19/04/2024

هینگیس: کوکو گوف باید بیشتر از این اجازه حضور در تورنمنت‌ها را داشته باشد

  • توسط مینا
  • 24/12/2019
  • 0

سرش را در دستانش گرفته بود، از چشمانش اشک جاری شده بود و همزمان به پدر و مادرش نگاه می‌کرد که در سکوهای استادیوم بالا و پایین می‌پریدند. کوری گوف ملقب به کوکو گوف ، برای اولین ‌بار در زمین شماره یک مسابقات ویمبلدون زیر نظر دوربین رسانه‌های مختلف بازی می‌کرد.

مصاحبه هینگیس در خصوص کوکو گوف

در سن پانزده سالگی، او جوان‌ترین بازیکنی بود که در دوران اوپن ورزش تنیس، از طریق مسابقات انتخابی مجوز حضور در تورنمنت یو اس اوپن را کسب می‌کرد. او به تازگی اسطوره خودش یعنی ونوس ویلیامز را در دو ست پیاپی شکست داده بود. ویلیامز پیش از آنکه گوف حتی به دنیا بیاید، چهار قهرمانی گرند اسلم کسب کرده بود. کوری گوف در حال رقم زدن یکی از جالب‌ترین داستان‌های فصل تنیس بود. چیزی که در ادامه راه گوف قرار داشت دو پیروزی دیگر در مسابقات بود. یکی از آنها یک کامبک در دور سوم مسابقات بود که در زمین مرکزی شور و هیجان بالایی به تماشاگران وارد کرد. کوکو گوف در پایان کار خود در تورنمنت ویمبلدون مقابل سیمونا هالپ که در آخر به قهرمانی رسید، حذف شد.

این در حالی بود که جمعیت حاضر او را تشویق می‌کردند. پس از نمایش عالی در ویمبلدون، بالا رفتن تا مرحله سوم یو اس اوپن گان بعدی داستان شگفت انگیز گوف بود. پس از آن بود که او نخستین قهرمانی خود در تنیس زنان را در ماه اکتبر و در جریان مسابقات لینز تجربه کرد. با این دستاورد، کوکو گوف به جوان‌ترین قهرمانی تور تنیس زنان از سال ۲۰۰۴ تبدیل شد، سالی که خودش در آن به‌دنیا آمده بود. او نشان داد که نتایجش در ویمبلدون و یو اس اوپن اتفاقی نبودند. او پس از غلبه بر ونوس ویلیامز در حالی که نهایت تواضع خود را نشان داده بود، در یک اتاق که پر از خبرنگاران رسانه‌های مختلف بود، گفت می خواهد بهترین بازیکن تاریخ باشد. اما مارتینا هینگیس قهرمان سابق پنج دوره گرند اسلم در تنیس زنان اکنون گفته است که مردم حالا او به خاطر گوف به یاد خواهند آورد.

کوکو گوف

مقایسه بین هینگیس و گوف از بحث رکوردهای مربوط به جوان‌ترین بازیکن نشأت می‌گیرد. گوف جدا از آنکه به سرعت در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال‌کننده پیدا کرد، رکوردهای مختلف را هم یکی پس از دیگر به نام خود ثبت نمود. برای مثال، او به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که به هفته دوم یک گرند اسلم راه پیدا می‌کند. این اتفاق برای اولین‌بار از زمان دستاورد هینگیس در سال ۱۹۹۶ رخ داد. هینگیس در نهایت رکوردشکنی‌های خود، یک سال پس از آن و در حالی که تنها ۱۶ سال داشت به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در یک گرند اسلم به قهرمانی می‌رسد. او این عنوان را در اوپن استرالیا فتح کرد. گوف برای شکستن این رکورد هنوز شانس دارد.

در سال‌های ۱۹۹۰، هینگیس در آن رکوردشکنی‌ها تنها نبود و مثل گوف در مسابقات امروز یک تافته جدا بافته نبود و ستارگان جوان دیگری نیز جولان می‌دادند. در سال ۱۹۹۴ قوانین سختگیرانه‌ای وضع شدند که حداقل سن مجاز برای ورود به مسابقات را محدود می‌کردند. این کار با هدف جلوگیری از ایجاد غافلگیری در تورنمنت‌های انجام شد. هینگیس سرانجام تلخی داشت. دوران حرفه‌ای در بخش انفرادی به‌علت مصدومیت‌های متعدد خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت در ۲۲ سالگی به پایان رسید. با این وجود، هینگیس درباره گوف و بازیکنانی مثل او گفته است:

اگر سطح آنها به اندازه کافی بالا است، اجازه دهید هرچقدر که دوست دارند بازی کنند. چرا که نه؟ WTA گوف را کشف کرده است پس او باید بیشتر بازی کند. حالا همه همین را می‌خواهند. راجر فدرر اسطوره تنیس مردان نیز از حرف‌های هینگیس درباره گوف حمایت کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار