20/04/2024

الکس دی مینور آماده انتقام‌گیری از الکساندر زورف و تیم آلمان است

  • توسط سروش
  • 04/01/2020
  • 0

الکس دی‌ مینور استرالیایی در زمان مقابله با الکساندر زورف آلمانی در بریزبین، همان سرعت و چابکی دو سال پیش خودش در برابر او را دارد. با این حال الکس دی مینور نسبت به دیدارش با زورف در فوریه ۲۰۱۸، از هر نظر بازیکن متفاوتی شده است.

الکس دی مینور به دنبال انتقام از زورف

در آن زمان دی مینور ۱۸ ساله، در رده ۱۳۹ رنکینگ جهانی قرار داشت و برای اولین بار در دیویس کاپ حضور می‌یافت. با این وجود که او در دیداری پنج سته شکست خورد اما در برابر زورف بسیار خوب بازی کرد. آلمان در نهایت پبروزِ آن مسابقه تیمی شد. حالا دو سال می‌گذرد و دی مینور قهرمانی در سه تورنمنت ATP را در کارنامه دارد، رده ۱۸ رنکینگ جهانی را در اختیار دارد و بهترین تنیسور کشورش به شمار می‌رود. او و تیم استرالیا می‌توانند انتقام شکستشان در سال ۲۰۱۸ را عصر روز جمعه وقتی بار دیگر در بریزبین و در رقابت‌های ATP Cup به مصاف آلمان می روند، بگیرند. تنیسورهای شماره دوی هر کشور یعنی جان لنارد استراف (آلمان) و نیک کیریوس (استرالیا) نیز از ساعت ۵:۳۰ عصر به مصاف هم می‌روند. دی‌ مینور طی مصاحبه‌ای در روز پنجشنبه گفت:

واضح است که طی سال‌های اخیر تجربیات خوبی کسب کردم، سال‌های بسیار خوبی را در تور گذراندم و از جایگاهی که در حال حاضر دارم بسیار خوشحالم. می‌دانم که دیدار کاملا دشواری را در پیش دارم اما در پیش فصل به سختی تمرین کردم و آماده شروع سال جدید هستم.

امید اول میزبان این رقابت‌ها در رنکینگ جهانی سال ۲۰۱۹ دنیای تنیس ۱۳ پله صعود کرد. یک سال قبل از آن، الکس دی مینور با ۱۷۷ پله صعود از جایگاه ۲۰۸ رنکینگ جهانی به رده سی و یکم صعود کرد. نایب قهرمان دو دوره اخیر فینال‌های Next Gen ATP اهداف بزرگی را برای سال ۲۰۲۰ در نظر دارد:

من نزدیک به یک هفته و نیم استراحت کردم و سپس به اُز آمدیم تا تمرینات پیش فصل را آغاز کنیم. سال غیرقابل باوری را پشت سر گذاشتیم و می‌خواهیم تا در بهترین شرایط ممکن مسابقات این فصل را شروع کنیم. علاوه بر آن در سه دیدار ابتدایی خود باید برابر چندین بازیکن سطح بالا قرار گیریم.

الکس دی‌ مینور

زورف در هر چهار دیدارش مقابل دی مینور به پیروزی رسیده و این تنیسور استرالیایی بعد از دیدار پنج سته‌شان در بریزبین تنها یک ست از الکساندر گرفته است. با این حال مرد شماره یک تنیس آلمان از پیشرفت دی مینور در دو سال گذشته کاملا آگاه است:

او در آن زمان جوان بود ولی حالا در جمع ۲۰ تنیسور برتر جهان قرار دارد. گرچه این دیدار بسیار متفاوت است اما ما بازی‌های خوبی را با یکدیگر انجام داده‌ایم. فکر می‌کنم رویارویی‌مان در دیویس کاپ بهترینِ آن‌ها بود؛ ما چهار ساعت با یکدیگر بازی کردیم و در نهایت من با نتیجه ۷-۶ در ست پنجم به پیروزی رسیدم. هرگز بازی آسانی را مقابل او در پیش ندارم چراکه دی مینور فرصت‌های اندکی به شما می‌دهد و این کار شما را دشوارتر می‌کند.

استرالیا با حضور دی مینور در رده ۱۸ رنکینگ جهانی، پایین‌ترین رنکینگ جهانی در گروه ششم را در اختیار دارد؛ یونان (با حضور تسیتسیپاس در رده ۵ رنکینگ جهانی)، آلمان (با حضور زورف در رده ۷ رنکینگ جهانی) و کانادا (با حضور شاپووالوف در رده ۱۵ رنکینگ جهانی) دیگر تیم‌های حاضر در این گروه هستند. با این حال استرالیایی‌ها با وجود کیریوس به عنوان نفر دوم بخش انفرادی‌شان و کریس گوچیونه/ جان پیرز در بخش دوبل، یکی از قدرتمندترین تیم‌ها در زمین مسابقه به شمار می‌رود. با وجود چنین گروه سختی، لیتون هویت به عنوان کاپیتان تیم استرالیا معتقد است که آن‌ها سربلند از پَت رفتر آره‌نا خارج خواهند شد:

اگر آن‌ها بتوانند به بهترین نحو ممکن استعدادها و توانایی‌هایشان را در زمین بازی اجرا کنند قطعا می‌توانیم به مرحله دوم صعود کنیم. با این حال ما هیچ بازی آسانی در پیش نداریم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار