25/04/2024

آموزش تنیس | برخی اشتباهات رایج بازیکنان تنیس ( بخش دوم)

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 31/10/2020
  • 0
اشتباهات رایج بازیکنان تنیس

در راستای موضوع قبلی سایت تنیس فارسی که در مورد اشتباهات رایج بازیکنان تنیس صحبت کردیم، در ادامه مطلب نیز قصد داریم به برخی دیگر از اشتباهاتی که تنیسورها مرتکب می‌شوند بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید به وسیله این مطالب آموزشی تنیس، قدم‌های خود را از همان ابتدای راه درست و حساب شده بردارید.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بدانید: برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس (بخش اول)

شکست برای همه بازیکنان وجود دارد

در بازی تنیس شرایط مختلفی وجود دارد. گاهی به عنوان یک ورزشکار همیشه در حال شکست خوردن یا همیشه در حال برنده شدن و یا گاها چیزی ما بین این دو بوده اید. همیشه سعی کنید به خود شانس پیروز شدن را هدیه دهید. هیچ کس نمی داند که بازی پیش رو منجر به برد شما خواهد شد، یا حریف شما. هیچ کس در تنیس شکست ناپذیر نیست. بسیاری از اوقات دیده شده که بازیکنان ضعیفی تنها با چندین تکنیک کوچک در مقابل بازیکنان حرفه ای توانسته اند امتیاز بازی را از آن خود کنند. این بازیکنان به خود ایمان داشته و هرگز در زمین تسلیم نشدند. بنابراین یکی از اشتباهات رایج در تنیس که باعث می شود افراد سریعا شکست بخورند این است که در مقابل بازیکنان حرفه ای تر نا امید می شوند.

اشتباهات رایج بازیکنان تنیس

آشنایی با زمین تنیس و تجهیزات آن

شمارش امتیازات فراموش نشود

شمردن امتیاز طی بازی و مسابقه بسیار مهم است. مهم تر از آن زمانی است که در مسابقات لیگ و برتر بازی می کنید. برخی بازیکنان در طول بازی امیتاز خود را فراموش می کنند. در صورتی که از امتیاز بازی خود آگاه نباشید به راحتی ممکن است یک یا دو امتیاز اضافه به حریف داده و در نهایت برد بازی را به وی بسپارید.

وقتی سرویس می زنید بهتر است داد زده و امتیاز خود را بلند بگویید. به طوری که حریف شما قادر به شنیدن آن باشد. با این اتفاق در طول بازی امتیاز خود را به یاد خواهید داشت. اگر در زمینی بازی می کنید که برای شما جدول امتیازات در نظر گرفته اند حتما از آن استفاده کنید تا امتیازات خود را فراموش نکنید.

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت اول )

از بازیکنانی که تقلب می‌کنند، فاصله بگیرید

بازیکنی که متقلب است، احتمال این که متقلب بماند زیاد است. اما این بدان معنا نیست که چنین بازیکنی هر بار که با شما مسابقه می دهد تقلب کند. با این حال سر و کله زدن با متقلبان در بازی تنها افکار و انرژی شما را به هم می ریزد. یکی از اشتباهات رایج در تنیس تلاش برای بحث و جدل با متقلبان می باشد که کاری بس بیهوده و انرژی گیر است.

اشتباهات رایج بازیکنان تنیس

قوانین امتیازدهی در مسابقه تنیس

اگر تاکتیک بازی خود را تغییر دادید، مدت کوتاهی را از میادین دور بمانید

زمانی که تغییری در تکنیک خود ایجاد کردید، اغلب برای مدت کوتاهی سطح کیفی بازی شما پایین می آید. با تمرین قطعا بعد از مدتی به تکنیک جدید عادت کرده و حتی می توانید بهتر از قبل در بازی عمل کنید.

مساله ای که در این جا مهم است این است که در این مدت زمان بهبود و عادت شما به تکنیک جدید، وارد مسابقه و بازی جدی نشوید. چرا که نه تنها با تکنیک جدید نمی توانید بازی را به سرانجام رسانید بلکه در استفاده از تکنیک های قبلی نیز دچار اشتباه خواهید شد.
بنابراین پس از تغییر تکنیک های خود ابتدا به میزان کافی تکنیک های جدید را تمرین کرده و سپس، از آن تکنیک ها در مسابقات استفاده کنید.

هر آنچه که در خصوص راکت‌های تنیس باید بدانید ( قسمت دوم)

سرویس دوم را بیشتر از ضربات دیگر تمرین کنید

سرویس دوم در صورتی که با ضعف همراه باشد احتمال از دست دادن امتیاز و بازی را برای بازیکن به همراه دارد. این در حالی است که اگر روی ضربه سرویس دوم کار کرده و آن را قوی کنید، همیشه امیدی در ذهن وجود دارد که در صورتی که سرویس اول را خراب کنید می توانید از سرویس دوم و خوبی استفاده کرده و امتیاز بازی را از آن خود کنید.

اشتباهات رایج بازیکنان تنیس

تمرینات پا را فراموش نکنید

بارها گفته شده است که پا و قدرت ناشی از پا مهم ترین جنبه تنیس است و متاسفانه هنوز هم این قضیه یکی از اشتباهات رایج در تنیس می باشد که ورزشکاران به آن اهمیت نمی دهند. در حالی که اگر نتوانید به درستی در زمین تنیس قدم برداشته و به سمت توپ حرکت کنید همیشه در حال تقلا و کشمکش خواهید بود.

اگر از بازیکنان سرشناس این رشته ورزشی همچون راجر فدرر و آندره آگاسی سوال بپرسید که مهم ترین جنبه تنیس چیست جواب هر دو به شما ” عملکرد پا” خواهد بود. با این حال کمتر بازیکن باشگاهی وجود دارد که به این نکته توجه داشته باشد. تمرینات بسیار زیادی برای حرکات پا و قدرتمند سازی آن ها در زمین وجود دارد که می توان به تمرین پرداخت. نردبان چابکی، دویدن بین مخروط ها تنها بخشی از این تمرینات هستند که اکثر بازیکنان از تمرین کردن با آن طفره می روند.

به یاد داشته باشید که هرچند این گونه تمارین وقت گیر هستند، ولی به میزانی که قدرت پای شما و حرکات در زمین بازی افزایش یابد از بازی بهتری برخوردار خواهید بود. برای رسیدن به سطوح بالاتر در بازی تنیس، نیاز شدید و اساسی به تمارین پا دارید.

اشتباهات رایج بازیکنان تنیس

آموزش تنیس | تاثیر فرضیات در تنیس

یکی از عوامل موفقیت در زمین بازی این است که به موقع دست به کار شده و به طرف توپ حرکت کنید تا از ضربه هدفمندی برخوردار شوید. این در حالی است که بسیاری از بازیکنان تا لحظات آخر از موقعیت خود تکان نخورده و توقع ضربه عالی دارند. از اشتباهات رایج در تنیس کم کاری ورزشکاران در تعقیب توپ و به موقع قرار گرفتن در موقعیت مناسب در زمین می باشد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان در زمین زود دست به کار شوید.

مطالب مرتبط: 

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار