26/04/2024

الکساندر زورف با شکست برابر دیگو شوارتزمن از مسابقات یو اس اوپن حذف شد

  • توسط سروش
  • 03/09/2019
  • 0

نفر شماره شش رنکینگ تنیش مردان، الکساندر زورف ، بامداد روز سه شنبه، هجدهمین شکست خود در ۵۰ مسابقه گرند اسلم اخیر را تجربه کرد.

الکساندر زورف از اوپن آمریکا حذف شد

الکساندر زورف در مسابقه‌ای که سه ساعت و هجده دقیقه به طول انجامید با نتایج ۳-۶، ۶-۲، ۶-۴، ۶-۳ در مقابل دیگو شوارتزمن شکست خورد. شوارتزمن آرژانتینی نیز با این پیروزی موفق شد برای سومین بار در دوران حرفه‌ای خود به جمع هشت بازیکن برتر یک گرند اسلم راه پیدا کند. زورف، جوان آلمانی که ۱۷ خطای سرویس در این دیدار داشت نیمی از امتیازات گیم‌هایش را از دست داد و از هجده فرصت، در هشت بریک شکست خورد و تنها موفق شد پنج بریک را با موفق به نفع خود تمام کند تا در نهایت به در خروجی مسابقات هدایت شود تا تنها حضورش در مرحله یک چهارم نهایی گرند اسلم‌ها به همان دو دورۀ رولاند گاروس ختم شود. زورف که در تلاش بود تا امتیازات را تحت کنترل خود دربیاورد، ۴۳ ضربه وینر در این بازی داشت اما از طرف دیگر مرتکب ۶۵ خطای فردی شد و در تلاش بود تا رقیبش را در رالی‌های طولانی به چالش بکشد اما تنها به‌جز ست نخست، دیگر هرگز نتوانست در این زمینه نتیجه خوبی بگیرد. دیگو شوارتزمن از ست دوم دیدار موفق شد به سطح بازی رقیب جوانش برسد و تنها سه‌بار در ست‌های بعدی توسط رقیب بریک شد. شوارتزمن در نهایت به سختی تلاش کرد تا زورف را پشت سر خود نگه دارد و در نهایت به جمع هشت بازیکن برتر برسد.

السکاندر زورف شروع این دیدار با یک خطای دوبل شروع کرد تا در ابتدا از رقیب عقب بیفتد. او در ادامه ست نخست موفق شد در گیم‌های چهارم و ششم سرویس حرف را بریک کند و اختلاف را جبران نماید تا آنکه پس از یک ضربه بک‌هند حریف آرژانتینی‌اش که به بیرون رفت برتری در ست شماری را به‌دست بیاورد. زورف زمانی که بازی ۵-۳ بود و برای ست نخست سرویس می‌زد، دو بریک پوینت حریف را خنثی کرد و با پیروزی در ست، روحیه خوبی پیدا کرد.

الکساندر زورف

اما الکساندر زورف نتوانست در ادامه بازی از این روحیه به‌خوبی استفاده کند. شوارتزمن پاسخ خود برای یک ست عقب افتادن را آماده داشت، و موفق شد در ست دوم سه بریک کسب کند تا بازی در این ست ۶-۲ به نفعش تمام شود. شوارتزمن در بخش‌های دیگر ست سوم نیز با قدرت فراوان ظاهر شد و توانست با یک ضربه بک‌هند فوق‌العاده که در زمین حرف فرود آمد گیم دهم را با این ضربه وینز به نفع خود تمام کند و اکنون خودش با روحیه بالاتر بازی کند.

دیگو شوارتزمن در ست چهارم توانست برتری ۴-۰ ایجاد کند و در این زمان می‌دانست که بازی دیگر به نفعش تمام شده است. این آرژانتینی در نهایت، گیم نهم را قاطعانه به نفع خود تمام کرد تا به جمع هشت بازیکن برتر مسابقات راه پیدا کند و بیرون از زمین‌های رسی یک نتیجه برجستۀ دیگر به نام خود ثبت کند. به این خاطر که صفحه نمایش استادیوم آرتور اش نتیجه بازی متئو برتینی در برابر آندره روبلف را نشان می‌داد، شوارتزمن در پایان فکر می‌کرد که باید در مرحله بعد با بازیکن ایتالیایی بازی کند. شوارتزمن پس از پایان این دیدار در کنفرانس مطبوعاتی گفت:

فکر کردم باید در مسابقه بعدی خود به مصاف برتینی بروم، زیرا در تلویزیون شاهد نمایش امتیاز ست آخر او بودم. اما اکنون می‌دانم که باید در برابر رافا قرار بگیرم و این خیلی خوب است. مرحله بعد رافا در برابرم قرار دارد، او دوست من است و یک رقیب بزرگ به شمار می‌رود. بازی کردن در برابر او در مرحله یک چهارم نهایی یک گرند اسلم فوق‌العاده است. من از آن دیدار لذت خواهم برد. من همیشه برای بردن تلاش می‌کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار