16/04/2024

الینا اسویتولینا برای تقابل با سرنا ویلیامز در یو اس اوپن آماده می‌شود

  • توسط سروش
  • 06/09/2019
  • 0

الینا اسویتولینا ، سید شماره پنج مسابقات یو اس اوپن دربار بهترین حضور خود در این رویداد صحبت کرد.

الینا اسویتولینا آماده تقابل با سرنا ویلیامز

الینا اسویتولینا در ادامه باید در استادیوم آرتور اش به مصاف قهرمان ۲۳ دوره گرند اسلم یعنی سرنا ویلیامز برود. این تنیسور اوکراینی در صورت پیروزی در این دیدار، اولین حضور خود در مرحله فینال یک گرند اسلم را تجربه خواهد کرد. الینا اسویتولینا، قهرمانی فعلی مسابقات WTA Finals نه تنها فقط یک پیروزی دیگر تا حضور در اولین فینال گرند اسلم خود فاصله دارد بلکه، اگر در بازی بعدی خود به پیروزی برسد می‌تواند یک برد دوبل در برابر خواهران ویلیامز ثبت کند. اسویتولینا اگر موفق به شکست دادن سرنا ویلیامز در نیمه نهایی تنیس زنان یو اس اوپن شود، به پنجمین تنیسور زن تبدیل خواهد که هم ونوس و هم سرنا ویلیامز را در یک تورنمنت شکست می‌دهد. اسویتولینا پیش از این، پس از یک دیدار سخت در مرحله دوم تنیس آزاد آمریکا توانست خواهر بزرگتر سرنا یعنی ونوس را شکست دهد. رقیب بعدی اسویتولینا یعنی سرنا، در تلاش است تا با رکورد ۲۴ قهرمانی گرند اسلم‌های مارگارت کورت برابری کند. تقابل الینا اسویتولینا و سرنا ویلیامز، پنجشنبه شب برگزار خواهد؛ در بیستمین سالگرد اولین قهرمانی سرنا در یک رویداد گرند اسلم. ویلیامز پس از یک پیروزی قاطع برابر وانگ کیانگ در مرحله یک چهارم نهایی، درباره حریف بعدی خود گفته بود:

بدون شک اسویتولینا یک جنجگو است. او توپ‌های زیادی را برمی‌گرداند و اشتباهات چندانی مرتکب نمی‌شود. او یکی از آن دسته بازیکنانی است که همه کارها را خیلی خوب انجام می‌دهد. پس من هم باید همه وظایفم را به‌خوبی انجام بدهم.

اسویتولینای اوکراینی که در صورت پیروزی بر ویلیامز می‌تواند چهارمین بازیکنی باشد که هر دو خواهر ویلیامز را در یو اس اوپن شکست می‌دهد (آخرین ‌بار کارولینا پلیسکووا در سال ۲۰۱۶ این کار را انجام داده بود) آخرین دیدار خود با ویلیامز را در المپیک تابستانی ریو با پیروزی پشت سرگذاشته بود. اسویتولینا به‌خوبی از چالشی که شماره یک اسبق جهان از همان ابتدا می‌تواند برایش ایجاد کند آگاه است.

الینا اسویتولینا

وی پس از پیروزی در دو ست پیاپی برابر شماره یک بریتانیا، یوهانا کونتا گفت:

سرنا ویلیامز خیلی خوب سرویس می‌زند. این را همه می‌دانند و من نیز باید همین انتظار را داشته باشم. من باید به سرعت واکنش نشان بدهم و هر زمان که ممکن است از فرصت‌هایم استفاده کنم.

الینا اسویتولینا در تورنمنت‌های اصلی تنیس در سال ۲۰۱۹ تعدادی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه کرده است. وی پس از حضور در ۲۷ بازی قرعه‌کشی اصلی گرند اسلم‌ها بدون رسیدن به مرحله نیمه نهایی و تنها با چهار بار حضور در مرحله یک چهارم نهایی همان رقابت‌ها، تابستان جاری در ویمبلدون این طلسم را شکست و اکنون برای دومین گرند اسلم پیاپی در نیمه نهایی بازی خواهد کرد. او در این مسیر موفق شد در نیویورک از سد ونوس ویلیامز، هم‌وطنش دایانا یاسترمسکا و نایب قهرمان سال ۲۰۱۷ مسابقات یعنی مدیسون کیز عبور کند. اسویتولینای ۲۴ ساله در مرحله یک چهارم پایانی هم کونتا را از پیش رو برداشت. او در ادامه صحبت‌هایش گفت:

به نظرم در تمام دوران حرفه‌ای خودم قدم به قدم پیشرفت کردم. در ابتدا شروع آهسته‌ای داشتم. نه خیلی آهسته چون به نظر خودم در همان حال هم ثبات داشتم. اما در دو مرحله قبلی پیش از آنکه به پیروزی برسم، مسابقات سختی را پشت سر گذاشتم. همه چیز به جزییات کوچک مربوط می‌شود. شما باید به بازی خود اطمینان کنید. ببینید، ما در بالاترین سطح تنیس زنان هستیم و همه می‌توانند توپ را از تور عبور بدهند. همه می‌توانند سه، چهار، پنج یا شش توپ را از تور رد کنند. پس شما باید ثبات داشته باشید و بهترین فرصت‌ها را پیدا و از آنها استفاده کنید. باید به کاری که می‌کنید و به نحوه آماده شدن‌تان اعتماد داشته باشید. گاهی اوقات پیش از آنکه وارد یک تورنومنت بزرگ شوید در چند بازی شکست می‌خورید. اما نباید خیلی به آن شکست‌ها فکر کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار