28/03/2024

شایع ترین آسیب های تنیس و پیشگیری از آنها

  • توسط مریم
  • 25/07/2019
  • 0
آسیب های تنیس

نکاتی هستند که زمانی که تنیس بازی میکنید باید از آن ها به خوبی آگاه باشید. در روند بازی تنیس بدن در معرض آسیب های بسیاری قرار دارد و این که دقت کنید که چگونه بازی کنید, در پیشگیری از صدمات بسیار حائظ اهمیت می باشد. با اینحال دقیق ترین بازیکن هم ممکن است گاهی اوقات دچار آسیب دیدگی شود. اطلاع داشتن از آسیب های متداول و چگونگی پیشگیری از آنها , به استفاده سریع از درمان آن و در نهایت سریع تر شدن روند بهبود کمک میکند.

متداول ترین آسیب های تنیس

در اینجا قصد داریم درباره چند آسیبی که ممکن است در بازی تنیس متحمل شوید صحبت کنیم. شناختن این صدمات و نحوه پیشگیری از آنها می تواند به شما کمک کند تا از پیشرفتتان در تنیس لذت ببرید.

آسیب آرنج

یکی از شایع ترین صدمات تنیس, آسیب آرنج می باشد. این آسیب در قسمت داخلی دست نزدیک آرنج رخ می دهد و اگر احتیاط نکنید می تواند مشکلات جدی برای دست شما ایجاد کند. بهترین در مان برای این وضعیت استراحت است, انجام حرکات کششی قبل و بعد از تمرین یکی از عوامل پیشگیرانه برای این آسیب می باشد. حتی اگر مدت کمی است که بازی میکنید انجام حرکات کششی راه خوبی برای پیشگیری از این آسیب می باشد.

تاندونیت

یکی دیگر از آسیب های تنیس کشیدگی تاندون(تاندونیت) است. انواع مختلف کشیدگی آرنج برای بازیکنان تنیس رخ می دهد, کشیدگی تاندون شانه, تاندونیت عضلات کتف, کشیدگی تاندون آشیل و حتی تاندونیت مچ دست از این جمله اند. تاندونیت, خود به معنی کشیدگی و التهاب تاندون می باشد. کشیدگی, التهاب و تورم تاندون برای هر بازیکن تنیس ممکن است پیش آید . مدت زمان لازم برای بهبود این مشکل برای هر شخص بسیار متفاوت می باشد ولی غالباً بین دو روز تا چند هفته متغیر است.

 

آرتروز

یکی دیگر از متداول ترین آسیب های   تنیس آرتروز زانو است. از آنجا که مقدار فشار زیادی روی این ناحیه وارد می شود, بسیار مهم است که از میزان قدرت آنها و مناسب بودن کفش هایتان اطمینان حاصل کنید. انجام ندادن مراقبت های کافی از زانو و عدم استفاده از کفش های نرم و انعطاف پذیر شما را در معرض ابتلا به آرتروز قرار می دهد.

بزرگترین چیزی که شما همیشه باید به یاد داشته باشید این است که بیشتر آسیب های تنیس، حاد یا مزمن هستند. این به این معنی است که یا آنها در طول زمان با توجه به استفاده بیش از حد و یا ناگهان به علت جراحت رخ می دهد. صرف نظر از نوع دقیق جراحت، اطلاع از اقدامات پیشگیرانه لازم و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب، خود مقوله ایست بسیار مفصل که در خور توجه است.
یک ایده خردمندانه این است که یک پزشک ورزشی خوب پیدا کنید که در زمان جراحت های حاد مانند پارگی عضلات کتف, جدا شدگی شانه یا حتی پارگی تاندون آشیل به او مراجعه کنید. مراقبت سریع از جراحت و آسیب های تنیس بسیار مهم است و اینکه از قبل بدانید در این زمان چه کسی می تواند به شما کمک کند تا سلامت و راحتی خود را مجدد به دست بیاورید, باعث می شود که مدت زمان حضور شما در بازی های تنیس مشکلی برای سلامتتان ایجاد نکند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار