19/04/2024

از الکس دی مینور تا تیافو؛ تنیسورهای راه‌یافته به نیمه نهایی Next Gen ATP

  • توسط مینا
  • 08/11/2019
  • 0
الکس دی مینور

رقابت‌های تنیس جوانان ATP که به فینال‌های Next Gen مشهور است، در شهر میلان ایتالیا در حال برگزاری است و با پایان دور گروهی، چهرۀ تنیسورهای راه‌یافته به مرحلۀ نیمه نهایی نیز مشخص گردید. در این بین نام الکس دی مینور هم دیده می شود.

صعود الکس دی مینور به نیمه نهایی Next Gen ATP

در چهار دیدار انجام شده از روز سوم برگزاری مسابقات فینال‌های Next Gen ATP، الکس دی مینور و میومیر کسمانوویچ از گروه A و فرانسیس تیافو و جانیک سینر از گروه B جواز حضور در دور نیمه نهایی این بازی‌ها را بدست آوردند. در نخستین بازی و از گروه اول، الکس دی مینور استرالیایی و سید اول قهرمانی این مسابقات موفق شد مقابل کسپر رود از نروژ به برتری برسد. در مسابقه‌ای که ۶۱ دقیقه به طول انجامید، دی مینور توانست با حساب ۳-۰ و نتایج ۴-۱، ۴-۰ و ۴-۲ مقابل کسپر رود به پیروزی برسد تا به عنوان صدرنشین گروه A به جمع چهار تنیسور برتر این رقابت‌ها راه یابد. دی مینور در این بازی در بیشتر آیتم‌ها از رقیب نروژی‌اش پیش بود و توانست ۳ ضربۀ ایس را در این بازی به ثمر برساند. این تنیس باز استرالیایی همچنین در۸۵% از سرویس‌های نخستش نیز به برتری رسید که این آمار برای کسپر رود، ۲ ضربۀ ایس و موفقیت در ۵۷% از سرویس‌های ابتدایی می‌رسید. دی مینور پس از صعود به مرحلۀ نیمه نهایی گفت:

قبل از بازی با کسپر به خوبی می‌دانستم که او تبحر بالایی در زدن ضربات کوتاه دارد و من در این دیدار با ارائۀ بازی تهاجمی و تاکتیک‌های مختلف سعی در خنثی کردن بازی او داشتم. خوشحالم که تنیس خوبی را به نمایش گذاشتم و توانستم به مرحلۀ نیمه نهایی صعود کنم.

الکس دی مینور

در دومین دیدار گروه A، میومیر کسمانوویچ به مصاف الخاندرو داویدویچ فوکینا از اسپانیا رفت که در پایان این تنیسور صرب بود که توانست برابر رقیب اسپانیایی‌اش به پیروزی برسد. کسمانوویچ در دیداری که ۵۸ دقیقه به طول انجامید، موفق شد در سه ست متوالی و با امتیازات ۴-۱، ۴-۱ و ۴-۳ (۸-۶) به برتری برسد تا به عنوان نفر دوم این گروه راهی دور نیمه نهایی شود. این سومین تقابل میان کسمانوویچ و داویدویچ فوکینا بود که هر سه بازی هم با پیروزی میومیر کسمانوویچ همراه بوده است. تنیسور صرب پس از پیروزی مقابل فوکینا اظهار داشت:

من نسبت به دیروز بسیار آرام‌تر بودم. خوشحالم که توانستم بازی خوبی به نمایش بگذارم و هنوز هم در این مسابقات باقی بمانم. مطمئنا این بازی فشار زیادی را به هر دوی ما بخصوص در ست پایانی وارد آورد و فکر کنم در کل بهتر از حریفم بازی کردم. تجربۀ من در تورها کمی بیشتر از الخاندرو است و همین تجربه به من در برد امروزم کمک شایانی کرد.

میومیر کسمانوویچ در دور نیمه نهایی باید به مصاف جانیک سینر ایتالیایی برود که توانست در گروه خود به مقام اول برسد. این اولین ملاقات مابین این دو تنیسور در سطح مسابقات حرفه‌ای به حساب می‌آید. کسمانوویچ دراین‌باره می‌گوید:

بازی کردن با او سخت خواهد بود. به خصوص اینکه او در اینجا (میلان) و پیش چشم هموطنانش بازی می‌کند. من تمام تلاشم را به کار می‌بندم و پس از پایان مسابقه خواهیم دید که چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

اما در سومین بازی برگزار شده از گروه B، فرانسیس تیافوی آمریکایی برای صعود از این گروه می‌بایست به مصاف مایکل یمر از کشور سوئد می‌رفت. دیداری که در نهایت پس از جدال ۶۸ دقیقه‌ای دو تنیسور به سود تیافو به پایان رسید. فرانیس تیافو که در جایگاه شمارۀ ۴۷ دنیا قرار گرفته است، توانست با حساب ۳-۰ و با نتایج مشابه ۴-۲ از سد مایکل یمر بگذرد تا به عنوان تنیسور دوم این گروه به دور حذفی صعود کند. این دومین سال متوالی حضور تنیس باز آمریکایی در رقابت‌های فینال‌های Next Gen ATP می‌باشد که برخلاف سال قبل، این بار تیافو موفق به صعود از مرحلۀ گروهی شده است. سید دوم قهرمانی در مسابقات جوانان میلان پس از صعود به دور نیمه نهایی گفت:

به این پیروزی و صعود به مرحلۀ حذفی این مسابقات بسیار احتیاج داشتم. نیمۀ دوم فصل ۲۰۱۹ به هیچ وجه بر وفق مرادم پیش نرفت و من باید از هر موقعیتی برای پیروزی و بالابردن امتیازاتم بهره ببرم. من این رویداد را دوست دارم و می‌خواهم همچنان به حضور در اینجا ادامه دهم. هر چه بیشتر پیروز شوید، بیشتر می‌توانید در اینجا دوام بیاورید و خوشحالم که توانستم در این دیدار به پیروزی برسم.

بدین ترتیب و در مرحلۀ نیمه نهایی، فرانسیس تیافو باید به مصاف الکس دی مینور استرالیایی برود. در تنها دیداری که این دو تنیسور به مصاف هم رفته‌اند، این دی مینور بوده که در سال گذشته و مسابقات یو اس اوپن موفق به پیروزی برابر تیافو شده است. فرانسیس دربارۀ تقابلش با دی مینور هم می‌گوید:

راستش را بخواهید انتظار بازی مقابل او را در فینال داشتم، اما متاسفانه دیدار ما در این مرحله صورت خواهد پذیرفت. او تنیسور سخت‌کوشی است و مدام در زمین مسابقه در حال جنب‌وجوش است و همین کار را برای هر حریفی که مقابلش قرار می‌گیرد، سخت می‌سازد. من برای پیروزی به میدان می‌روم، اما پس از پایان مسابقه ما همچنان دوستان خوبی خواهیم بود.

فرانسیس تیافو

در آخرین دیدار مرحلۀ نیمه نهایی نیز جانیک سینر از کشور میزبان مقابل اوگو هومبرت از فرانسه قرار گرفت که در پایان این هومبرت بود که موفق به شکست سینر شد. در مسابقه‌ای که یک ساعت و ۴۴ دقیقه به طول انجامید، اوگو هومبرت با رنکِ جهانی ۵۵ موفق شد با حساب ۳-۱ و با نتایج ۴-۳ (۷-۵)، ۳-۴ (۳-۷)، ۴-۲ و ۴-۲ برابر جانیک سینر به پیروزی برسد. هر چند این برد نیز به کار هومبرت فرانسوی نیامد تا از این گروه، جانیک سینر و فرانسیس تیافو به دور نیمه نهایی صعود کنند. اوگو هومبرت پس از پایان بازی در جمع خبرنگاران گفت:

من یک بازی عالی را انجام دادم و خوشحالم که در آخرین مسابقۀ فصلم توانستم به پیروزی برسم. این برد را در برابر بازیکن فوق‌العاده‌ای به دست آوردم. جانیک یک تنیسور عالی است. امسال واقعاً سال خوبی برایم بود و در مجموع پیشرفت خوبی در سطح تور داشتم. من در مقابل بازیکنان بزرگ، نمایش‌های خوبی داشتم و تجربه‌های زیادی را نیز به دست آوردم. این بازی‌های خوب، به من اعتماد به نفس کافی برای فصل آینده را می‌دهد.

در نهایت و از دور نیمه نهایی مسابقات فینال‌های Next Gen ATP، در روز جمعه (۸ نوامبر) ابتدا الکس دی مینور از استرالیا به مصاف فرانسیس تیافو می‌رود و پس از این دیدار هم، جانیک سینر رودروی میومیر کسمانوویچ از صربستان قرار می‌گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار