23/04/2024

استفانوس تسیتسیپاس به دور یک چهارم نهایی اوپن چین صعود کرد

  • توسط سروش
  • 04/10/2019
  • 0

رقابت‌های اوپن ۵۰۰ امتیازی بیجینگ چین، روز پنج‌شنبه (۳ اکتبر) در دو بخش آقایان و بانوان پیگیری شد و در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این تورنمنت، استفانوس تسیتسیپاس با پیروزی برابر مدافع عنوان قهرمانی، راهی دور بعد این مسابقات شد.

پیروزی استفانوس تسیتسیپاس در تنیس اوپن چین

در روز پنجم برگزاری این رقابت‌ها و در شهر بیجینگ چین، استفانوس تسیتسیپاس، تنیسور ۲۱ سالۀ یونانی در مرحلۀ یک هشتم پایانی این مسابقات مقابل نیکولوز باسیلاشویلی قرار گرفت و با پیروزی برابر این تنیس باز گرجستانی، جواز صعود به دور یک چهارم نهایی این تورنمنت آسیایی را به دست آورد. دیدار این دو بازیکن یونانی و گرجستانی، دو ساعت و ۱۰ دقیقه به طول انجامید و طی آن، تسیتسیپاس با حساب ۲-۱ و با نتایج ۴-۶، ۶-۳ و ۶-۲ برابر قهرمان دورۀ گذشتۀ این رقابت‌ها به پیروزی رسید. استفانوس تسیتسیپاس که در دور یک چهارم و برای صعود به مرحلۀ نیمه نهایی باید با جان ایسنر آمریکایی روبرو شود، اکنون پنجمین بازیکنی است که توانسته در فصل جاری مسابقات تنیس حرفه‌ای به ۴۰ پیروزی دست یابد. این تنیس باز یونانی پس از دنیل مدودف (۵۴ پیروزی)، رافائل نادال (۴۸ پیروزی)، راجر فدرر (۴۵ پیروزی) و نواک جوکوویچ (۴۳ پیروزی) در جایگاه پنجم از این حیث قرار گرفته است.

استفانوس تسیتسیپاس البته با پیروزی برابر باسیلاشویلی هنوز امتیازی کسب نکرده، اما بخت بسیار بالایی برای حضور در مسابقات معتبر Nitto ATP Finals دارد که از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ نوامبر در سالن O۲ شهر لندن برگزار می‌شود. قهرمان رقابت‌های Next Gen ATP در سال ۲۰۱۸، اکنون با ۳۱۶۰ امتیاز در جایگاه ششم رده‌بندی تورنمنت لندن ایستاده است. این دومین رویارویی استفانوس تسیتسیپاس با نیکولوز باسیلاشویلی بود که هر دو دیدار نیز با پیروزی تنیسور جوان یونانی به پایان رسیده است.

استفانوس تسیتسیپاس

اما در دیگر دیدار مهم برگزار شده از مرحلۀ یک هشتم پایانی تورنمنت اوپن چین، الکساندر زورف آلمانی با برتری مقابل فلیکس اوژه الیاسیم کانادایی توانست به دور یک چهارم نهایی این مسابقات صعود نماید. در این دیدار که یک ساعت و سه دقیقه به طول انجامید، زورف که در جایگاه شمارۀ ۶ دنیا قرار دارد موفق شد در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ برابر حریف جوان و ۱۹ سالۀ کانادایی خود به پیروزی برسد. قهرمان مسابقات Nitto ATP Finals در سال ۲۰۱۸، با اعتماد به نفس کاملی برابر اوژه الیاسیم به برتری رسید تا برای نهمین بار در فصل جاری و در تورنمنت‌های ۵۰۰ امتیازی به مرحلۀ یک چهارم پایانی صعود نماید. فلیکس اوژه الیاسیم، تمام تمرکز و سعی خود را بر آن گذاشته تا بتواند به مرحله نهایی مسابقات Next Gen ATP امسال که در شهر میلان برگزار می‌شود، راه یابد. در آنسوی میدان، زورف آلمانی نیز درصدد آن است تا برای سومین سال متوالی به مسابقات معتبر Nitto ATP Finals که در شهر لندن برگزار می‌شود، صعود نماید. او همان‌طور که گفته شد در سال ۲۰۱۸ به بزرگترین افتخار دوران ورزشی خود یعنی قهرمانی در این تورنمنت با پیروزی برابر نواک جوکوویچ سرشناس دست یافته است.

الکساندر زورف در حال حاضر با ۲,۱۶۵ امتیاز در جایگاه دهم انتخابی مسابقات لندن قرار گرفته است، اما فاصله او با نفرات هشتم و نهم به گونه‌ای نیست که او نتواند آن‌ها را جبران نماید. زورف ۲۲ سالۀ با کی نیشیکوری که در ردۀ نهم ایستاده (۲,۱۸۰) تنها ۱۵ امتیاز فاصله دارد و با متئو برتینی ایتالیایی (۲,۱۸۵) که در این مسابقات با شکست برابر اندی ماری خیلی زود از این تورنمنت آسیایی حذف گشت، ۲۰ امتیاز فاصله دارد و با قهرمانی احتمالی در رقابت‌های بیجینگ چین می‌تواند حضور خود در تورنمنت O۲ لندن را تضمین نماید. زورف که در مرحلۀ یک چهارم نهایی باید با سم کوئری روبرو شود، در صورت برتری مقابل این تنیسور آمریکایی می‌تواند تا ۴۵ امتیاز به اندوخته‌های خود در این فصل اضافه نماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار