20/04/2024

اخبار تنیس | بالاخره راجر فدرر از آزاد استرالیا انصراف داد

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 30/12/2020
  • 0
اخبار تنیس راجر فدرر آزاد استرالیا

به گزارش تنیس فارسی – بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، راجر فدرر از آزاد استرالیا انصراف داد تا مشخص شود مصدومیت این تنیسور سوییسی که در اوایل سال ۲۰۲۰ به آن دچار شده بود، همچنان ادامه دارد و بدین ترتیب با تایید رسمی وی در مصاحبه‌اش، او اولین گرند اسلم سال که تنیس آزاد استرالیا است را از دست بدهد.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بخوانید: اخبار تنیس | برندگان جوایز اتحادیه تنیس مردان ۲۰۲۰ اعلام شد

همانطور که در اخبار سایت تنیس فارسی خواندید چندی پیش در مراسم بهترین‌های ورزش سوئیس راجر فدرر تنیسور ۴۰ ساله سوییسی به عنوان بهترین ورزشکار مرد این کشور در ۷۰ سال اخیر انتخاب شد او این عنوان را با اختلاف فاحش نسبت به دو هموطن دیگرش یعنی داریو کولونیا (اسکی صحرانوردی) و پیرمین زوربیگن (اسکی آلپاین) به دست آورد و عنوانی جدید را بای خود به ثبت رساند.

مدیر برنامه راجر فدرر تونی گادسیک در آخرین بیانیه خود در خصوص عدم حضور راجر فدرر چنین گفت:

به دلیل عدم آمادگی و ریسک نکردن در خصوص سلامتی راجر با مشورت پزشکانش او تصمیم گرفت که در مسابقات آزاد استرالیا ۲۰۲۱ شرکت نکند. طی چند ماه گذشته پیشرفت خوبی در سلامتی و وضعیت زانویش حاصل شده است. اما بعد از مشاوره با تیم خود، او نتیجه گرفت که بهترین تصمیم برایش در طولانی مدت این است که بعد از رقابت‌های آزاد استرالیا به مسابقات تنیس بازگردد و بر سر سلامتی‌اش حداقل ریسک را انجام دهد. 

اخبار تنیس راجر فدرر آزاد استرالیا

اخبار تنیس | رافائل نادال نشان لیاقت مادرید را دریافت کرد

همچنین در هفته‌های گذشته شایعاتی مبنی بر متهم شدن راجر فدرر به سوء استفاده از جایگاهش برای حفظ جدول رده بندی مطرح شده بود و پیش از این اعلام کرده بود که قطعا برای فصل ۲۰۲۱ پرقدرت بازخواهد گشت ولی حال باتوجه به مصاحبه اخیرش، حضور وی در اولین گرند اسلم سال منتفی است. راجر فدرر تنیسور مطرح مردان جهان گفت که بهبودی وی بعد از دو عمل جراحی در زانوی چپ اوایل سال جاری بیش از انتظار طولانی شده و به همین دلیل او اولین گرند اسلم سال را از دست خواهد داد. فدرر که در ماه آگوست سال آینده ۴۰ ساله خواهد شد در سال ۲۰۲۰ ، از زمان شکست مقابل نواک جوکوویچ در نیمه نهایی در پارک ملبورن که منجر به مصدومیت وی شد، هیچ مسابقه‌ای انجام نداده است و امیدوار بود که برای فصل جدید بازگردد. دارنده ۲۰ عنوان قهرمانی گرنداسلم که در این زمینه برابر با نادال است در ماه اکتبر گفته بود بدون درد تمرین می‌کند و انتظار دارد در اولین گرنداسلم سال به کورت بازگردد تا برای دوباره قهرمان شدن در تنیس تلاش نماید.

دیگر اخبار مربوط به راجر فدرر : به هواداران قول می‌دهم که فصل بعد با تمام قدرت بازگردم

راجر فدرر پیش از تایید انصراف از تنیس آزاد استرالیا برای دوران ریکاوری اش گفته بود:

پیش از این گفته بودم که قطعا برای فصل بعد، آماده خواهم بود ولی دوران ریکاوری من طولانی تر از حد انتظار شده و شاید نتوانم در اولین گرند اسلم سال که در استرالیا است حضور پیدا کنم. این موضوع بیشتر از همه خودم را ناراحت کرده است چرا که مدتی طولانی از میادین دور بوده‌ام و انتظار داشتم تا دوباره به رقابت با سایر بازیکنان و دوستانم بپردازم. من در ماه اکتبر امیدوار بودم ۱۰۰ درصد آماده باشم، اما تا امروز این اتفاق نیفتاده است. بر این اساس حضور در گرند اسلم استرالیا سخت خواهد بود. اجازه دهید ببینیم شرایط تا ۲ ماه آینده چطور پیش می‌رود. من تمام سعی ام را خواهم کرد که بتوانم پرقدرت بازگردم.

اخبار تنیس راجر فدرر آزاد استرالیا

بد نیست بدانید که فدرر در سال‌های گذشته بلا استتثنا در گرند اسلم استرالیا حضور داشته و جالب است بدانید این برای نخستین بار در ۲۱ سال گذشته است که استاد سوئیسی در مسابقات آزاد استرالیا شرکت نمی‌کند. تنیس‌باز اهل بازل که سابقه ۶ قهرمانی در نخستین گرند اسلم سال را دارد، از سال ۲۰۰۰ به این سو هیچ‌گاه رقابت‌های آزاد استرالیا را از دست نداده بود ولی امسال رکوردی تازه را در این زمینه پس از سال‌ها از خود برجای می‌گذارد. مرد شماره ۵ تنیس جهان پس از تورنمنت آزاد استرالیا ۲۰۲۰ دو عمل جراحی روی زانوی خود انجام داد و تاکنون نتوانسته به مسابقات بازگردد و باید دید آیا او پس از برگزاری گرند اسلم استرالیا می‌تواند به ادامه مسابقات فصل ۲۰۲۱ ادامه دهد یا خیر.

نمونه‌ای از مطالب آموزشی ورزش تنیس که در سایت می‌توانید بخوانید:

علاوه بر اخبار دنیای تنیس، در صورت علاقه به آموزش تنیس، مقالات تنیس فارسی بهترین انتخاب برای شماست
همچنین برای شرط بندی مسابقات تنیس در معتبرترین سایت ایرانی همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار