18/04/2024

استفانوس تسیتسیپاس یونانی از اهدافش برای فصل ۲۰۲۰ صحبت کرد

  • توسط مینا
  • 13/12/2019
  • 0

استفانوس تسیتسیپاس ، جوان شمارۀ یک تنیس یونان و یکی از برترین استعدادهای حال حاضر جهان به حساب می‌آید. بازیکنی که در سال ۲۰۱۹ پرفروغ ظاهر شد و توانست در انتهای سال به بزرگترین افتخار ورزشی‌اش نائل آید.

مصاحبه استفانوس تسیتسیپاس

پس از آنکه تنیسور ۲۱ سالۀ یونانی سال ۲۰۱۸ را با قهرمانی در تورنمنت فینال‌های Next Gen ATP به پایان رساند، در سال ۲۰۱۹ نیز ترک عادت نکرد و فصل را به بهترین شکل ممکن یعنی قهرمانی در مسابقات فینال‌های Nitto ATP لندن به اتمام رسانید. تسیتسیپاس فصل ۲۰۱۹ را در حالی آغاز نمود که او با پیروزی مقابل راجر فدرر موفق شده بود به نیمه نهایی مسابقات گرند اسلم اوپن استرالیا راه یابد. قهرمانی در دو تورنمنت ۲۵۰ امتیازی مارسی و استوریل، حضور در فینال مسابقات مسترز مادرید اسپانیا با غلبه بر رافائل نادال سرشناس و همچنین پیروزی بر نواک جوکوویچ در یک چهارم پایانی مسترز شانگهای و سپس صعود به فینال این بازی‌ها از دیگر دستاوردهای مهم استفانوس تسیتسیپاس در فصل ۲۰۱۹رویدادهای تنیس، قلمداد می‌گردد. حال او پس از پشت سر گذاشتنِ یک فصل فشرده و سخت، در ایسلند، قبرس، عمان و امارات وقتش را به تفریح و استراحت می‌گذراند. آخرین سفر او لحظه‌آخری بود و دلیل این کارش هم تجربه‌ای تازه، جدید و هیجان‌انگیز بود. جوان ۲۱ ساله یونانی‌ها‌ با عملکرد درخشانش در ماه آگوست توانست در رده‌بندی جهانی تنیس در جایگاه پنجم برسد تا بهترین ردۀ او در سه سال فعالیت حرفه‌ایش به دست آید. تسیتسیپاس در مصاحبه‌ای که در دوبی داشت، اظهار کرد:

بهترین روزهای سالم را در آنجا سپری کردم، آن هم در حالی‌که دوستانم در کنارم نبودند. لحظات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و در مجموع تجربه بسیار خوبی بود.

با این حال، استفانوس تسیتسیپاس ۲۱ ساله که فصل ۲۰۱۹ را در جایگاه ششم رنکینگ جهانی به پایان برده، آماده شروع تمرینات پیش فصل ۲۰۲۰ می‌باشد. همانطور که او در تعطیلات با مکان‌های جدیدی آشنا شد، در پیش فصل هم باید پیشرفت‌هایی را حاصل کند. وی افزود:

من آماده‌ام و می‌خواهم که دوباره شروع کنم. همیشه حس می‌کنم که چیزهایی برای پیشرفت کردن وجود دارد. برای من، پیش فصل بخش جذابی از فصل محسوب می‌شود، جایی که من می‌توانم برخی چیزها را به بازی‌ام اضافه کنم یا تغییراتی در شیوه بازی‌ام به وجود آورم. در طول این سه هفته می‌توان سود زیادی کرد و حتی درس‌های جدیدی را آموخت.

تسیتسیپاس از بهترین فصل دوران بازی‌اش بر می‌گردد، جایی‌که او از مجموع شش فینالی که تجربه کرد به سه قهرمانی دست یافت و در حالی‌ پیش فصل ۲۰۲۰ را شروع می‌کند که بزرگ‌ترین افتخار دوران تنیسش یعنی قهرمانی در فینال‌های Nitto ATP را یدک می‌کشد. تسیتسیپاس در نیمه نهایی راجر فدرر را شکست داد و در فینال هم دومینیک تیم را از پیش‌رو برداشت. قهرمان فینال‌های Next Gen ATP ۲۰۱۸ از حمایت هم‌وطنان یونانی‌اش در سالن O۲ لندن برخوردار بود. تسیتسیپاس گفت:

این مسئله سود زیادی برایم داشت و قدرت و انرژی مرا به درجات قابل توجهی رساند. در آنجا هفته‌ای فوق العاده را با هوادارانی بسیار خوب و تیم حرفه‌ای که در کنارم داشتم، گذراندم. من لندن را با یک جام ترک کردم، اتفافی که نمی‌توانستم باورش کنم.

استفانوس تسیتسیپاس

همه هواداران تسیتسیپاس با پرچم‌های سفید و آبی خودشان، نه تنها در این مسابقات بلکه در تمامی لحظات سخت این فصل او را همراهی کردند. این تنیسور یونانی در هشت تورنمنت، خروجی زود هنگام داشت که در این بین می‌توان به مسترزهای ۱۰۰۰ امتیازی مونترال و سینسیناتی و دو گرند اسلم پایانی فصل یعنی ویمبلدون و یو اس اوپن اشاره کرد. با این حال او فصل را با قدرت هر چه تمام‌تر به پایان برد؛ تسیتسیپاس برای سومین بار در این فصل، در شانگهای به فینال یک مسترز ۱۰۰۰ امتیازی راه یافت و در لندن هم به قهرمانی رسید. او در این‌باره می‌گوید:

لحظات زیادی را در این فصل تجربه کردم که در آن اعتماد به نفس و خودباوری بالایی نداشتم. هواداران، به مانند خانواده‌ و تمام نزدیکانم نقش بسیار مهمی در برگرداندنم به زندگی ایفا کردند. آن‌ها می‌دانستند که من پرتلاش هستم و خودم هم با فکر کردن، سعی کردم تا هرچه قدرتمندتر به دنیای تنیس بازگردم. به نظرم همه ما فراز و نشیب‌هایی داریم که می‌توانیم از آن‌ها در راه پیشرفت کردنمان استفاده کنیم.

این تنیسور ۲۱ ساله رابطه‌ با هوادارانش را جدی می‌گیرد و به حمایت‌های آن‌ها اهمیت می‌دهد. او همچنین راه‌هایی را برای برقراری ارتباط با آن‌ها پیدا کرده است. به طور مثال، او در طول تعطیلات، از طریق کانال یوتیوبی‌اش با هوادارانش صحبت کرد. وی اضافه کرد:

به برقراری ارتباط با هوادارانم علاقه‌مندم. آن‌ها چیزهای زیادی را به من دادند. آن‌ها این انگیزه را در من ایجاد می‌کنند تا نه تنها یک تنیسور بهتر، بلکه یک انسان بهتر باشم. برای من بسیار مهم است که به قدری با آن‌ها ارتباط برقرار کنم تا مرا مثل دوست خودشان بدانند.

تسیتسیپاس احتمالا در طول فصل ۲۰۲۰ بیشتر به هوادارانش تکیه خواهد کرد، چراکه امسال لبخند‌های بیشتری را در روزهای یکشنبه از او خواهیم دید. تسیتسیپاس در سال جدید برای کسب نخستین قهرمانی‌اش در یک مسترز ۱۰۰۰ امتیازی و یک گرند اسلم خواهد جنگید. فصل جدید با حمایت تمام و کمال یونانی‌ها از او شروع خواهد شد. چراکه تسیتسیپاس در نخستین دوره ATP Cup که بین روزهای سوم تا دوازدهم ژانویه در بریزبین، سیدنی و پرت برگزار می‌شود، رهبری تیم یونان را به عهده دارد. یونان در بریزبین و در گروه F این مسابقات با آلمان، کانادا و استرالیا رقابت می‌دهد. او در مورد این مسابقات گفت:

شروع قدرتمندی را برای فصل جدید در پیش داریم. ما با مسائل بسیار دشواری در ATP Cup رو به رو خواهیم شد که این رقابت‌ها را برای ما سخت می‌کند. همچنین تلاش می‌کنیم تا بهترین خودمان را به نمایش بگذاریم و به عنوان یک تیم با یکدیگر کار کنیم. می‌دانم که به طور فردی بازی خواهیم کرد اما چیزی که این رقابت‌ها را هیجان‌انگیز می‌کند تلاش تیمی برای رسیدن به یک هدف مشترک است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار