19/04/2024

اشلی بارتی برای سومین سال متوالی، مدال نیوکُمب استرالیا را تصاحب نمود

  • توسط مینا
  • 04/12/2019
  • 0

سال ۲۰۱۹ به بهترین شکل ممکن برای اشلی بارتی به پایان رسید. بانوی ۲۳ سالۀ استرالیایی‌ به خاطر دستاوردهای بزرگی که در ورزش تنیس به دست آورده است، برای سومین سال پیاپی، مدال با ارزش نیوکُمب (Newcombe) کشورش را برگردن آویخت.

اشلی بارتی مدال نیوکُمب استرالیا را کسب کرد

استرالیا از دیر باز تاکنون، جولانگاه بهترین تنیسورهای زن و مرد جهان بوده است. نزدیک به ۴۰ سال قبل، اسطوره‌ای همانند مارگارت کورت دنیای تنیس را با قهرمانی‌های بی‌شمارش از جمله فتح بیست و چهار گرند اسلم ترک نمود و حال در چند سال اخیر باز هم نام استرالیا با یک بانوی تنیس باز دیگر در در دنیا برسر زبان‌ها افتاده است. اشلی بارتی، فصل جاری مسابقات تنیس را با چهار قهرمانی از جمله دو عنوان مهم به پایان رساند. او در مسابقات اوپن فرانسه که به رولان گاروس مشهور است، فاتح اولین گرند اسلم خود شد و در رقابت‌های پایان فصل تنیس زنان در شهر شنزن چین هم به مقام اول رسید. افتخارات به دست آمده در عرصۀ ورزش تنیس سبب شد تا او برای سومین سال متوالی، برندۀ یکی از معتبرترین مدال‌های کشورش یعنی Newcombe شود.

حال بانوی شمارۀ یک تنیس جهان، توانسته یک جایزۀ دیگر را به کلکسیون افتخاراتش در سال ۲۰۱۹ اضافه نماید. بارتی مدال خود در تالار تنیس کراس پالادیوم ملبورن را از خود جان نیوکُمب دریافت نمود. جان نیوکُمب از اسطوره‌های تنیس مردان استرالیا به شمار می‌آید که در کارنامۀ پرافتخار خود، هفت قهرمانی گرند اسلم‌ها را می‌بیند. او در دو دهۀ ۶۰ و ۷۰ میلادی یکه‌تاز تنیس کشورش و یکی از نوابغ ورزش دنیا قلمداد می‌شد که بارها در میادین مختلف برای استرالیا، افتخارآفرینی کرده است. به همین دلیل نیز هر ساله با رسیدن به پایان هر فصل مسابقات تنیس، جایزه‌ای به نام او به برترین چهره‌های تنیس استرالیا اعطا می‌گردد.

بارتی در سال ۲۰۱۹ رکوردهای جالبی را به نام خود و استرالیا به ثبت رسانده است. او نخستین بانوی استرالیایی از سال ۱۹۷۳ و دوران باشکوه مارگارت کورت است که توانسته سال را با رتبۀ شمارۀ یک دنیا به پایان برساند. همچنین اشلی بارتی از سال ۱۹۷۶ و پس از زمان اوون گولاگونگ کولی، اولین بانوی کشور استرالیا تلقی می‌گردد که توانسته فاتح مسابقات گرند اسلم اوپن فرانسه شود.

اشلی بارتی

در سال ۲۰۰۲ تنها لیتون هیوئیت سرشناس توانسته بود سال را با رتبۀ اولی دنیا خاتمه دهد و در طی ۱۷ سال هیچ تنیسور زن و مرد استرالیایی، موفق به انجام این کار بزرگ نشده بودند. بارتی در رقابت‌های پایان فصل تنیس زنان در شنزن چین با غلبه بر چهار تنیسور برتر رنکینگ جهانی، توانست فاتح این تورنمنت ارزشمند شود و جایزۀ نقدی ۶.۴ میلیون دلاری این مسابقات را به دست آورد. این بزرگترین جایزه‌ای است که تاکنون به یک فرد قهرمان در تاریخ رویدادهای تنیس اعطا شده است. بانوی ۲۳ سالۀ استرالیایی در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار جایزه نیوکمب را به دست آورد. سپس در سال گذشته (۲۰۱۸) این مدال ارزشمند را مشترکاً با الکس دی مینور تصاحب نمود و امسال نیز برای سومین سال متوالی، برندۀ این مدال با ارزش شد. بدین ترتیب، اشلی بارتی در کنار تنیسور بزرگ و پرافتخاری چون سامانتا استوسور (سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲) قرار گرفت که توانسته بود سه بار مدال نیوکمب را تصاحب نماید.

سامانتا استوسور که قهرمانی مسابقات یو اس اوپن در سال ۲۰۱۱ را به دست آورده است، به دلیل ۲۰ سال حضور پرتلاش و شکوهمندانه‌اش در میادین تنیس و همچنین به خاطر رهبری بالا، حرفه ای بودن و تأثیر مثبت‌اش در جهان ورزش، برندۀ جایزۀ Spirit of Tennis شد. دیوید تیلور، مربی سابق سامانتا استوسور در هنگام اهدای این جایزه به او، اظهار داشت:

سام (سامانتا) دارای شخصیتی عالی بوده و پس از این قهرمانی‌ها و گذشت سال‌ها هنوز هم آن شخصیت مثبت‌اش را حفظ نموده است. ما تقریباً هشت سال را در کنار یکدیگر گذراندیم و به یاد نمی‌آورم که او حتی یک جلسۀ تمرینی‌اش را در این مدت از دست داده باشد. او یک انسان فوق‌العاده و یک الگوی مناسب برای تمامی مردان و زنان ورزشکار است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار