مسابقات ویمبلدون شده بود، در پایان به قهرمانی این رقابت‌ها رسید و نامش را در دنیای تنیس جاودانه ساخت. اوضاع برای اندی ماری در سال ۲۰۲۰ نیز همانند این سه قهرمان تنیس که از آن‌ها یاد شد، خواهد بود. تنیس بازی که در اوایل سال ۲۰۱۹ و در مسابقات اوپن استرالیا با درد ناشی از مصدومیت لگن دیگر توان ادامۀ این تورنمنت را نیافت و استرالیا را به مقصد لندن ترک گفت. در آن زمان، بسیاری صحبت از بازنشستگی ماری از میادین تنیس می‌کردند و حتی خود اندی نیز در مصاحبه‌هایی اظهار داشته بود همین که بتواند راه برود و به زندگی عادی‌اش برگردد، برای او بزرگترین نعمت ممکن خواهد بود. اما تنیسور ۳۲ سالۀ بریتانیایی نه تنها به زندگی عادی خود برگشت، بلکه توانست بازگشت شکوهمندی نیز به میادین تنیس داشته باشد و در ماه اکتبر در تورنمنت آنتورپ (اوپن اروپا) پس از دو سال به مقام قهرمانی برسد. عنوانی که از تابستان سال ۲۰۱۷ و به علت مصدومیت‌هایی که وی دچار آن شده بود، دیگر برای وی تکرار نشده بود.

سال ۲۰۱۹ به همگان ثابت کرد که نمی‌توان به این آسانی‌ها خط قرمزی برروی نام اندی ماری کشید و شانسی برای موفقیت او قائل نشد. ماری به دلیل عمل جراحی‌اش در ماه ژانویه امسال و همچنین دوران نقاهتی که پشت سر می‌گذاشت، حتی در بین ۸۰۰ تنیسور برتر رنکینگ نیز جایی نداشت، اما او در حال حاضر و در جدیدترین رنکینگ جهانی تنیس مردان می‌تواند سال را با رتبۀ ۸۹ دنیا به پایان برساند. اما چه چیزی می‌تواند دوباره اندی را به روزهای اوجش برگرداند؟ آیا ما می‌توانیم مجدداً شاهد افتخارآفرینی‌های او در دنیای تنیس باشیم؟ آیا او می‌تواند به پانزدهمین قهرمانی‌اش در مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی و چهارمین عنوان خود در گرند اسلم‌ها برسد؟ قهرمان پیشین ویمبلدون، گوران ایوانیسویچ، اما نظر دیگری دارد و معتقد است که اندی دیگر نمی‌تواند به قهرمانی در گرند اسلم‌ها برسد.

اندی ماری

او در گفتگو با سایت بریتانیایی Metro.co.uk دراین‌باره می‌گوید:

یک گرند اسلم دیگر؟ تردید بسیاری وجود دارد که او بتواند یک بار دیگر قهرمان این چنین مسابقاتی شود. اندی شاید بتواند در سال آینده قهرمان تورنمنت‌های مختلفی شود، اما اینکه او بتواند هفت بازی را در رویدادی چون گرند اسلم با موفقیت پشت سر بگذارد، از نظر من دور از انتظار است. فکر می‌کنم اندی در نهایت بتواند پنج مسابقه را با موفقیت تمام کند. البته اگر او در سلامت کامل باشد و از ناحیۀ لگن هم مشکلی نداشته باشد، فکر نمی‌کنم کسی بخواهد سال آینده مقابلش بازی کند. او یک رقیب فوق‌العاده است و هنگامی که در میادین تنیس حاضر می‌شود، همۀ سعی خود را برای پیروزی به کار می‌بندد.

گرگ روسسکی نیز با ایوانیسویچ هم‌عقیده است و دربارۀ اندی ماری می‌گوید:

من با نظر گوران موافقم. اندی یک حریف و چالشی جدی برای همۀ تنیسورها در گرند اسلم‌هاست، اما اینکه او بتواند به عنوان قهرمانی برسد، کار بسیار سختی خواهد بود. اندی ماری تنها بازیکن مرد بریتانیایی است که امسال موفق به کسب یک عنوان قهرمانی در تورهای ATP شد و این خود نشان می‌دهد که او تا چه اندازه‌ای شگفت‌انگیز است. شمارۀ یک سابق بریتانیا خود را هنوز به طور کامل از صحنۀ مسابقات حذف نکرده و بازگشت عالی به رویدادهای تنیس داشته است. اما واقعآ بسیار بعید و سخت است که ما بار دیگر شانسی برای او در قهرمانی گرند اسلم‌ها متصور باشیم. اما گفته‌های ما تنها یک پیش‌بینی است و اندی همیشه نشان داده که خلاف پیش‌بینی‌ها عمل می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار