28/03/2024

جوکوویچ، دومین غایب بزرگ اوپن آمریکا

  • توسط فرزین
  • 09/07/2020
  • 0

نوواک جوکوویچ، تنیسور شماره 1 جهان هم مانند رافائل نادال، از حضور در رقابت های اوپن آمریکا هنوز مطمئن نیست.

دیدارهای اوپن آمریکا، بدون حضور تماشاگران در شهر نیویورک برگزار خواهد شد. با توجه به سیستم رده بندی جدیدی که قرار است اعمال شود، رافائل نادال احتمالا در این دیدارها حضور نخواهد داشت زیرا قهرمانی در آن نیز امتیاز چندانی به او اضافه نخواهد کرد و شرایطش را تغییر نمی‌دهد. همچنین فاصله کوتاه بین پایان این رقابت ها و شروع اوپن فرانسه باعث شده تا نادال در این تصمیم خود مصر تر شود.

حال به نظر می‌رسد نوواک جوکوویچ نیز به او پیوسته و او نیز تمایل چندانی به شرکت در این رقابت ها ندارد. این در حالیست که دومین تیم هیچ مشکلی با برنامه شلوغ ATP برای ادامه فصل نداشته و خوشحال است که می‌تواند در این دیدارها حضور داشته باشد.

جوکوویچ این هفته برای تمرینات خود به روی زمین رس در بلگراد رفت و سعی دارد به بالاترین سطح آمادگی برسد. او اخیرا به بیماری کرونا مبتلا شده بود و توانسته آن را پشت سر بگذارد.

تنیسور شماره 1 جهان در این رابطه گفت:” من مطمئن نیستم که بتوانم در رقابت های آزاد آمریکا حضور داشته باشم یا نه. برنامه من این است که در مادرید، رم و رولند گاروس که در ماه سپتامبر برگزار می‌شوند شرکت کنم.

رقابت های مردان، در واشنگتون دی سی آغاز می‌شود و سپس تورنومنتی چینچیناتی و سپس رقابت های اوپن آمریکا، هر دو در نیویورک برگزار می‌شوند. برنامه بازی ها سپس به اروپا منتقل خواهد شد و در مادرید، رم و فرانسه ادامه دیدارها پیگیری می‌شود.

در آن سو اما تیم برنامه ریزی دوباره برای رولند گاروس را اقدامی موثر می‌داند، رقابتی که او در دو حضور پیشین در آن، پس از رافا نادال به رده دوم رسید.

او گفت:” در ابتدا باید بگویم که شرایط خوب است. اوپن فرانسه قرار است برگزار شود. مهم نیست در ماه می، اکتبر یا هر ماه دیگری باشد. مشکل ما اینجاست که فاصله بین اوپن فرانسه و اوپن آمریکا، تنها 2 هفته است که موفقیت در هر دو رقابت تقریبا غیرممکن است.”

تنیسور 26 ساله اتریشی بسته به عملکردش در نیویورک، ممکن است برنامه هایش را تغییر دهد. او گفت:” اگر در اوپن آمریکا واقعا خوب کار کنم، حضور در فرانسه خیلی خیلی سخت خواهد شد. اگر در نیویورک، خیلی زود از رقابت ها حذف شوم، حضورم در پاریس با عملکردی بهتر همراه خواهد بود. اگر قرار باشد یکی از گرنداسلم ها را فدای دیگری کنم، لحظه سختی برای تصمیم گیری پیش رویم خواهد بود.

جوکوویچ از شروع فعالیت USTA حمایت کرد و گفت که برای بازیکنانی که رنکینگ پایینی دارند، برگزاری این رقابت ها مهم است. او گفت:” من از تلاشی که برای برگزاری رقابت ها به خصوص در آمریکا و اروپا می‌شود ، با توجه به اینکه بحرانی به این شکل در جهان وجود دارد، واقعا متشکرم.”

تیم که در اولین رقابت این فصل در استرالیا، در فینال رقابت ها مقابل جوکوویچ شکست خورد، یک تورنومنت دیگر نیز پیش رو دارد که درباره آن نیز باید تصمیم گیری کند. رقابتی به نام کیتزبوهل که در کشورش برگزار می‌شود و همزمان با هفته دوم اوپن آمریکاست. اما او این شرایط را یک شرایط برد-برد برای خودش توصیف می‌کند. تیم گفت:” اگر در آمریکا عملکرد خوبی داشته باشم که عالی خواهد بود ولی در این غیر صورت، منتظر شروع کیتزبوهل نیز هستم.”

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار