24/04/2024

اتفاقات مهم در تنیس مسترز کانادا

  • توسط سروش
  • 15/08/2019
  • 0

رافائل نادال موفق شد روز یکشنبه با پیروزی در مقابل دنیل مدودف در فینال مسابقات تنیس مسترز کانادا ۱۰۰۰ امتیاز کسب کند و همچنین سی و پنجمین قهرمانی خود در تورنومنت های مسترز را جشن بگیرد.

اتفاقاتی که در تنیس مسترز کانادا رخ داد

دنیل مدودف که اخیرا در فرم خیره کننده ای قرار داشته است، در چهار مسابقه اخیر خود تا پیش از رسیدن به فینال تنیس مسترز کانادا تنها ۲۰ گیم را به حریفان واگذار کرده بود. این تنیس باز روس ۲۳ ساله که ۴ مقام حرفه ای نیز به دست آورده، برای رسیدن به فینال ابتدا یک پیروزی قاطع برابر کایل ادموند کسب کرد و سپس کارن خاچانوف و دومینیک تیم را نیز از پیش روی برداشت. مدودف با وجود این عملکرد خوب در نهایت به سد رافائل نادال برخورد کرد. وی در فینال راجرز کاپ طی دو ست و با نتایج ۶-۳ و ۶-۰ مغلوب شد. بر اساس گزارش جدیدی که در یک پادکست توسط رسانه The Tennis Podcast منتشر شده، مسابقه فینال تنیس مسترز کانادا نمایشی بود که طی آن به همگان ثابت شد فاصله بین «بیگ تری» یا سه بازیکن برتر تنیس که عبارتند از راجرر فدرر، نواک جوکوویچ و رافائل نادال با دیگر بازیکنان دنیای تنیس رو به کاهش نیست. حال در واکنش به عملکرد ضعیف مدودف در فینال، چندین پرسش پیش می‌آید: آیا جو خاص و فشار فینال راجرز کاپ بود که باعث شد مدودف در این مسابقه نمایشی ضعیف داشته باشد؟ آیا او می‌توانست تاکتیک های خود را تغییر دهد؟ یا اینکه نادال بود که به راحتی توانست مدودف را تحت فشار قرار دهد؟

راجر فدرر و نواک جوکوویچ پس از دیدارشان در فینال مسابقات تنیس ویمبلدون در یک ماه پیش که با پیروزی تنیسور صرب همراه بود، تصمیم گرفتند با شرکت نکردن در مسابقات تنیس مسترز کانادا برای رقابت های سینسیناتی و از همه مهم تر، تنیس یو اس اوپن آماده شوند. به همین دلیل بود که رافائل نادال تنها نماینده بیگ تری در شهر مونترال کانادا بود. نکته جالب آن که رافا با قهرمانی در این مسابقات موفق شد برای اولین بار در دوران ورزشی خود از عنوان قهرمانی‌اش در یک زمین غیر رسی دفاع کند.

تنیس مسترز کانادا رافائل نادال

همه می‌دانند که نادال در رس نسبت به چمن و زمین سفت بهتر بازی می‌کند. اکنون در ارتباط با این عملکرد نادال نیز باید این سوال ها را از خود بپرسیم: آیا این تنیسور اسپانیایی در حال حاضر بهتر از هر زمان دیگری بازی می‌کند؟ و این که آیا نفر سوم رنکینگ تنیس از این موضوع که هیچ کدام از بازیکنان نسل جدید قادر نیستند به طور جدی او را به چالش بکشند دلسرد شده است؟

از طرفی دیگر، در ارتباط با رقابت های زنان تنیس مسترز کانادا که در شهر تورنتو در حال برگزاری بود نیز حدسیاتی وجود دارد. بیانکا آندرسکو، ستاره جوان کانادایی پس از آن که رقیبش در فینال یعنی سرنا ویلیامز ناچار شد به علت مصدومیت گرفتگی عضلانی در کمر از ادامه مسابقه انصرف بدهد، کاپ قهرمانی را بالای سر برد. حال برای تنیس زنان نیز با این سوالات روبرو می‌شویم: آندرسکو چگونه توانست به این سرعت پیشرفت کند؟ علیرغم مصدومیت، آیا سرنا ویلیامز در مجموع هفته خوبی را پشت سر گذاشت یا خیر؟ همچنین یکی از مباحث مهمی که در هفته اخیر به طور مداوم درباره آن صحبت شد، بازگشت اندی ماری به مسابقات انفرادی بود. اکنون باید دید که در آینده چه اتفاقاتی برای این تنیسور برتیانیایی رخ خواهد داد. جواب تمام این سوالات تنها با گذر زمان ارائه خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار