19/04/2024

ادامه موج تحریم رقابت های اوپن آمریکا

  • توسط فرزین
  • 13/07/2020
  • 0

دومنیک تیم، تنیسور اتریشی هم صدا با نوواک جوکوویچ به نحوه برگزاری رقابت های اوپن آمریکا که در ماه آگوست در نیویورک برگزار می‌شود، اعتراض کرد.

جوکوویچ پیش از این گفته بود که قصد دارد در رقابت های اوپن آمریکا 2020 شرکت نکند زیرا از آمادگی لازم برخوردار نیست و با قوانین سفت و سختی که مسئولین برگزاری رقابت ها برقرار کرده اند، هماهنگی ندارد. او گفته که حضور تنها یکی از مربیانش در رقابت های گرند اسلم پیش رو، شرایط ناپایداری برایش رقم خواهد شد.

درست مثل تنیسور صرب، دومنیک تیم نیز گفته که در صورتی که مسئولین برگزاری اوپن آمریکا نخواهند این قوانین را تغییر دهند، او نیز در رقابت ها شرکت نخواهد کرد.

منظور جوکوویچ به قوانین سخت رقابت ها، در حقیقت دسترسی محدود بازیکنان به زمین تمرین و مربیان همراهش است. دومنیک تیم نیز به این موضوع اشاره کرد و از تاثیر منفی آنها بر بازیکنان صحبت کرد.

او گفت:” به نظرم این یک اشتباه بزرگ است. آنها باید اجازه دهند حداقل 3 مربی از 4 مربی مان را با خود به نیویورک بیاوریم.”

هر چند بحران سلامتی مثل طاعون دنیا را درنوردیده ولی مسئولین برگزاری رقابت ها امیدوارند که این دیدارها طبق برنامه پیشین، در 31 آگوست برگزار شود. مسئولین اوپن آمریکا اعلام کرده اند که این محدودیت‌ها یعنی بازیکنی مثل دومنیک تیم که معمولا با یک گروه مربیان سفر می‌کند، نمی‌تواند مربی بدنساز، یار تمرینی مربیان و دستیاران را به همراه داشته باشد. با بازیکنی با سبک بازی فیزیکی مثل او، همین موضوع می‌تواند باعث شود که قید حضور در این رقابت ها را بزند.

تیم ادامه داد:” حضور در چنین رقابت هایی بدون همراهی روانشناستان کار بسیار دشواری است.”

دومنیک تیم پیشتر نیز گفته بود که شرکت در هر دو رقابت اوپن آمریکا و رولند گاروس کار بیار دشواری خواهد بود. رقابت های آمریکا در آخر ماه آگوست شروع می‌شود و رقابت های فرانسه، در آواخر ماه سپتامبر. بدین ترتیب فاصله بسیار کمی بین دو رقابت وجود دارد. تنیسور اتریشی قصد داشت در هر دو رقابت شرکت کند ولی محدودیت هایی که مسئولین آمریکایی وضع کردند، شرایط او را دشوار کرده و انتخابش را محدود.

او گفت:” حضور مربی در کنار بازیکن بسیار مهم است، به نظرم انتخاب از بین مربیانی که قرار است در سفر به آمریکا همراهم باشند،  کار بسیار پیچیده و سختی است.

هر چند که پروتکل های بهداشتی رقابت های اوپن آمریکا هنوز قطعی نشده ولی بسیاری بر این باورند که این قوانین در صورت وضع، حضور بازیکنان را نیز کاهش خواهد داد. پیش از جوکوویچ و تیم، رافا نادال نیز از احتمال غیبتش در این رقابت ها صحبت کرده بود و غیر مستقیم تایید کرده بود که شرکت در رقابت های اوپن فرانسه و مادرید، برای او از اهمیت بیشتری برخوردار است. بدین ترتیب برترین بازیکنان دنیای تنیس قصد شرکت در این رقابت ها را ندارند و این موضوع شاید مسئولین برگزاری را به این فکر فرو ببرد که پروتکل ها را تغییر دهند یا زمان برگزاری بازی ها را عوض کنند تا از بابت شرکت بزرگان تنیس دچار مشکل نشوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار