23/04/2024

راه یافتن ایوانیسویچ، بروگوئرا و بیورکمن جهت انتخابات تالار مشاهیر 2020

  • توسط مریم
  • 05/01/2019
  • 0

3 ستاره سابق انجمن تنیس حرفه ای به عنوان کاندیداهای نهایی تالار مشاهیر تنیس سال 2020 معرفی شدند. گوران ایوانیسویچ اهل کرواسی، قهرمان ویمبلدون 2001 و شماره 2 سابق جهان در کنار سرگی بروگوئرا اهل اسپانیا، قهرمان رقابت های آزاد فرانسه و همچنین یوناس بیورکمن اهل سوئد، برنده 9 عنوان عمده تنیس دونفره و شماره 1 سابق تنیس دونفره جهان سه نفری هستند که برای انتخابات 2020 تالار مشاهیر برگزیده شده اند.

کونچیتا مارتینز از اسپانیا، ستاره سابق انجمن تنیس زنان و قهرمان ویمبلدون 1994 نیز در بخش زنان کاندید شده است. راه یافتن به تالار بین المللی مشاهیر، بزرگ‌ترین سطح افتخار در تنیس به شمار می رود. در این تالار مجموع دستاوردهای ورزشکار به نمایش گذاشته می شود و در میان بهترین های دنیای تنیس قرار خواهد گرفت.

تالار مشاهیر

استن اسمیث، رئیس تالار مشاهیر در این خصوص می گوید:

کونچیتا مارتینز، گوران ایوانیسویچ، سرگی بروگوئرا و یوناس بیورکمن در طول دوران حرفه ای خود نماد ثبات و تعهد در حرفه تنیس بودند و بدون شک هرکدام از آن‌ها استحقاق این جایگاه را خواهند داشت. نتیجه ثبات و تعهد آن‌ها نیز رسیدن به قله تنیس جهان در سال های پیشین، قهرمانی های گرند اسلم، بهترین های انجمن تنیس حرفه ای، قهرمانی در انجمن تنیس زنان، مدال المپیک و قهرمانی در جام های فد و دیویس بود. آن‌ها جدای از اینکه نمادی باصلابت از کشور خود باشند، اسطوره های کم نظیر دنیای ورزش نیز هستند. بدین ترتیب معرفی آن‌ها نیز به عنوان نامزدهای بالاترین افتخار دنیای تنیس بدون شک برای ما و همه ورزش دوستان خوشایند است.

کاندیداهای تالار مشاهیر

سبک منحصر به فرد والی و سرویس زدن گوران ایوانیسویچ (Goran Ivanišević) اهل کرواسی او را به موفقیت چشمگیری در زمین چمن ویمبلدون رساند. رقابتی که او یک بار به یک چهارم نهایی، دو بار به نیمه نهایی و 3 بار به فینال آن راه یافت. سرانجام نیز در سال 2001 به قهرمانی ویمبلدون نائل شد.

ایوانیسویچ چپ دست در آن سال رتبه 125 جهان را داشت و توسط وایلد کارد به این رقابت ها راه یافت. مسیر جادویی او از بزرگان تنیس گذشت و در نهایت به فینال رسید. جایی که او با پاتریک رفتر روبرو شد و توانست در 5 ست او را شکست داده و بر قله ویمبلدون در سال 2001 بایستد. ایوانیسویچ دارای یک مدال برنز تک نفره و یک برنز دونفره المپیک در سال 1992 است.

سرگی بروگوئرا (Sergi Bruguera)، نام بزرگ زمین رسی اهل اسپانیا با بردن عناوین آزاد فرانسه (رولاند گَروس) در سال های 1993 و 1994 شاهکار بزرگی را رقم زد. اولین عنوان او در مقابل جیم کوریه، مدافع 2 بار عنوان قهرمانی به دست آمد. بروگوئرا ابتدا 2-0 عقب افتاد و در نهایت توانست در ست پنجم به این افتخار دست پیدا کند. بهترین رکورد او رسیدن به شماره 3 انجمن تنیس حرفه ای و بردن مجموع 14 عنوان تور تنیس است. او در المپیک 1996 موفق به کسب مدال نقره شد.

یوناس بیورکمن (Jonas Björkman) اهل سوئد، شماره 1 سابق تنیس دونفره جهان 9 عنوان عمده تنیس را در کارنامه خود دارد و توانسته به گرند اسلم دوران حرفه ای دونفره دست پیدا کند. او دو بار توانسته به قهرمانی مسابقات پایانی تور تنیس مردان برسد و در مجموع 54 عنوان دونفره را در سطح تور به دست آورد.

بیورکمن در تنیس تک نفره به شماره 4 اوج دوران حرفه ای رسید و در رقابت های آزاد آمریکا و ویمبلدون نیز به نیمه نهایی راه یافت. وی یک تنیسور حرفه ای و متعهد به تیم بود و نقش عمده ای در 3 بار قهرمانی تیم سوئد (1994، 1997 و 1998) در جام دیویس ایفا کرد.

نحوه انتخاب

اکنون که نامزدهای تالار بین المللی مشاهیر تنیس سال 2020 مشخص شده اند، از دوست داران تنیس در سراسر جهان نیز خواسته شده که بهترین گزینه را برای این تالار از نظر خود انتخاب کنند و در رأی گیری بخش طرفداران سهیم باشند. این رأی گیری از 26 آگوست شروع شده و تا 29 سپتامبر (7 مهر) در وب‌سایت tennisfame ادامه خواهد داشت. شما نیز می توانید در این رأی گیری که هم اکنون با صدرنشینی ایوانیسویچ در جریان است، شرکت کنید.

آرای طرفداران در سراسر جهان به عنوان امتیاز افزوده به آرای گروه رأی دهی برای 3 انتخاب برتر طرفداران افزوده خواهد شد. این گروه نیز از رسانه ها، تاریخ شناسان تنیس و اعضای تالار مشاهیر تشکیل شده است. نفر اول در رأی گیری طرفداران 3 درصد امتیاز افزوده، نفر دوم دو درصد امتیاز و جایگاه سوم نیز یک درصد امتیاز افزوده بر امتیاز گروه رأی دهی دریافت خواهند کرد. برای اینکه شخصی بتواند به تالار مشاهیر تنیس راه پیدا کند، باید حداقل 75 درصد رأی مثبت گروه رأی دهی یا مجموع 75 درصد رأی مثبت گروه رأی دهی و طرفداران را به خود اختصاص دهد.

تاد مارتین، مدیر عامل تالار بین المللی مشاهیر تنیس می گوید:

سال گذشته طرفداران تنیس در سراسر جهان از 148 ملیت مختلف در رأی گیری برای انتخاب بهترین گزینه تالار مشاهیر شرکت کردند.

هدف ما از برگزاری این رأی گیری، مشارکت مردم و دوست داران تنیس در سراسر جهان است تا بتوانند در نوشتن تاریخ تنیس و انتخاب بهترین های آن سهیم باشند. باعث افتخار ماست که رأی گیری طرفداران را به یک رویه همیشگی در پروسه راهیابی به تالار تبدیل کرده ایم و از تمامی طرفداران درخواست داریم که در رأی گیری نامبرده شرکت کنند.

نتیجه رأی گیری طرفداران در اواخر سپتامبر اعلام خواهد شد. مراسم معرفی راه یافتگان به تالار بین المللی مشاهیر تنیس در 18 جولای 2020 (28 تیر 1399) در شهر نیوپورت ایالات متحده برگزار می شود.

نظر شما در خصوص 4 نامزد نهایی راه یافتن به تالار مشاهیر تنیس چیست؟ آیا از دوران حرفه ای این بازیکنان خاطره خاصی دارید؟ به نظر شما کدام‌یک گزینه شایسته تری است؟ آیا تابه‌حال در رأی گیری تالار مشاهیر شرکت کرده اید؟ دیدگاه های خود را با ما و دیگر دوستان خود نیز در میان بگذارید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار