19/04/2024

معروف ترین برندهای تنیس در جهان

  • توسط مریم
  • 10/02/2020
  • 0
معروف ترین برندهای تنیس جهان

تنیس یکی از محبوب ترین و معروف ترین ورزش ها در جهان به شمار می رود. این بازی بیشتر به دلیل محک زدن و قابلیت ارتقاء بخشیدن مهارت هایی همچون استقامت، تطبیق پذیری، تکنیک ها، مهارت های فیزیکی و مهارت های ذهنی فرد، شاخص شده است. با اینکه ورزش تنیس با به آزمون کشیدن استقامت و پایداری فیزیکی بدن انسان ارتباط تنگاتنگی دارد اما تمام این برخوردهای فیزیکی و حرکات جسمی موجود در تنیس باید توسط ذهن ما تحلیل و مورد بررسی قرار بگیرد.

در تمام طول سال بازیکنان تنیس از سراسر جهان در مسابقات گوناگونی با هم به رقابت می پردازند. البته همانطور که می دانید چهار مسابقه آزاد استرالیا، آزاد فرانسه، آزاد امریکا و ویمبلدون مهمترین مسابقات در این ورزش به حساب می آیند و در میان این چهار مسابقه ویمبلدون طرفدار بیشتری نسبت به سایرین دارد. این مسابقه هر ساله بر روی زمین چمن در انگلستان برگزار می گردد.

محبوبیت گسترده این ورزش باعث می شود تا مردم سراسر دنیا به تماشای مسابقات تنیس بنشینند. بازیکنانی مانند راجر فدرر، رافائل نادال، نواک جوکوویچ، اندی مورای، سرنا ویلیامز و ماریا شاراپوا، بیشترین هواداران را در جهان تنیس دارند و به طبع در دسته معروف ترین چهره های این ورزش جای می گیرند. همانطور که جمعیت طرفداران این ورزش بزرگ و چشمگیر است، جوایز مسابقات تنیس نیز جوایزی بزرگی می باشند و بازیکنان در پیروزی های خود صاحب این جوایز بزرگ خواهند بود.

معروف ترین برندهای تنیس

مسلماً کمپانی های مختلفی برای تهیه و تولید تجهیزات و وسایل چنین ورزش محبوبی دست به کار شدند. برخی تولید کنندگان مطرح، بازیکنان محبوب را به عنوان سفیر خود انتخاب می کردند تا بتوانند محصولاتشان را در معرض دید قرار دهند. این موضوع باعث شد تا بازیکنان معیارهایی را برای ترجیح برندی به برند دیگر در نظر داشته باشند. بسیاری از بازیکنان برندی خاص را بنا به کیفت آن برای خود برمیگزیدند و برخی دیگر این کار را در ازای پولی که از کمپانی دریافت می کردند انجام می دادند.

تنیس به دو شکل تکنفره و دونفره در زمین بازی می شود. در هر حالت بازیکنان نیاز به راکتی خواهند داشت تا بتواند تعادلی مناسب میان قدرت و چابکی بازیکنان برقرار نماید. برندهای معروف برای تولید پارچه و لباس بازیکنان در هنگام مسابقات نیز دست به کار شده اند. پوشش بازیکنان تنیس بسته به سطح و سلیقه بازیکنان متفاوت است.

مسائلی که بازیکنان حرفه ای در انتخاب لباس به آنها توجه می کنند، نسبت به بازیکنان تازه وارد کاملاً متفاوت است. مدل های مختلف بازی، سطوح مختلف، حریفان و شرایط جوی متفاوت نیز در المان های انتخاب وسایل و تجهیزات مؤثر می باشد. به عنوان مثال راجر فدرر در مسابقات ویمبلدون، آزاد امریکا و آزاد استرالیا از یک نوع راکت استفاده می کند اما راکت انتخابی او در مسابقات آزاد فرانسه کاملاً متفاوت است.

بنا به تمام مسائل ذکر شده، برخی از برندهای تنیس به نسبت دوام ، ظرافت و کیفیت کلی، محبوبیت بیشتری دارند. هرچند بازیکنان مختلف برندهای متفاوتی را می پسندند، از طرفی دیگر، اولیت های مردان و زنان در انتخاب وسایل مورد نیازشان متفاوت است. از این رو، محبوبیت یک مارک ممکن است در آقایان زیاد باشد در حالی که ممکن است در میان بانوان اینگونه نباشد.

برندهای برتر تنیس بانوان

دبلیو تی ای (WTA) سازمان نظارت بر تنیس بانوان است. نزدیک به 70 درصد از بازیکنان زن تنیس دو برند بابولات (Babolat) و ویلسون (Wilson) را به سایرین ترجیج می دهند و 30 درصد باقیمانده از برندهای هد (Head)، یونکس (Yonex)، اسلازِنگِر (Slazenger) و وُلکل (Volkl) استفاده می کنند. تنوع موجود در برندهای تنیس بانوان را می توان به سبک بازی آنها نسبت داد.

تقریباً تمام صد بازیکن برتر تنیس بانوان تطابق پذیری را به قدرت ترجیح می دهند. این بازیکنان ترجیح می دهند ازراکت های سبکی استفاده کنند که برای یک ضربه خوب به نیرویی کمتر و تکنیک بیشتری نیاز داشته باشد. به طور کلی برندهای مورد استقبال بانوان را می توان به ترتیب در دسته بندی زیر جای داد:

بابولات

سی و هشت بازیکن از صد بازیکن برتر دبلیو تی ای در سال 2018 از این برند در مسابقات استفاده نمودند.

ویلسون

سی و دو بازیکن از صد بازیکن برتر دبلیو تی ای در سال 2018 از این برند در مسابقات استفاده نمودند.

هد

ده بازیکن از صد بازیکن برتر دبلیو تی ای در سال 2018 از این برند در مسابقات استفاده نمودند.

یونکس

دوازده بازیکن از صد بازیکن برتر دبلیو تی ای در سال 2018 از این برند در مسابقات استفاده نمودند.

اسلازنگر

سه بازیکن از صد بازیکن برتر دبلیو تی ای در سال 2018 از این برند در مسابقات استفاده نمودند.

ولکل

دو بازیکن از صد بازیکن برتر دبلیو تی ای در سال 2018 از این برند در مسابقات استفاده نمودند.

برندهای برتر تنیس آقایان

دسته بندی کمپانی های مطرح تنیس آقایان نیز تقریباً همانند تنیس بانوان است. اما بنا به توقعات متفاوت میزان محبوبیت برندها از هم متفاوت خواهند بود. محبوبیت برند بابولات پس از مصدومیت رافائل نادال، کاسته شد. جریانی مشابه همین اتفاق در مسابقه راجر فدرر که از برند ویلسون استفاده می کرد پیش آمد. پس از تقلیل پیش آمده این دو برند توانستند در مسابقات ای تی پی مجدداً احاطه پیدا کنند اما در چند سال اخیر برند هد بیشترین محبوبیت را در میان بازیکنان شرکت کننده در مسابقات ای تی پی از آن خود نموده بودند.

بهترین مثالی که در این جریان می توان آورد، داستان رافائل نادال که از سری آئرو پرو برند بابولات است. سبک بازی او نیاز به راکتی دارد که بتواند سرعت و تاپ اسپین بالایی را ایجاد نماید در نتیجه راکتی با تکنولوژی آیرودینامیک جامد مناسب سبک بازی او خواهد بود. طی دهه گذشته رافائل راکت های متفاوتی از این سری را امتحان کرده است اما به نظر می رسد مدل آئرو پرو 2015 مناسب ترین راکت برای سبک بازی او بوده است. مدل 2015 مجهز به فناوری Cortex است که ضربه زدن را بسیار راحت می کند. جدای این تعاریف و تحلیل ها سلیقه شخصی بازیکنان نیز در انتخاب مدل ها و برندهای تنیس مؤثر خواهد بود.

دسته بندی زیر به ترتیب برندهای محبوب در تنیس آقایان را نشان می دهد:

ویلسون

بیست و شش بازیکن از صد بازیکن برتر در مسابقات ای تی پی 2018 از این برند استفاده کردند.

بابولات

بیست و یک بازیکن از صد بازیکن برتر در مسابقات ای تی پی 2018 از این برند استفاده کردند.

هد

یازده بازیکن از صد بازیکن برتر در مسابقات ای تی پی 2018 از این برند استفاده کردند.

پرینس

پنج بازیکن از صد بازیکن برتر در مسابقات ای تی پی 2018 از این برند استفاده کردند.

یونکس

چهار بازیکن از صد بازیکن برتر در مسابقات ای تی پی 2018 از این برند استفاده کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار