19/04/2024

تنیس اوپن آمریکا؛ صعود زوج مرتنز و آرینا سابالنکا به فینال دوبل زنان

  • توسط سروش
  • 07/09/2019
  • 0

با پیروزی زوج الیز مرتنز و آرینا سابالنکا در دیدار نیمه نهایی دوبل زنان، تکلیف دومین تیم صعود کننده به دیدار پایانی این بخشِ مسابقات یو اس اوپن نیز مشخص گردید.

صعود زوج مرتنز و آرینا سابالنکا به فینال دوبل زنان اوپن آمریکا

در دیدار جمعه شب به وقت ایران که در استادیوم مسقفِ لوئیس آرمسترانگ شهر نیویورک برگزار شد، زوج آرینا سابالنکا و الیز مرتنز که شانس چهارم قهرمانی در این رقابت‌ها به حساب می‌آیند، موفق به پیروزی ۲-۱ مقابل کارولین دولهیده و وانیا کینگ از ایالات متحدۀ آمریکا شدند. در این مسابقه که دو ساعت و ۱۹ دقیقه نیز به طول انجامید، مرتنز و سابالنکا توانستند با نتایج ۴-۶، ۶-۳ و ۶-۴ برابر دولهیده و کینگ به برتری برسند و راهی دیدار پایانی این مسابقات شوند. این نخستین تجربه سابالنکا و مرتنز در صعود به فینال یک گرند اسلم خواهد بود و آن‌ها برای قهرمانی در این رقابت‌ها باید روز یکشنبه مقابل زوج اشلی بارتی و ویکتوریا آزارنکا قرار گیرند. الیز مرتنز پس از صعود به دیدار فینال دوبل زنان یو اس اوپن در نشست خبری پس از بازی گفت:
واقعاً شاهد مسابقۀ بسیار نزدیکی بودیم. فکر می‌کنم برگ برندۀ ما در این دیدار تنها اعتماد به نفس و جنگندگی‌مان بود که باعث شد تا لحظات آخر نیز دست از سعی و تلاش بر نداریم. آرینا سابالنکا نیز با تایید سخنان مرتنز اظهار داشت:

تا زمانی که در مسابقه حضور داریم، باید تمام تمرکز و تلاش خود را معطوف به بازی کنیم. امشب روی حرکات تهاجمی تاکید ویژه‌ای داشتیم و خوشحالم که توانستیم این دیدار سخت را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

سید چهارم مسابقات دوبل زنان یو اس اوپن، در اوایل امسال توانسته بودند به عناوین قهرمانی رقابت‌های ایندین ولز و اوپن میامی دست یابند و حال این دو بانوی تنیس باز موفق شدند بهترین نتایج خود را در گرند اسلم‌ها رقم بزنند. در جدال با کارولین دولهیده و وانیا کینگ، تیم پیروز مسابقه توانست ۷۲ درصد از سروهای اول خود را به امتیاز تبدیل کند و در ۴ از ۱۰ شانس برک پوینت خود نیز امتیازات لازم را به دست آورند. آن‌ها همچنین موفق شدند ۴ امتیاز مستقیم از سرویس‌های خود کسب کنند که این آمار برای دولهیده و کینگ به ۳ امتیاز مستقیم سرویس می‌رسید.

مرتنز آرینا سابالنکا

مرتنز با تاکید به بازی خوب خود و هم‌تیمیش سابالنکا در مسابقات گرند اسلم این فصل گفت:

ما در اوپن فرانسه و ویمبلدون هم همانند یو اس اوپن، در کنار هم بودیم و موفقیت‌هایی را نیز بدست آوردیم. بنابراین احساس خوبی است که مجدداً در این مسابقات در کنار هم به رقابت پرداختیم. واقعاً خوشحالیم که توانستیم به فینال این بازی‌ها راه یابیم، اما هنوز هیچ کاری در این تورنمنت انجام نداده‌ایم. کار اصلی ما در روز یکشنبه و در دیدار پایانی، شروع و انجام خواهد شد.

البته مرتنز و آرینا سابالنکا به هیچ وجه کار ساده‌ای را در دیدار فینال دوبل زنان نخواهند داشت. اشلی بارتی مدافع عنوان قهرمانی مسابقات دوبل یو اس اوپن است که سال گذشته این مقام را در کنار کوکو واندویگِ آمریکایی به دست آورده بود. بارتی حال یک هم‌تیمی قدرتمند دیگر را در کنار خود و مسابقات امسال می بیند؛ ویکتوریا آزارنکا. این تنیس ‌باز بلاروسی یکی از برترین تنیسورهای زن دنیاست که همانند بارتی، سابقۀ این را داشته که در رده‌بندی جهانی سازمان WTA در جایگاه نخست هم قرار گیرد. این دو که امسال تیم جدید خود را تشکیل داده‌اند و سید هشتم این بازی‌ها نیز به حساب می‌آیند در بازی نیمه نهایی قدرت خود را به رخ کشیدند و در دیداری که کمتر از یک ساعت طول کشید، با نتایج ۶-۰ و ۶-۱ موفق به شکست زوج ویکتوریا کوزمووا از اسلوونی و الیکساندار ساسنوویچ از بلاروس شده بودند. البته در تنها تقابل میان تیمِ بارتی/آزارنکا و مرتنز/ آرینا سابالنکا این زوج بلژیکی – بلاروسی بودند که موفق به شکست بارتی و آزارنکا در مرحلۀ نیمه نهایی مسابقات اوپن میامی شده بودند. الیز مرتنز در پایان مصاحبه‌اش در این باره می‌گوید:

ما قبلاً یکبار موفق به شکست بارتی و آزارنکا شده بودیم. آن‌ها در این تورنمنت بازی‌های فوق‌العاده‌ای را از خود به معرض نمایش گذاشته‌اند و همه می‌دانیم این دو تا چه حد خوب هستند. اما ما هم مصمم به قهرمانی در این مسابقات هستیم و می‌خواهیم ریتم موفقیت‌های آن‌ها را قطع کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار