19/04/2024

خاطره شنیدنی نادال از پدر راجر فدرر

  • توسط فرزین
  • 05/07/2020
  • 0

رافائل نادال همواره در دوران بازیگری اش، مقابل تمامی سد ها با قدرت ایستاده و آنها را پشت سر گذاشته است و صحبت های اخیرش نیز این موضوع را تایید می‌کند. او در مصاحبه ای که با موویستار برای برنامه واموس انجام داد، توضیحاتی جالب درباره دیدارش مقابل راجر فدرر در فینال ویمبلدون سال 2008 انجام داد.

فینال ویمبلدون 2008 به عنوان یکی از زیباترین بازی‌های تنیس در طول تاریخ شناخته می‌شود. راجر فدرر و رافائل نادال یک دیدار فراموش نشدنی انجام دادند که این دو، 4 ساعت و 48 دقیقه به جنگیدن ادامه دادند ولی زمان کل بازی به خاطر بارش باران در لندن، به بیش از 7 ساعت کشیده شد. در نهایت، حدود ساعت 9:15 به وقت محلی، ستاره مایورکایی توانست برای اولین بار قهرمان رقابت ها شود و برتری 9-7 خود را در ست پنجم به ثبت برساند. حال نادال صحبت‌های جالبی راجع به این تقابل مطرح کرده است.

او گفت:” یادم نمی‌رود که تیم من و فدرر، در باکس بازیکنان، کنار هم حضور داشتیم و مثل همیشه، پدر راجر پس از اینکه من پسرش را شکست دادم، به من کمک کرد تا از زمین خارج شوم. ما رابطه خانوادگی بسیار خوبی با هم داریم. پدر راجر فوق العاده است.”

نادال 34 ساله، 19 قهرمانی گرند اسلم به دست آورده و فقط یک قهرمانی با فدرر فاصله دارد. از 40 بازی بین این دو، 20 بازی روی هارد کورت، 16 بازی روی خاک رس و 4 بازی روی چمن بوده است. فدرر روی زمین تخصصی اش یعنی چمن نسبت به نادال برتری دارد (3-1) و همینطور روی هارد کورت (11-9) ولی روی خاک رس که زمین تخصصی نادال است، این ستاره اسپانیایی است که 14-2 از حریف خد پیش است. نادال در گرند اسلم ها 10-4 از فدرر جلوست که اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری بررسی کنیم، برتری او روی خاک رس 6-0 بوده، روی هارد کورت 3-1 پیش است و روی چمن، 1-3 عقب است.

تفاوت سبک بازی این دو همواره مورد توجه آنالیزورها و گزارشگران تنیس بوده است. ضربات تاپ اسپین سنگین نادال که با قدرت بدنی بالای او همراه می‌شود، در مقابل بک هند‌های تک دستی فدرر ری دفاع‌ها، جذابیت بسیاری را به همراه داشته که البته همواره باعث شده فدرر در فاز دفاعی فرو برود و برای اینکه بتواند رو به حله حرکت کرده و شرایطش را عضو کند، کار دشوار تری داشته باشد.

ستاره سوئیسی گفته که به خاطر حضور نادال، او مجبور شد تغییراتی در سبک بازی اش ایجاد کند که همین موضوع باعث پیشرفت او در تنیس وو بهبود عملکردش شد. با داغ تر شدن رقابت بین این دو، دو اسطوره تنیس بازی‌های نمایشی برای خیریه ها برگزار کردند و از این موضوع به بهترین شکل ممکن بهره برداری کردند. آخرین بازی آنها که برای مردم آفریقا بود، در شهر زوریخ کشور سوئیس برگزار شد که فدرر موفق شد در آن بازی به پیروزی برسد و سپس در مادرید، دیدار دیگری برای  کودکان برگزار شد که در آن، نادال موفق به کسب پیروزی شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار