19/04/2024

روبرت فرح از اتهام نقض عمد قانون مبارزه با دوپینگ تبرئه شد

  • توسط سروش
  • 11/02/2020
  • 0

بعد از اینکه فدراسیون بین‌المللی تنیس روز دوشنبه پذیرفت مصرف گوشت آلوده در کشورش کلمبیا عامل مثبت اعلام شدن تست آنالوبیک روبرت فرح ، تنیسور مشهود تنیس دو نفره شده است، این بازیکن می‌تواند به میادین تنیس بازگردد.

رفع اتهام روبرت فرح

روبرت فرح در تاریخ ۲۱ ژانویه به طور موقت از حضور در میادین تنیس محروم شد و به همین دلیل از حضور او در مسابقات تنیس اوپن استرالیا ممانعت به عمل آمد و نتوانست در کنار یار تنیس دو نفره دیرینه خود خوان سباستین کابال حاضر باشد. آن‌ها در دو مسابقات قبلی گرند اسلم ویمبلدون و ایالات متحده آمریکا توانستند عنوان قهرمانی تنیس دو نفره را از آن خود کنند و در سال ۲۰۱۹ عنوان بهترین تنیسورهای دو نفره را از آن خود کردند. این نمونه دوپینگ روبرت فرح در مسابقات اکتبر از وی اخذ شد و تست دوپینگ او به دلیل وجود ماده بولدنون مثبت اعلام شد. فدراسیون جهانی تنیس او را به نقض قانون مبارزه با دوپینگ متهم کرد اما این را نیز اعلام کرد که وی تقصیر و سهل‌انگاری در این زمینه نداشته است و می‌تواند به میادین تنیس بازگردد. این تصمیم در اختیار آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و دادگاه ورزش کلمبیا قرار گرفته است.

روبرت فرح

لازم به ذکر است روبرت فرح مکسود ۲۰ ژانویه ۱۹۸۷ در ایالت کبک کانادا به دنیا آمد. این تنیسور ۱.۹۳ متری در سال ۲۰۱۰ به جرگه حرفه‌ای‌های تنیس پیوست. وی هم‌اکنون در رتبه اول مسابقات تنیس دو نفره مردان جهان قرار دارد. او به همراه خوان سباستین کابال توانسته ۱۵ عنوان قهرمانی ATP را بدست آورد که قهرمانی در ۲ تورنمنت اوپن ایتالیا از جمله آن‌هاست. شروع همکاری آن‌ها از سال ۲۰۱۱ در مسابقات تنیس ویمبلدون بود. آن‌ها در مسابقات تنیس اوپن استرالیا سال ۲۰۱۳ توانستند برای اولین بار در مرحله یک چهارم نهایی حاضر باشند. در سال ۲۰۱۶ وی به همراه آنا لنا گرونفلد برای اولین بار به دیدار فینال گرند اسلم رسید اما در آن دیدار شکست خوردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار