29/03/2024

کارولینا پلیسکووا و مدیسون کیز به فینال مسابقات تنیس بریزبین صعود کردند

  • توسط سروش
  • 12/01/2020
  • 0

سید شماره ۲ مسابقات تنیس بین‌المللی بریزبین، کارولینا پلیسکووا در یک بازی نیمه نهایی ماراتن‌گونه توانست برابر سید شماره ۳ همین تورنومنت یعنی نائومی اوساکا به پیروزی برسد.

صعود کارولینا پلیسکووا و مدیسون کیز به فینال تنیس بریزبین

بخت دوم قهرمانی این رویداد که تنها یک امتیاز تا پایان رویای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش فاصله داشت، در مقابل نائومی اوساکا توانست بازی را خیلی خوب جمع کند و از شکست بگریزد. پلیسکووا، تنیسور اهل جمهوری چک با سیو یک مچ پوینت حریف، در ماراتنی که دو ساعت و ۴۸ دقیقه طول کشید با نتیجه ۶-۷ (۱۰)، ۷-۶ (۳)، ۶-۲ به بازی بازگشت و پیروزی را از آن خود کرد تا برای سومین‌بار در دوران حرفه‌ای خودش به دیدار نهایی مسابقاتی که در کویینزلند استرالیا برگزار می‌شود. پلیسکووا حالا باید برای اولین‌بار در دوران حرفه‌ای خود به مصاف مدیسون کیز آمریکایی برود. کارولینا پلیسکووا در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت:

این یک بازی خوب بود. من به این که توانستم در بازی به پیروزی برسم افتخار می‌کنم چوم امکان داشت بعد از ست اول بازی به مسیر بسیار بدی کشیده شود. ست اول بازی من مقابل اوساکا بزرگ و بسیار نزدیک و البته اضطراب‌آور بود. نکته مثبت اصلی این بود که من به نوعی توانستم نزدیک او بمانم، حتی وقتی که او مرا بریک کرد من هنوز مبارزه می‌کردم، که این مثبت‌ترین نکته امروز بود.

اما در سوی دیگر میدان، نائومی اوساکا یک سال پس از آنکه در مرحله نیمه نهایی همین مسابقات مغلوب لسیا سورنکو شده بود، قهرمان فعلی مسابقات اوپن استرالیا، جلوه‌هایی از بهترین تنیس خود را در دیدار برابر پلیسکووا نشان داد مخصوصاً زمانی که در استادیوم پت رفتر در ست آخر سرویس می‌زد. با این وجود، پلیسکووا پس از آنکه نتیجه بازی ۴۰/۳۰ به نفع حریف بود و توانست مچ پوینت رقیب ژاپنی را سیو کند، اولین بریک خود در سرویس اوساکا را به دست آورد و سپس با سرو خود، عملکرد درخشانش را در ست آخر نشان داد. کارولینا پلیسکووا در ادامه صحبت‌های خود پس از بازی، اعتراف کرد که روند بازی در آن مچ پوینت تغییر کرد. او گفت:

ست هنوز تمام نشده بود چون هنوز تای بریک از راه نرسیده بود و من ست اول را باختم. اما در آن زمان من قطعاً این حس را داشتم که بازی خیلی خوبی انجام دادم پس شاید انرژی من کمی بیشتر بود و همچنین دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتم. من از نظر روحی بسیار قویتر بودم و شاید از نظر فیزیکی نیز همینطور بود. من احساس کردم که قرار نیست در ست سوم ببازم.

کارولینا پلیسکووا

پلیسکووا ۱۵ ضربه ایس در این دیدار داشت که هشت‌تای آنها را در ست آخر زد. او همچنین تمام شش بریک پوینت علیه خودش را سیو کرد. اما اوساکا پس از پایان این دیدار گفت:

من در فینال‌های گرند اسلم زیادی به میدان نرفته‌ام اما این دیدار یک مسابقه مثل فینال گرند اسلم بود، مخصوصاً دو ست اول. من فکر کردم که آنها خیلی خوب بودند. پلیسکووا خیلی خوب سرویس می‌زد، هردوی ما خیلی خوب سرویس می‌زدیم. در چنین شرایط برابری واضح بود که بازی در هردو ست به تای بریک کشیده خواهد شد. در ست سوم، من برای آن مچ پوینتی که از دست دادم خیلی حرص خوردم. و البته من در بازی‌های ۳ ستی زیادی به میدان رفته‌ام اما در این دیدار بدنم می‌گفت چرا دوباره این کار را انجام می‌دهی؟

پلیسکووا در حال حاضر با دو قهرمانی، همراه با ویکتوریا آزارنکا و سرنا ویلیامز رکورددار است و حالا به دنبال آن است که سومین قهرمانی خود در چهار سال اخیر را در فینال روز یکشنبه مقابل مدیسون کیز محقق سازد. پلیسکووا درباره بازی با کیز اینطور گفت:

او آخرین بازیکن برتری است که من تاکنون در مقابلش قرار نگرفته‌ام. من فکر کنم این که هنوز کسی است که من تاکنون با او بازی نکرده‌ام فوق‌العاده است.

مدیسون کیز، سید شماره ۸ مسابقت در حالی که یک ست از قهرمان سابق همین مسابقات یعنی پترا کویتووا عقب افتاده بود، به بازی برگشت و توانست پیروزی را از آن خودش کند. کیز آمریکایی توانست با نتایج ۳-۶، ۶-۲، ۶-۳ برابر کویتووا به پیروزی برسد تا حضور خود در دیدار فینال را نهایی کند. در این دیدار جذاب برابر دوتا از قدرتی‌ترین بازیکنان تنیس زنان، مدیسون کیز با نتایج ۶-۳، ۲-۰ از حریف خود عقب افتاده بود تا آنکه در نهایت با پیروزی در ۱۲ گیم از ۱۵ گیم باقیمانده توانست برد خودش را مسجل نماید. پس از پایان بازی، کیز به خبرنگاران اینطور گفت:

پترا خیلی خوب بازی می‌کرد و من احساس کردم که فرصت باقی ماندن در مسابقه را داشتم اما واقعاً نمی‌توانستم در آن موقعیت‌ها کار را تمام کنم. من فکر می‌کنم روند بازی افت‌وخیز بسیاری داشت اما من توانستم اعتماد به نفس اندکی را بازیابی کنم و احساس کردم که می‌توانم برای بازگشت در ست دوم کاری انجام بدهم. در همان ابتدای ست سوم یک بریک سریع داشتم که به من احساس و اعتماد به نفس خوبی داد.

این تنیسور آمریکایی حالا موفق شده قهرمان دو دوره مسابقات ویمبلدون را در چهار دیدار از هفت رویایی با کویتووا از پیش رو بردارد اما بازی روز شنبه اولین مسابقه بین این دو نفر در سه سال اخیر بود. کیز پس از واگذار کردن پنج گیم از شش گیم ابتدایی، اندک اندک توانست خودش را جمع کند. او در این رابطه می‌کوید:

فکر می‌کنم من و پترا همیشه مسابقات بسیار طولانی و رقابتی داریم پس این که بتوانم از چنین مسابقاتی پیروز خارج شوم فوق‌العاده است و نه فقط برای این تورنومنت بلکه برای کل فصل خیلی خوب است که بتوانم از همان ابتدا خیلی خوب شروع کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار