28/03/2024

اندی ماری: نگران آینده‌ام پس از بازنشستگی از دنیای تنیس نیستم

  • توسط مینا
  • 29/11/2019
  • 0

اندی ماری در مصاحبه‌ای اظهار داشته که در حال حاضر آماده زندگی پس از بازنشستگی از تنیس بوده و برای هر پیشامدی در آینده‌اش آماده است.

مصاحبه اندی ماری

اندی ماری یکی از آن ستاره‌هایی به حساب می‌آید که در هزارۀ جدید هم‌پای سه تنیسور نخبۀ تاریخ که به بیگ تری (راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ) مشهور هستند، در میادین مختلف حاضر شده و همیشه چالشی جدی برای این بازیکنان به حساب آمده است. او با چهارده قهرمانی در مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی، فتح سه گرند اسلم و دو مدال طلای المپیک از نوابغ این رشتۀ ورزشی قلمداد می‌گردد. تنیسور اهل گلاسکویِ کشور اسکاتلند در مصاحبه‌ای با سایت Tennis۳۶۵ از مستند جدید آمازون و همچنین ترس‌هایی که تاکنون داشته است، صحبت به میان آورده است. اندی چند ماهی است که توانسته مجدداً به فرم دلخواهش در رویدادهای تنیس برسد و چند ماه پیش هم به قهرمانی در یک تورنمنت حرفه‌ای تنیس دست یافت. اتفاقی که نزدیک به دو سال طول کشید و او در آنتورپ به این قهرمانی رسید. او از تابستان ۲۰۱۷ که با مصدومیت از ناحیۀ لگن مواجه شده بود، نتوانست گذشتۀ درخشانش را تکرار نماید و بیشتر اوقات این دو سال را در مصدومیت بسر می‌برد. تنیسور ۳۲ سالۀ بریتانیایی در این مستند همچنین دربارۀ ترس‌های دیگر ستارگان ورزش‌های دیگر از آینده‌شان و مصدومیت‌هایی که این بازیکنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نیز صحبت کرده است. وی خواستار حمایت هر چه بیشتر از این ورزشکاران شده است. اندی ماری دراین‌باره می‌گوید:

فکر نمی‌کنم ورزش و هر آنچه مربوط به آن می‌شود، خود و مردم را به درستی برای بازنشستگی ورزشکاران و اتفاقاتی که پس از آن رخ می‌دهد، آماده کرده باشد. ما این مسئله را برای فوتبالیست‌های زیادی در این کشور (بریتانیا) مشاهده کرده‌ایم و همچنین مواردی مشابه که برای ورزشکاران حرفه‌ای در ایالات متحدۀ آمریکا نیز اتفاق افتاده است. این بازیکنان پس از بازنشستگی با مشکلات زیادی درگیر هستند که با تلاش خود سعی می‌کنند، از پس آن‌ها برآیند. این صحبت‌ها فقط در مورد من نیست. قهرمانان زیادی وجود دارند که تمام زندگی خود را صرف این می‌کنند تا به قله‌های رفیع ورزش برسند. هیچ‌کس به درستی نمی‌داند هنگامی که ۱۴ یا ۱۵ ساله است، چه اتفاقاتی بعداً برای او رقم می‌خورد و می‌خواهد در آینده چه کاری را انجام دهد. اما من در این سن خانه‌ام را برای هدفی والا در ورزش تنیس ترک کردم تا برای تمرینات بیشتر راهی اسپانیا شوم.

فاتح سه گرند اسلم دنیای تنیس در ادامه می‌افزاید:

من به اهداف زیادی در تنیس رسیدم، اما سال گذشته با شدت یافتن مصدومیتم، بدنم دیگر اجازۀ انجام فعالیت بیشتر در این رشته را نداد. خب این برای من یک ترس بالقوه بود. اینکه پس از این مصدومیت چه کاری انجام دهم و آینده‌ام به چه شکلی رقم خواهد خورد؟ تنیس تا زمانی که به یاد دارم به من شخصیت و وجهه‌ای بالا داده است و من با خودم می‌اندیشیدم که حال پس از این مصدومیت و رها کردن تنیس، سرنوشتم چگونه خواهد شد؟ این ترس‌ها مسائل آشکاری بود که من به خوبی درک می‌کردم ولی نمی‌دانستم که بدون تنیس چکار کنم؟

اندی ماری

اندی ماری در ادامه دربارۀ عمل جراحی‌اش و دوران پس از آن می‌گوید:

پس از آن بود که من این عمل را انجام دادم. دردم از بین رفت و همه چیز برای من تغییر کرد. پس از این عمل اولویت‌هایم نیز دست‌خوش تغییر شده بود و تنها جاه‌طلبی‌ام این بود که سالم بمانم و بتوانم بدون درد به زندگی روزمره‌ام برگردم. با خود می‌گفتم خب اگر من این وضعیت را داشته باشم، آن‌گاه زندگی شادی را تجربه خواهم کرد. اما چند ماه پس از عمل جراحی‌ام بار دیگر افکار مختلفی به ذهنم آمد که من بدون تنیس واقعاً چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ من این شرایط بحرانی و سخت را پشت سر گذاشتم و دیگر نگران آینده‌ام نیستم. بنابراین اگر مجدداً آسیب دیگری ببینم و مجبور شوم تنیس را ترک کنم، به دوستانم زنگ می‌زنم و می‌گویم هی حال من خوب است.

ماری اذعان می‌کند که دوست دارد تا آخر و تا جایی که بتواند در این ورزش بماند، اما همۀ زندگی او تنیس نیست. ماری با همسرش کیم و سه فرزندش زندگی شادی دور از میادین تنیس دارد. او در پایان می‌گوید:

دوست دارم تا جایی که می‌توانم در این رشته و به موفقیت‌هایم در تنیس ادامه دهم. اما ساختار زندگی من نباید تنها محدود به تمرین و مسابقات تنیس باشد. خبر خوبی که اکنون برای من وجود دارد این است که من از شر درد و ناراحتی‌های مصدومیت‌ام رهایی پیدا کردم و بیشتر تمرکزم، متوجه خانواده‌ام است. خودم فرزندانم را به مدرسه می‌برم و با آن‌ها و به خصوص دختر دوم وقت زیادی را می‌گذرانم. پس از عملم و دوران نقاهتی که پشت سر گذاشتم، وقت آزاد من هم بیشتر شده که آن را با خانواده‌ام تقسیم کرده‌ام. شاید بهترین بخش این مصدومیتی که برای من اتفاق افتاد، همین وقت بیشتری بود که من توانستم آن را با همسر و فرزندانم سپری سازم. به جای آن‌که در میدان مسابقه باشم، در خانه هستم و کارهای بیشتری را با آن‌ها انجام می‌دهم.

اندی ماری به هر حال چهره‌ای تاثیرگذار و دوست‌داشتنی در دنیای تنیس به حساب می‌آید که اگر بتواند مجدداً به روزهای اوجش برگردد، خبر خوبی برای ورزش بریتانیا و جهان خواهد بود. ماری در اولین پیکار جدی‌اش در سال ۲۰۲۰ باید در قالب تیم بریتانیا در مسابقات ATP Cup که در سه شهر کشور استرالیا در اوایل ماه ژانویه برگزار می‌شود، حضور پیدا کند که این رقابت‌ها می‌تواند محک جدی برای آمادگی او در فصل جدید قلمداد شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار