28/03/2024

نادال در اوپن آمریکا شرکت نخواهد کرد؟

  • توسط فرزین
  • 13/07/2020
  • 0

با نزدیک شدن به تاریخ شروع دوباره رقابت های تنیس، به نظر می‌رسد رافائل نادال قصد دارد اولین سورپرایز را داشته باشد. نفر دوم رنکینگ جهانی تنیس، مدافع عنوان قهرمانی سه جام از چهار جام اصلی است. تمام رقابت ها بدون وقفه برگزار می‌شوند بنابراین بازیکنان فرصت استراحت کردن نخواهند داشت.

با این حال نادال قصد دارد مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد. همچنین در چند هفته اخیر، اتفاقاتی رخ داده که همگی تایید می‌کند نادال در رقابت های اوپن آمریکا شرکت نخواهد داشت. او مدافع عنوان قهرمانی رقابت هاست ولی ستاره اسپانیایی ترجیح می‌دهد در اروپا بازی کند که سرعت شیوع کرونا افت کرده و شرایط بهتر شده است. اما در زیر علت این تصمیم را بررسی می‌کنیم.

با کاهش قرنطینه در رتاسسر اروپا، بازیکنان به زمین‌ها برگشته اند تا با تمرینات خود را به آمادگی پیشین برسانند. نادال نیز روی زمین رس که زمین تخصصی اوست، تمرینات را شروع کرده است. دو رقابت اولی که شروع خواهند شد، چینچیناتی مسترز و اوپن آمریکاست که هر دو روی زمین هارد برگزار می‌شود. از همین رو، شروع تمرینات او در خاک رس نشان می‌دهد که او قصد شرکت در این دو رقابت را ندارد.

چرا نادال نمی‌خواهد در اوپن آمریکا شرکت کند؟

ماه گذشته نادال با صحبت هایی نگرانی هایش از شیوع کرونا در آمریکا را ابراز کرد. او گفت که حضور در آمریکا یک ریسک برای اوست. رافا نمی‌خواهد راهی آمریکا شده و چنین ریسکی را متحمل شود و به جای آن ترجیح می‌دهد در رقابت های اروپا که در خاک رس برگزار می‌شود شرکت کند.

همچنین هفته گذشته سیستم جدید رنکینگ بازیکنان اعلام شد و بدین ترتیب نادال با غیبت در رقابت‌های اوپن آمریکا، 2 هزار امتیازی که سال گذشته از قهرمانی در آن کسب کرده را از دست نخواهد داد. بنابراین هیچ خطری جایگاه او در رنکینگ را تهدید نمی‌کند. این موضوع از این حیث مهم است که نادال تایید کرده در اوپن مادرید شرکت خواهد کرد. اوپن مادرید درست پس از اوپن آمریکا برگزار می‌شود. بنابراین منطقی نیست که نادال بدون هیچ استراحتی، مستقیما از آمریکا راهی اسپانیا شود.

فلیسیانو لوپز، مدیر رقابت های اوپن مادرید گفت:” من با دوستم رافائل نادال صحبت کردم و او تایید کرد که در رقابت های مادرید که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.” هر چند که رافا هنوز صحبتی در این رابطه نداشته ولی عمویش، تونی نادال، چندین بار به موضوع شرکت نادال در اوپن آمریکا اشاره کرده است. تونی مدعی شده که رافا معتقد است که شرکت در اوپن آمریکا، اوپن مادرید، اوپن ایتالیا و اوپن فرانسه در عرض یک ماه غیر ممکن است. او گفت:” رافا خیلی سرگرم این موضوع است، او به من درباره برنامه بازی هایش گفت. اینکه در یک ماه بخواهد در هر چهار تورنومنت شرکت کند، بسیار دشوار است، تقریبا نشدنی.”

در هر صورت عدم حضور نادال در رقابت های اوپن آمریکا موضوع دور از ذهنی به نظر نمی‌رسد. فعلا هیچ تاییدی نه از سوی نادال و نه از سوی برگزارکنندگان رقابت ها اعلام نشده و باید منتظر ماند و دید که اوضاع ستاره اسپانیایی چگونه خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار