19/04/2024

روایت سوفیا کنین از قهرمانی در تنیس اوپن استرالیا و خرافاتی بودن مادرش

  • توسط سروش
  • 01/02/2020
  • 0

سوفیا کنین روز شنبه مجبور شد برای دادن خبر قهرمانی خود در مسابقات انفرادی بانوان تنیس اوپن استرالیا به مادر خرافاتی خود زنگ بزند چراکه مادرش می‌ترسید تماشای این مسابقه از طریق تلویزیون برای دخترش بدشانسی بیاورد و به همین دلیل از تماشای تلویزیونی این بازی امتناع ورزید.

مصاحبه سوفیا کنین

پدر این تنیسور ۲۱ ساله مربی اوست اما بقیه خانواده‌اش در هنگام اعلام اولین عنوان قهرمانی وی در گرند اسلم در ایالات متحده آمریکا به سر می‌بردند. این تنیسور رده چهاردهمی تمام مهارت‌های خود را در عرصه نمایش گذاشت تا با ثبت نتایج ۴-۶، ۶-۲ و ۶-۲ در شهر ملبورن گابرین موگوروزا، دارنده ۲ عنوان قهرمانی گرند اسلم را از پیش رو بردارد. سوفیا کنین در حالی که هیجان‌زده بود، شامپاینی در دست داشت و به مادرش لنا اشاره می‌کرد به خبرنگاران گفت:

دقیقاً پس از پایان بازی با او تماس گرفتم که بگویم همه چیز خوب است، من پیروز شدم و حالا او می‌تواند آرام باشد. او در خانه واقعاً استرس داشت و فوق‌العاده خرافاتی است. به او گفتم نمی‌توانم چند ساعت با تو صحبت کنم اما حداقل این را بدان که من پیروز شدم. من به خانه می‌آیم و تو می‌توانی بزرگترین آغوش زندگی‌ات را با من تجربه کنی.

حداقل لنا به تنهایی اذیت نشد و مادربزرگ، خواهر و خانواده کنین نیز در فلوریدا در کنار مادر او بودند. کنین که در شهر مسکوی روسیه متولد شده است اما حالا به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کند و جای سرنا ویلیامز را در جایگاه بهترین بانوی تنیسور ایالات متحده آمریکا غصب کرده است در این باره گفت:

آن‌ها بازی را ندیدند و مادرم نمی‌توانست من را ببیند. او به تماشای بازی علاقه‌ای ندارد و این خوب است.

سوفیا کنین

سوفیا کنین که در سید بالا قرار گرفت و امیدهای اشلیق بارتی استرالیایی را برای پیروزی خانگی در مرحله نیمه‌نهایی به باد داد به طور مکرر گفت که قدرت ذهنی او بزرگترین علت به دست آوردن بزرگترین عنوان قهرمانی دنیای تنیس او بوده است. او چندین بار دست خود را روی دهان خود برد و تقریباً آن‌چه را که به دست آورده بود باور نمی‌کرد و پس از آن نیز گفت که بر روی ابرها قدم برمی‌دارد. کنین با دقت به گیم پنجم ست تصمیم‌گیری اشاره کرد، وقتی او با ۰-۴۰ روی سرو خود عقب بود و پس از آن ۵ تلاش متوالی موفق داشت تا نتیجه را ۳-۲ ببیند و در این زمان بازی باب طبع او پیش رفت. کنین که در مسکو متولد شد اما در کودکی و برای جستجوی زندگی بهتر به همراه خانواده‌اش به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد دراین باره گفت:

می‌توانم به یاد آورم که بازی بسیار خوب دنبال شد، این بازی بود که من احساس کردم همه‌چیز تغییر کرده است. می‌دانستم باید با بهترین ضربات به میدان بازی پای بگذارم و پنج ضربه از بهترین ضربات زندگی خود را تجربه کردم.

او یک‌بار دیگر خندید و افزود:

این ضربات موجب شد تا پیروز یک گرند اسلم باشم. مجبور بودم بهترین بازی تنیس خود را به نمایش بگذارم. این کار را انجام دادم. پس از آن بر روی ابرها قدم برمی‌داشتم. آماده بودم تا آن جام زیبا را بالای سر ببرم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار