29/03/2024

آموزش تنیس | ۵ روش برای حرفه‌ای شدن در تنیس که باید بدانید

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 25/11/2020
  • 0
حرفه‌ای شدن در تنیس

بدون شک یکی از مهمترین بخش هر ورزشی، تمارین آن است که هر فرد باید با اراده، تلاش و با مشورت سرمربی خود بهترین کار را انجام دهد تا در نهایت به موفقیت برسد. هیچ کاری بدون تمرین و تلاش به نتیجه نخواهد رسید و ورزش تنیس نیز از این قائده مستثنی نیست. در این مطلب تنیس فارسی به ۵ روش برای حرفه‌ای شدن در تنیس می‌پردازیم.

ورود به سایت بتکارت

بیشتر بدانید: آیا تجهیزات دست دوم تنیس نیاز ما را برطرف می‌کند؟

موفقیت در ورزش تنیس از چه راه‌هایی امکان پذیر می‌شود؟

1- وزن خود را کنترل کنید و به باشگاه بدنسازی بروید

همواره سعی کنید وزن خود را در ایده آل‌ترین حالت ممکن نگاه دارید. شما باید در ورزش تنیس وزن متعادلی داشته باشید تا بتوانید ضربات موثر و کنترل شده‌ای را به توپ وارد نمایید. از همان ابتدایی که شروع می‌کنید با مشورت با مربی خود به وزن ایده آل خود را برسانید و به هیچ وجه اجازه ندهید از وزن صحیح اتان دور شوید که اضافه وزن باعث برهم خوردن تعادلتان خواهد شد و عدم تعادل، این ورزش را که تا حدود زیادی به تعادل بستگی دارد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

حرفه‌ای شدن در تنیس

درست است که ورزش تنیس ورزش های خاص خود را دارا است و شما به الطبع ورزش می‌کنید ولی باید به باشگاه بدنسازی نیز بروید و عضله سازی خود را تسریع ببخشید. ضمن این که رفتن به یک باشگاه بدنسازی اجازه نمی‌دهد که اضافه وزن پیدا کنید و در همین راستا سعی کنید رژیم غذایی ثابت برای خود در نظر بگیرید. یعنی از مربی بدنساز خود بخواهید رژیم غذایی سالم و مناسبی را در اختیارتان قرار دهد که همه چیز تحت کنترل باشد.

بیشتر بخوانید: ماهیت ورزش تنیس چیست؟

2- در حالت ایستاده کارهای خود انجام دهید

همه ما در حالت عادی بیشتر به نشستن و یا خوابیدن عادت داریم و هنگامی که یک ورزش را شروع می‌کنیم که احتیاج به سرپا ماندن دارد تحمل آن برایمان سخت خواهد بود. بنابراین اگر تحمل روزهای اول برایتان مشکل بود هیچ ایرادی ندارد. سعی کنید رفته رفته حتی در منزل و به هنگام انجام کارهای شخصی ایستادن خود را بیشتر کنید تا بتوانید حالت تعادلی بدنتان را در حالت ایستاده بیابید. شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده بودید ولی باید به شما بگوییم تمرین ایستادن یکی از مهمترین مسائلی است که در ورزش تنیس باید به آن توجه کنید زیرا گاهی نیاز است ساعت‌ها بایستید و بازی کنید.

حرفه‌ای شدن در تنیس

برترین شرکت‌های سازنده توپ تنیس (بخش اول)

برخی‌ها که از ایستادن خسته می‌شوند قطعا فکر می‌کنند که خستگی ناشی از تمرین به دست آوردند در صورتی که در اکثر اوقات به این صورت نیست و خستگی آنها فقط از عدم عادتشان به ایستادن ناشی می‌شود که مثلا اگر بیشتر به ایستادن عادت داشتند در آن زمان احساس خستگی نمی‌کردند. ایستادن به تعادل شما که یکی از فاکتورهای اصلی این رشته است کمک می‌کند، به قدرت بدنی شما کمک می‌کند که در زمان‌های پرفشار بتوانید بازی خود را انجام دهید. برای این منظور مثلا اگر در خانه هستید ایستاده درس یا کتاب بخوانید، برخی دقایق را به صورت ایستاده به تماشای تلویزیون بپردازید، کارهای تمیزی منزل و حتی آشپزی را ایستاده انجام دهید و غیره .. این کارهایی که شاید زیاد به چشم شما نیاید اما کمک بزرگی به آمادگی بدنی از لحاظ ایستادن خواهد کرد.

3- سعی کنید از تمامی عضلاتتان در تمرین‌ها کار بکشید

در تنیس همه عضلات بدن درگیر هستند و برخی‌ها فکر می‌کنند ورزش تنیس به قدرت دست و کنترل آن است در صورتی که این باور کاملا اشتباه است. درست است که دست نقش اصلی را در این ورزش ایفا می‌کند ولی به این معنی نیست که در صورتی که عضله دستتان قوی باشد قطعا همه چیز بر وفق مراد پیش خواهد رفت. شما باید همان طور که در موارد بالایی گفته شد به باشگاه بروید و عضله سازی را انجام دهید. همچنان تمارین ایستادن مستقیم به عضلات پا وابسته است که بر روی آن نیز تاکید داشتیم. کنترل و حفظ تعادل در زدن ضربه فقط به قدرت دست بستگی ندارد و همه اندام های بدن در یک ضربه وارده به توپ درگیر هستند. بنابر این سعی کنید در تمارین خود از همه عضلاتتان کار بکشید.

حرفه‌ای شدن در تنیس

همه‌چیز در مورد سرویس زدن در ورزش تنیس

4- یکنواختی در تمرین را فراموش و تنوع را تجربه کنید

برخی‌ها عادت به یک مدل از تمرین دارند و فقط سبک خود را انجام می‌دهند در صورتی که این کار اشتباه محض است. درست است که شما باید بر سبک بازی خود تسلط پیدا کنید ولی اگر سبک مورد نظرتان با روشی که حریف جلوی شما بازی می‌کند در تناقض باشد چه کار می‌کنید؟ شما سبک مورد نظر خود را در اولویت اصلی قرار دهید و بیشتر مانور خود را بر روی تسلط بر آن بگذارید ولی زمانی از تمرین خود را به حالت‌های دیگر بازی نیز اختصاص دهید. اکثر سبک‌ها را بررسی کنید و ببینید اگر در چنین موقعیتی با بازیکن ایکس قرار بگیرید که سبک ایگرگ را دارا باشد از پس آن برخواهید آمد؟ شما باید انقدر تمارین مختلف داشته باشید که بر همه سبک‌ها تسلط نسبی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی و چگونگی استفاده از ضربه های مختلف

حرفه‌ای شدن در تنیس

5- اگر می‌توانید در تورنومنت‌های رایگان شرکت کنید

بحث تمرین‌ یک چیز است و بحث تجربه چیز دیگر. شما هر چقدر هم که تمرین کنید وقتی در فضای واقعی و تجربه بازی به صورت عملی قرار نگیرید نمی‌توانید خود را محکی جدی بزنید. اگر می‌توانید در تورنومنت‌های رایگان و یا ارزان قیمت شرکت کنید تا تجربه بازی در تورنومنت‌های مهم را به دست آورید. شما باید بر اثر تمرینات زیاد و تحقیقاتی که قبل از بازی انجام می‌دهید به خوبی قادر باشید تا بتوانید در ابتدای بازی به راحتی تشخیص دهید که نقاط قوت یا حتی ضعف حریفتان کجا است و آن را در کمترین زمان ممکن شناسایی کنید. با شناخت نقاط قوت حریفتان سعی کنید در آن موضع بازی نکنید که این امری بسیار منطقی و جزو تفکر بازی به حساب می‌آید. اغلب اوقات هم بازیکنان به این شکل حساب شده بازی نمی‌کنند و وقتی در فضای جدی بازی‌ها قرار می‌گیرند از پس بازی برنخواهند آمد.

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار