19/04/2024

آزارنکا و اشلی بارتی به نیمه نهایی تنیس دوبل زنان یو اس اوپن راه یافتند

  • توسط سروش
  • 04/09/2019
  • 0

برندگان تورنومنت Internazionali BNL d’Italia یعنی ویکتوریا آزارنکا و اشلی بارتی در حالی که یک ست عقب بودند موفق شدند سیدهای برتر مسابقات یعنی تیمئا بابوس و کریستینا ملادنوویچ را شکست دهند تا به عنوان یک تیم دوبل برای اولین بار به مرحله نیمه نهایی یک گرند اسلم راه پیدا کنند.

صعود زوج اشلی بارتی و آزارنکا به نیمه نهایی دوبل زنان اوپن آمریکا

ویکتوریا آزارنکا و اشلی بارتی که سید هجدهم مسابقات امسال یو اس اوپن هستند در حالی که در آستانه شکست قرار داشتند کامبک زدند و سیدهای اول مسابقات و قهرمانان رولاند گاروس را راهی خانه کردند. این زوج برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی تنیس آزاد آمریکا تیمئا بابوس و کریستینا ملادنوویچ را با نتایج 2-6، 7-5، 6-1 شکست دادند. اشلی بارتی که علیرغم شکست در مرحله چهارم مسابقات در رده‌بندی انفرادی WTA به رده نخست بازخواهد گشت در کنار آزارنکا در حالی که یک ست به حریفان خود واگذار کرده بودند و در ست دوم هم چهار بر دو عقب بودند، در 11 گیم از 13 گیم انتهایی بازی به پیروزی رسیدند. این دیدار در برابر تماشاگران مشتاق استادیوم لوییس آرمسترانگ برگزار شد و یک ساعت و چهل و هشت دقیقه به طول انجامید. آزارنکا پس از این دیدار گفت:

تنیس دوبل در یو اس اوپن اهمیت بالایی دارد، مخصوصا در نزد هواداران. آنها می‌توانند بازی‌ها را مستقیم تماشا کنند و از آن لذت فراوانی ببرند. تماشای این مسابقات از نزدیک با دنبال کردن آن از طریق تلویزیون متفاوت است اما با حضور در استادیوم شما می‌توانید ببینید که بازیکنان اندکی بیشتر به‌چشم می‌آیند. چنین چیزی واقعا هیجان‌انگیز است.

اشلی بارتی سال گذشته با کوکو وندویگ هم‌تیمی شد و در نهایت توانست قهرمانی یو اس اوپن را کسب کند. آنها پارسال برابر همین زوج بابوس و ملادنوویچ قرار گرفته بودند و از یک مچ پوینت جان سال به ‌در بردند تا در تای بریکِ ست سوم به قهرمانی برسند. آزارنکا که در گذشته نفر شماره یک رنکینگ WTA بوده و حالا در تنیس دونفره هم رزومه خیلی خوبی دارد، از ابتدای سال 2019 با بارتی هم‌تیمی شد و این دو نفر اولین عنوان قهرمانی دوبل خود را در مسابقات Internazionali BNL d’Italia تجربه کردند.

اشلی بارتی

بارتی هم پس از مسابقه در کنفرانس خبری گفت:

ما چند تورنمنت در کنار هم بازی کرده‌ایم اما اینطور نیست که هر هفته مشغول بازی در کنار یکدیگر هستیم. من احساس می‌کنم از همان ابتدای کار ما به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شدیم، از بودن در کنار یکدیگر لذت بردیم و سعی خواهیم کرد در هر تورنومنتی که به میدان می‌رویم بیشترین تلاش خود را بکنیم. این که در مرحله بعدی یو اس اوپن قرار داریم بسیار هیجان‌انگیز است.

بابوس و ملادونوویچ از سال گذشته و زمانی که مجددا با یکدیگر تیم شدند در مساقات اصلی تنیس فرم فوق‌العاده‌ای داشتند. آنها در هشت گرند اسلم به مرحله یک چهارم نهایی یا فینال راه پیدا کردند و در دو نیز به قهرمانی رسیدند. این زوج سید برتر در برابر آزارنکا و بارتی ابتدا با چند بریک در ست اول به‌راحتی پیروز شدند و در ست دوم نیز کار خود را با بریک آغاز کردند. آزارنکا در ادامه گفت:

من احساس کردم که ما به آنها نزدیک شده‌ایم و تنها لازم بود که در اسکوربورد اندکی فشار را بر روی آنها حفظ کنیم و سپس از فرصت‌هایمان کمی بهتر بهره ببریم. ما در ست نخست فرصت‌هایی داشتیم و تنها در اجرای نهایی ناموفق بودیم. پس تنها لازم بود در زدن ضربات آخر دقت کنیم و در بازی بمانیم.

بابوس و ملادنوویچ علیرغم مقاومت در ست دوم و سوم در نهایت نتواستند حریف بارتی و آزارنکا شوند. این زوج محبوب در مرحله بعد رقابت‌ها باید به مصاف سیدهای سوم مسابقات و فینالیست‌های ویمبلدون یعنی گابریلا دابروسکی و شو یی فان یا زوج الیکساندار ساسنوویچ و ویکتوریا کوزمووا قرار بگیرند. همچنین سابالنکا و مرتنز نیز دوان یینگ یینگ و ژنگ سایسای را پیش از این دیدار شکست دادند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار