29/03/2024

سرنا ویلیامز بازیکن تنیسور امریکایی

  • توسط مریم
  • 09/02/2020
  • 0
سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز، (متولد 26 سپتامبر 1981، ساژیناو، میشیگان، ایالات متحده)، تنیسور آمریکایی است که با سبک بازی قدرتمند خود، تنیس زنان را متحول کرد و موفق به کسب بیشترین عنوان گرند اسلم( 23 بار) نسبت به هر زن یا مرد دیگری شد.

ویلیامز تنیس را از پدرش در زمین های عمومی لس آنجلس آموخت و در سال 1995، یک سال پس از خواهرش ونوس، وارد عرصه حرفه ای شد. خواهران با در اختیار داشتن سرویس های قدرتمند و ضربه های زمینی و روحیه ورزشکاری فوق العاده، خیلی زود توجه زیادی را به خود جلب کردند. بسیاری پیش بینی می کردند که ونوس اولین خواهر ویلیامز خواهد بود که موفق به کسب عنوان گرند اسلم شود، اما سرنا ویلیامز از او پیشی گرفت و در سال 1999 در مسابقات آزاد آمریکا برنده شد. در آن مسابقات خواهران در مسابقات دونفره پیروز شدند و در طی دوره شغلی خود، دو خواهر در یک تیم، برای کسب چهاردهمین عنوان دوبل گرند اسلم به میدان رفتند.

در بازی های المپیک 2000 در سیدنی، استرالیا، سرنا و ونوس در رویداد دونفره موفق به کسب مدال های طلا شدند. پس از چندین سال بازی نه چندان جالب، سرنا در سال 2002 خود را اثبات کرد و برنده مسابقات آزاد فرانسه، آزاد آمریکا و ویمبلدون شد و ونوس را در فینال همه آن مسابقات شکست داد.

 عناوین سرنا ویلیامز

سرنا که به خاطر سرسختی شدید خود شناخته شده بود، در سال 2003 برنده مسابقه آزاد استرالیا شد و بدین ترتیب با برنده شدن در هر چهار تورنمنت گرند اسلم، یک گرند اسلم را به پایان رساند. بعداً در همان سال او در ویمبلدون نیز پیروز شد. هر دو پیروزی گرند اسلم او در سال 2003 پس از آن بود که او در فینال جای خواهر خود را گرفت. در سال 2005 سرنا بار دیگر در مسابقات آزاد استرالیا برنده شد. پس از گذراندن دوره نقاهت به خاطر جراحت بار دیگر در سال 2007 در مسابقات آزاد استرالیا عنوان برنده مسابقات را برای بار سوم از آن خود کرد. سرنا و ونوس در بازی های المپیک 2008 پکن دومین مدال طلای دو نفره خود را کسب کردند. پس از آن در همان سال سرنا برای سومین بار عنوان قهرمانی مسابقات آزاد آمریکا را به دست آورد. در سال 2009، وی با برنده شدن در مسابقات آزاد استرالیا دهمین عنوان گرند اسلم خود را به دست آورد. در همان سال وی سومین عنوان ویمبلدون خود را با غلبه بر خواهرش به بدست آورد. در سال 2010 سرنا در مسابقات ویمبلدون و آزاد استرالیا از عنوان خود دفاع کرد. سرنا بار دیگر به دلیل مشکلات مربوط به سلامتی، حدود یک سال از زمین بازی دور شد.

 

در سال 2012 او پنجمین عنوان ویمبلدون را به دست آورد. یک ماه بعد در بازی های المپیک لندن، سرنا ویلیامز در مسابقات تک نفره، موفق به کسب یک مدال طلا شد و دومین زن (بعد از استیفی گراف) شد که موفق به کسب یک مدال طلای اسلم شد. او همچنین برای پیروزی در مسابقات دونفره با ونوس هم تیم شد.

 

ویلیامز

ویلیامز

در همان سال با برد در مسابقات آزاد امریکا پانزدهمین عنوان گرند اسلم را برای خود رقم زد. در سال 2013 توانست برای بار دوم در مسابقات تک نفره آزاد فرانسه و بار پنجم در آزاد امریکا به پیروزی دست پیدا کند. در سال 2014 با موفقیت توانست عنوان قهرمانی را برای خود حفظ کند، که او را به هجدهمین عنوان گرند اسم رساند. این پیروزی او را با کریس اورت و مارتینا ناواتیلوا به عنوان دومین بانوی برتر مسابقات تک نفره در تمام مسابقات آزاد پیوند داد. سال بعد توانست برای بار ششم برنده مسابقات آزاد استرالیا شود.

در سال 2015 در مسابقات تک نفره آزاد فرانسه برنده شد که او را به بیستمین دوره قهرمانی گرند اسلم رساند. او در ادامه راه آتشین خود در ویمبلدون یک فینال قدرتمند را اجرا کرد تا عنوان ششم قهرمانی تک نفره خود را در ویمبلدون کسب کند. بار دیگر در سال 2016 با قهرمانی ویمبلدون به بیست و دومین عنوان گرند اسلم خود دست پیدا کرد، که او را دنباله رو گراف که بیشترین تعداد قهرمانی گرند اسلم را در بین زنان و مردان داشته، کرد. در سال 2017 او توانست پس از پیروزی در مقابل خواهر خود و بردن عنوان قهرمانی مسابقات آزاد استرالیا، رکورد گراف را شکسته و از او عبور کند.

 

در آوریل همان سال، سرنا ویلیامز اعلام کرد که باردار است (او در دسامبر سال 2016 با الکسیس اوهانیان ، بنیانگذار وب سایت Reddit نامزد کرده بود) و باقی مانده از فصل 2017 را از دست خواهد داد. در ماه سپتامبر او یک دختر به دنیا آورد و دو ماه بعد با اوهانیان ازدواج کرد. ویلیامز در ماه مارس سال 2018 به تنیس بازگشت. او در آن سال نتوانست در هیچ تورنمنتی پیروز شود، اگرچه در هر دو مسابقات ویمبلدون و آزاد آمریکا به فینال رسید. از دست دادن فینال مسابقات آزاد امریکا بسیار حاشیه ساز و بحث برانگیز بود زیرا ویلیامز پس از در گیری با داور صندلی بر سر نقض قوانین، جریمه شد. در سال 2019 او بار دیگر در فینال ویمبلدون و مسابقات آزاد آمریکا مغلوب شد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار