20/04/2024

استن واورینکا برای حضور در تورنمنت دوحه آماده می‌شود

  • توسط سروش
  • 06/01/2020
  • 0

استن واورینکا در نخستین بازی‌‌اش در فصل ۲۰۲۰ ATP Tour با جرمی چاردی یا یکی از صعودکنندگان مرحله مقدماتی دیدار خواهد کرد؛ او این شانس را دارد تا برای اولین بار در Qatar ExxonMobil Open به قهرمانی برسد.

حضور استن واورینکا در تنیس قطر

استن واورینکا ۳۴ ساله که شانس اول قهرمانی این تورنمنت ۲۵۰ امتیازی در سال ۲۰۱۹ بود، رکورد ۶ پیروزی و ۵ شکست را در دوحه به ثبت رسانده است. بهترین نتیجه استن واورینکا در این تورنمنت به سال ۲۰۰۸ باز می‌گردد، جایی‌که او به دیدار فینال این مسابقات راه یافت اما موفق به شکست دادن اندی ماری اسکاتلندی نشد. اگر چاردی در نخستین بازی‌اش به پیروزی برسد، برای هفتمین بار در رقابت‌های تور به مصاف واورینکا خواهد رفت. این در حالی است که واورینکا تاکنون مقابل مرد شماره ۵۱ دنیای تنیس شکست نخورده و در آخرین رویارویی‌اش با این تنیسور فرانسوی طی دیداری ۴ سته در یو اس اوپن ۲۰۱۹ او را شکست داد. واورینکا در سمتی از جدول مسابقات قرار دارد که احتمالا در مراحل بالاتر با آدرین مانارینو برخورد خواهد کرد.

این در حالی است که مانارینو مقابل نایب قهرمان تورنمنت‌های نیوپورت و چنگدو یعنی الکساندر بابلیک مصاف خواهد داد. سال گذشته، مانارینو در دور اول این رقابت‌ها به دوشان لایوویچ باخت و حذف شد. از طرفی، شانس چهارم قهرمانی یعنی میلوش رائونیک به مصاف تنیس ساندگرن یا یک صعودکننده مرحله مقدماتی خواهد رفت. در حالی‌که فیلیپ کرایینوویچ به عنوان شانس ششم قهرمانی در برابر کایل ادموند قرار خواهد گرفت. فرناندو ورداسکو و پابلو آندوخار هم دیداری تمام اسپانیایی را در دور اول رقم می‌زنند. در سمت دیگر جدول، فینالیست سال ۲۰۱۸ یعنی آندری روبلف حضور دارد. این تنیسور ۲۲ ساله روسی برای سومین سال متوالی در این رقابت‌ها حاضر می‌شود؛ او در هفت دیداری که طی دو تورنمنت پیشینش انجام داده به پنج پیروزی رسیده است. لاسلو جره هم به مصاف برنده دیدار مالک جزیری و میخاییل کوکوشکین خواهد رفت.

استن واورینکا

شانس سوم قهرمانی یعنی جو ویلفرد سونگا و شانس هشتم قهرمانی یعنی فرانسیس تیافوئه نیز در یک سمت جدول قرار گرفتند‌. سونگا که عنوان قهرمانی این تورنمنت در سال ۲۰۱۲ را در کارنامه دارد، نخستین دیدارش را با برنده بازی میومیر کچمانوویچ و جردن تامسون انجام خواهد داد. سونگا در سه تورنمنت قبلی‌اش در قطر حداقل به یک چهارم نهایی رسیده و رکورد ۹ برد و ۲ باخت را در این تورنمنت به ثبت رسانده است. تیم میت پاویچ و برونو سوارز هم در نخستین بازی این فصلشان به مصاف مارتون فوشوویش و ورداسکو خواهند رفت. آن‌ها به عنوان شانس اول قهرمانی این بازی‌ها، بعد از صعود به فینال دو تورنمنت در سال ۲۰۱۹ امیدوارند تا دومین جامشان را به عنوان یک تیم به دست آورند. پاویچ و سوارز پیش از اینکه به نایب قهرمانی اوپن استکهلم برسند، قهرمان مسترز شانگهای شده بودند.

چاردی و فابریس مارتین که در سال ۲۰۱۷ قهرمان بخش دوبل شدند نیز برای دومین قهرمانی‌شان در این رقابت‌ها می‌جنگند. آن‌ها ابتدا با دیویج شاران و آرتم سیتاک دیدار خواهند کرد. تیم هنری کونتینن و فرانکو اسکوگور به عنوان شانس دوم قهرمانی به مصاف مالک جزیری و راشد نواف خواهند رفت. روهان بوپانت و وسلی کولهوف هم در سمتی از جدول که این تیم فنلاندی-کروات قرار دارند، حضور دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار