19/04/2024

راجر فدرر: برخلاف پیت سمپراس، از ملاقات با آدم‌های جدید لذت می‌برم

  • توسط مینا
  • 30/12/2019
  • 0

راجر فدرر در مصاحبه‌ای با نشریۀ La Tribune de Geneve در مورد توانایی‌ سریعش از رابطه گرفتن با مردم سخن گفته است.

مصاحبه راجر فدرر

راجر فدرر در این خصوص گفت:

هرگز از صحبت کردن با مردم ترسی نداشتم. من این مسئله را از پدرم آموختم که در این مورد اندکی از من بهتر هم بود. در حقیقت من زمان خیلی اندکی را به خودم اختصاص می‌دهم. به همین دلیل است که من در طول روز بیش از یک ساعت و نیم تنها نیستم. بنابراین سعی می‌کنم تا از این مسئله برای آرام کردن خودم استفاده کنم. اما این حقیقت دارد که در مقایسه با پیت سمپراس که از ملاقات با آدم‌های جدید هراس داشت، من خیلی زود به مردم اعتماد می‌کنم. اما اگر بعد از آن احساس کنم که کار اشتباهی کردم آن وقت به خودم می‌گویم که: “خیلی بد بود و مرتکب یک اشتباه شدم”. هرچند که همه این‌ها موجب تغییر راهی که در پیش گرفتم نمی‌شود؛ من دوست دارم تا اعتماد به نفسم را خیلی زود و در لحظات خوب به دیگران منتقل کنم و شاید دلیل آن رابطه دوستانه و راحتم با بسیاری از اطرافیانم است.

وی افزود:

علاوه بر این، باید صادقانه بگویم که از ملاقات با آدم‌های جدید بسیار خوشحال می‌شوم چراکه هر یک از آن‌ها داستانی متفاوت برای تعریف کردن دارند و همگی‌ برای زندگی‌شان می‌جنگند. من تنها کسی نیستم که مسائل مختلف و فوق العاده‌ای را تجربه کرده است. هر فردی داستانی برای گفتن دارد. شاید به همین دلیل است که همیشه طرف مثبت ماجرا را می‌بینم. من به شنیدن داستان‌های مختلف مردم بسیار علاقه‌مندم.

راجر فدرر

راجر فدرر ۳۸ ساله در حال حاضر به همراه الکساندر زوروف آلمانی و برادران برایان در نمایشگاهی در چین بازی می‌کند. این در حالی است که فدرر فصل پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. او در اوپن استرالیا با شکست دنیس ایستومین، دن ایوانز و تیلور فریتز به دور چهارم این رقابت‌ها رسید؛ جایی‌که او در دیداری چهار سته مقابل استفانوس تسیتسیپاس یونانی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. سپس او در فینال تورنمنت دوبی با شکست تسیتسیپاس به صدمین جام دوران حضورش در دنیای تنیس دست یافت. فدرر به فینال مسترز ۱۰۰۰ امتیازی ایندین ولز هم رسید اما در آنجا مغلوب دومینیک تیم شد. در روز ۳۱ مارس، فدرر با شکست چان ایسنر به چهارمین قهرمانی‌اش در اوپن میامی و بیست و هشتمین قهرمانی‌اش در یک مسترز ۱۰۰۰ امتیازی دست یافت. او در اوپن مادرید هزار و دویستمین پیروزی‌اش در دنیای تنیس را به دست آورد اما در یک چهارم نهایی بازهم به دومینیک تیم باخت. فدرر به یک چهارم نهایی اوپن ایتالیا هم رسید اما به سبب مصدومیتی که داشت از دیدار با تسیتسیپاس کناره‌گیری کرد. سپس فدرز بعد از ۷ سال به نیمه نهایی اوپن فرانسه رسید و در آنجا مغلوب رافا نادال شد. بعد از کسب دهمین قهرمانی در اوپن هال، فدرر به فینال ویمبلدون رسید و در دیداری تاریخی و پنج سته قائله را به نواک جوکوویچ صربستانی واگذار کرد.

سپس فدرر در دور سوم مسترز ۱۰۰۰ امتیازی سینسیناتی طی تنها ۶۲ دقیقه به آندری روبلف روس باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. در یو اس اوپن هم راجر بعد از پیروزی مقابل سامیت ناگال، دیمیتر ژومور، دن ایوانز و دیوید گوفین در مرحله یک چهارم نهایی حریف گریگور دیمیتروف بلغار نشد و در دیدار سخت و نفس‌گیر که پنج ست به طول انجامید یا قبول شکست از آخرین گرند اسلم سال هم حذف شد. در مسترز شانگهای هم فدرر با شکست دیوید گوفین به یک چهارم نهایی رسید اما در آنجا به الکساندر زوروف باخت. او بعد از اینکه به قهرمانی در مسابقات درون سالن سوئیس رسید به سالن O۲ لندن رفت تا در فینال‌های Nitto ATP ۲۰۱۹ شرکت کند. فدرر ه در گروه بیورن بورگ قرار داشت بعد از شکست در نخستین بازی‌اش مقابل دومینیک تیم، برابر متئو برتینی و نواک جوکوویچ (نخستین پیروزی راجر برابر نوله بعد از سال ۲۰۱۵) به پیروزی رسید و جواز حضور در نیمه نهایی این رقابت‌ها را به دست آورد. هرچند که این تنیسور سوئیسی در این مرحله از استفانوس تسیتسیپاس یونانی باخت و از صعود به فینال Nitto ATP ۲۰۱۹ باز ماند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار