29/03/2024

اخبار تنیس | متهم شدن راجر فدرر به سوء استفاده از جایگاهش

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 09/12/2020
  • 0
متهم شدن راجر فدرر

به گزارش تنیس فارسیمتهم شدن راجر فدرر به سوء استفاده از جایگاهش را درک هوردوف نایب ‌رئیس فدراسیون تنیس آلمان بیان کرد و گفت که راجر فدرر مرد شماره ۵ تنیس جهان از جایگاه خود در شورای بازیکنان سو استفاده کرده است. در ادامه برای مطالعه این خبر همراه ما باشید.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بخوانید: اخبار تنیس – اعلام نامزدهای برترین‌های تنیس سال ۲۰۲۰

متهم شدن راجر فدرر برای حفظ جایگاهش در رده بندی جهانی تنیس

همان طور که مشاهده کردید شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، همه فعالیت‌ها را با مشکل مواجه کرد و ورزش تنیس نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. در تنیس نیز قانونی در رده بندی جهانی تنیس بازان وضع شد که تغییراتی را در رده بندی ایجاد می‌کرد. در ابتدا که با شیوع ویروس کرونا در جهان، رقابت‌های تنیس به مدت ۵ ماه تعطیل شد و تا ماه اوت که مسابقات مجدداً از سرگرفته شد، اتحادیه تنیس مردان “ATP” جدول رده‌بندی جهانی را به حالت فریز درآورد. به علاوه، نحوه محاسبه رنکینگ به صورت موقتی تغییر کرد تا بازیکنان در صورت عدم شرکت در مسابقات متضرر نشوند و در فصل بعدی بتوانند جایگاه خود را به دست آورند.

متهم شدن راجر فدرر

همان طور که در اخبار گذشته سایت تنیس فارسی خواندید راجر فدرر نیز پس از شروع دوباره مسابقات تنیس اعلام کرد که به دلیل مصدومیت کل سال ۲۰۲۰ را از دست خواهد داد و از تمامی مسابقات انصراف داده است و امیدوار است تا فصل ۲۰۲۱ باقدرت بازگردد.

حال بعد از این جریانات و با به پایان رسیدن فصل ۲۰۲۰ درک هوردورف نایب ‌رئیس فدراسیون تنیس آلمان در جدیدترین مصاحبه خود ادعا کرد که راجر فدرر برای جلوگیری از سقوط در جدول رده‌ بندی از نفوذ و قدرت خود در شورای بازیکنان استفاده کرده و پیشنهاد و تصویب این طرح را او به شورا ارائه کرده تا در وهله اول از ضرر احتمالی خود در جدول رده بندی جلوگیری کند. البته مسخص است که او بیراه هم نمی‌گوید و راجر فدرر سوئیسی هم جزو بازیکنانی بود که سود زیادی از قانون جدید برد چرا که او با شرکت در تنها یک تورنمنت، فصل را در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی به پایان رساند و این در حالی بود که اگر جدول به طریقه دیگری محاسبه می‌شد او چندین رده پایینتر از حالت فعلی قرار داشت.

اخبار تنیس | اعلام نامزدهای برترین‌های تنیس سال ۲۰۲۰

همان طور که گفته شد با محاسبه‌ای سر انگشتی می‌توان فهمید که اگر این قانون نبود فدرر فصل را در جایگاه پنجم جهان به پایان نمی‌برد و نایب ‌رئیس فدراسیون تنیس آلمان در این اظهار نظری جنجالی خود مدعی شده است که فدرر نقش اصلی را در اعمال این قانون ایفا کرده است.

متهم شدن راجر فدرر

مطلبی که درک هوردوف نایب ‌رئیس فدراسیون تنیس آلمان در این باره بیان کرده به شرح زیر است:

اگر به این موضوع نگاه کنید به سادگی متوجه خواهید شد که منظور من چیست! راجر فدرر در سیستم رنکینگ نقش بزرگی داشت تا از خودش محافظت کند. این کار غیرمسئولانه و نادرست است. به نظر من او از جایگاهش در شورای بازیکنان سوءاستفاده می‌کند. باید گفت که اگر محاسبات رنکینگ تغییر نمی‌کرد، فدرر در پایان سال در جمع ۵۰ نفر برتر هم قرار نمی‌گرفت چرا که او در مسابقه ای شرکت نکرده تا به مجموع امتیازاتش اضافه شود و قطعا رده پنجم را با جایگاه پنجاهم عوض می‌کرد.

دیگر اخبار روز دنیای تنیس که در تنیس فارسی می‌توانید بخوانید: برگزاری اولین گرند اسلم ۲۰۲۱ در هاله‌ای از ابهام

لازم به ذکر است که هوردوف هیچ سند و یا مدرکی را برای گفته خود ارائه نکرده و فعلا به شواهدی که وجود دارد استناد کرده و باید منتظر ماند و دید که واکنش مرد شماره پنج تنیس جهان در این باره چیست. همچنین بد نیست بدانید اگر محاسبات رنکینگ طبق روال سابق انجام می‌شد فدرر اکنون در رده ۲۹ـم قرار داشت و به نظر می رسد محاسبه فعلی رنکینگ جهانی تنیس نفع زیادی برای او داشته است.

آیا به مقالات آموزشی تنیس علاقه مند هستید؟
شما می‌تواند هرآنچه در مورد ورزش تنیس لازم است بدانید را در تنیس فارسی مطالعه نمایید: 

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار