29/03/2024

سرنا ویلیامز برای اولین بار در تنیس انفرادی مسابقات فد کاپ شکست خورد

  • توسط سروش
  • 10/02/2020
  • 0

سرنا ویلیامز برای اولین بار در طول دوران حرفه‌ای خود در مسابقات انفرادی فد کاپ شکست خورد و شنبه شب در ۳ ست مقابل آناستازیا سواستوا از لیتوانی شکست خورد.

شکست سرنا ویلیامز در فد کاپ

سواستوا با نتایج ۷-۶ (۵)، ۳-۶ و ۷-۶ (۴) مقابل ویلیامز به برتری رسید و انتقام باخت خود در تنها ملاقات با سرنا ویلیامز را در مرحله نیمه‌نهایی تنیس اوپن ایالات متحده آمریکا گرفت. در آن بازی سواستوا تنها ۳ گیم را از آن خود کرده بود. این بار این سواستوا بود که در پایان جشن گرفت و یک سرو بزرگ انجام داد و سرنا ویلیامز نتوانست به بازی برگردد. سرنا ویلیامز که از زمان اولین حضورش در سال ۱۹۹۹ در تنیس انفرادی فد کاپ آمار ۱۴ پیروزی و شکست‌ناپذیری را به جای گذاشته بود که شامل پیروزی در ست‌های مستقیم مقابل یلنا اوستاپنکو در بازی روز جمعه که ۲ تای بریکرز داشت. سواستوا در پایان این بازی گفت:

مشخصاً بازی مقابل سرنا سخت بود و او یک قهرمان شگفت‌انگیز بود. شما فقط تلاش می‌کنید و از بهترین بودن خود لذت می‌برید و بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهید.

بهترین تیم از ۵ دیدار در بازی دو نفره‌ای مشخص می‌شود که شنبه شب برگزار خواهد شد. برنده این دیدار به مرحله نهایی فد کاپ که ماه آوریل در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود صعود خواهد کرد. سرنا ویلیامز این شانس را داشت که برای ایالات متحده آمریکا پیروزی بدست آورد و این تیم را به مرحله نهایی مسابقات فدکاپ رهنمون سازد. سرنا ویلیامز در ست اول ۵-۲ عقب بود و ۴ گیم متوالی بدست آورد و سه ست پوینت داشت که سواستوا آن را سرو کرد. اما تنیسور لیتوانیایی این بازی را با استفاده از چند خطای سرنا ویلیامز مدیریت کرد. سرنا ویلیامز چهار بار در ست دوم سرو سواستوا را شکست اما هنگامیکه در تای بریکر ست پنجم نتوانست همان موفقیت را تکرار کند. ویلیامز حتی در گیم ۴ بازی را مساوی کرد اما سواستوا سه امتیاز پایانی را بدست آورد و بازی را برد.

سرنا ویلیامز

هر دو تنیسور آمریکایی که روز شنبه بازی داشتند شکست خوردند. سوفیا کنین، قهرمان تنیس اوپن استرالیا در سه ست مقابل استاپنکو شکست خورد. اوستاپنکو با نتایج ۶-۳، ۲-۶ و ۶-۲ سوفیا کنین را شکست داد تا اولین برد لیتوانی مقابل آمریکایی‌ها را بدست آورد و قهرمان سابق تنیس اوپن فرانسه مقابل قهرمان جدیدترین گرند اسلم به پیروزی رسید. خستگی ناشی از دیدار فینال ۷ روز پیش در ملبورن بر عملکرد سوفیا کنین تأثیر گذاشته بود. او در مقابل اوستاپنکو از لحاظ قدرت کم آورد و نتوانست در ست پایانی موفق ظاهر شود. اوستاپنکو در ست سوم با نتیجه ۲-۱ پیش افتاد. او نزدیک بود به کنین امتیازی برای بازگشت بدهد اما ۲ پریک پوینت را مهار کرد تا ۳-۱ پیش بیفتد. اوستاپنکو مقاومت کنین را برای سومین بار شکست تا ۴-۱ پیش بیفتد اما با دو اشتباه تنیسور آمریکایی به بازی برگشت. بار دیگر، کنین نتوانست از این برتری استفاده کند. فورهند اوستاپنکو او را ۵-۲ پیش انداخت و او در ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه گذشته از بازی به پیروزی نزدیک شد. اوستاپنکو در پایان بازی اظهار داشت:

همیشه بازی کردن برای کشورم برایم بسیار خاص است و فقط تلاش کردم که امروز در بهترین فرم خود حاضر شوم. تا امتیاز پایانی می‌دانستم که بازی سختی خواهم داشت و تلاش کردم که جنگنده ظاهر شوم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار