29/03/2024

بانفوذترین بازیکنان تنیس تاریخ کدامند؟

  • توسط آزاده یوسفی
  • 28/03/2020
  • 0
10 تا از بانفوذترین بازیکنان تنیس تاریخ

تاریخ تنیس تا به امروز بازیکنان بانفوذ و قدرتمندی را به خود دیده است. بازیکنان تنیس قدرتمندی که روش بازی یا درک آنها و یا هر دو را تغییر داده اند. این بازیکنان تنیس را از طریق اعمال و رفتار خود، به عنوان مثال رفتار خود برای بهتر شدن، بازی و سبک های شخصی و شخصیت خود شکل داده اند. آنها ملتهای مختلف را به بازی و پیروی از بازی الهام بخش دعوت کرده و باعث شدند تا فرهنگ تنیس تغییر پیدا کند و با گسترش فرصت ها برای دیگران، بازی ها رشد پیدا کنند.

بازیکنان تاریخ تنیس

Billie Jean King بیلی جین کینگ

Billie Jean King بیلی جین کینگ
آیا ظاهری مورد احترام تر از چهره king در بازی وجود دارد؟ بیلی جین کینگ قهرمان بازنشسته تنیس است که در اوایل دهه 1970 شغل شخصی خود را فدا کرد تا تنیس زنان را به اوج خود برساند. او با حامیان خود توانست بازیکنان را متحد کند و همیشه برای هر کاری اعلام آمادگی می کرد تا بتواند اوج پیروزی خود را نشان دهد. تنیس حرفه ای زنان یک فانتزی فمینیستی نبود بلکه یک تجارت عملی بود. رهبری و میراث او در مورد بازیکنان جوان که اکنون به پیروزی و قهرمانی می رسند فراموش نشدنی است.

Chris Evert کریس اورت

Chris-Evert
کریس اورت بازنشسته آمریکایی و شماره یک اسبق تنیس جهان است. او تاثیر گذارترین و تقلید شده ترین مدل تنیس در تاریخ تنیس می باشد که به عنوان بازیکنی 16 ساله در سال 1971 وارد US OPEN شد و جوان ترین بازیکنی بود که به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی ایالات متحده رسید. سال بعد نیز به مرحله نیمه نهایی نخستین تورنمنت ویمبلون خود راه یافت و برنده مسابقات ویرجینیا شد.
او قهرمان گرند اسلم و قهرمان شماره 1 در 19 سالگی در جهان شد و در رده چهارم برتر حرفه ای در سن 19 سالگی و جز ستارگان برتر قرار گرفت.
اورت کماکان دریافت کننده افتخارات بی شمار و در چهار نوبت به عنوان ورزشکار زن سال رای آورد و در سال 1985 بنیاد ورزش زنان او را به عنوان بزرگترین ورزشکار زن در 25 سال گذشته معرفی کرد.

John McEnroe جان مک انرو

John McEnroe جان مک انرو
جان مک انرو تنیس ‌باز امریکایی می باشد. سه بار قهرمان انفرادی مسابقات ویمبلدون در سال های ۱۹۸۱، ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ و سه بار متوالی نیز قهرمان انفرادی مسابقات تنیس آزاد امریکا از ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ و بار دیگر در سال ۱۹۸۴ شد. در بازی تیمی دونفره بسیار خوب بوده و ده بار قهرمان گراند اسلم شده است.
McEnroe با محبوبیت یک نام تجاری کفش معروف به نام نایک در سال 1983 از فروش تجاری قابل توجهی برخوردار شد. موفقیت فوری وی با Dunlop Max 200G سرعت بخشیدن به راکتهای چوبی را در سرتاسر جهان به وجود آورد.
با شناخته شدن استعدادش در جامعه رفتار تند او نیز به چشم آمد. او با شخصیتی متغیر و تندخو شناخته می شد و طیفی از رفتارهای تند در مقابل افراد را برخوردار بود.
با این حال او یک مرد جوان بود که ضربات به جا و سبک بی نقص از هنر را در بر داشت و اگرچه این کج خلقی های او نیز لکه هایی روی شاهکار هنری او هستند.
در سال 1995 مک انرو کار خود را در یک برنامه تلویزیون به عنوان گوینده آغاز کرد و گاها در زمینه خیریه اقداماتی انجام میداد.

Steffi Graf اشتفی گراف

Steffi Graf اشتفی گراف
دختر طلایی آلمانی جایگاه خود را در تاریخ به همراه سر سختی های فراوان در 19 سالگی و تنها برنده یک جایزه بزرگ گلدن اسلم ثبت کرد. در سال ۱۹۸۵ و در سن 16 سالگی به دور نیمه ‌نهایی مسابقات تنیس آزاد امریکا راه پیدا کرد یافت و در سالهای ۱۹۸۸ و ‌۱۹۸۹، پنج گرند اسلم متوالی انفرادی را به ‌دست آورد. اشتفی گراف اولین زنی است که در مسابقات ویمبلدون در سال 1994 عنوان قهرمانی انفرادی را در اولین دور بازی ‌ها از دست داد. در ژوئن سال ۱۹۹۹ موفق شد ششمین عنوان انفرادی خود را در مسابقات تنیس آزاد فرانسه و همچنین بیست ‌و دومین عنوان انفرادی گرند اسلم را در مجموع کسب نماید. فقط کریس اورت با هفت پیروزی در مسابقات تنیس آزاد فرانسه و مارگارت کورت در گرند اسلم انفرادی بیشتر از گراف به پیروزی رسید.
گراف نخستین بیسلاینر تهاجمی در تنیس زنان بود که آماده پذیرفتن خطرات بسیار زیاد برای بردهای جذاب و دیدنی بود. بازی قدرتمند و آرام او الگویی برای تنیس زنان بود. همچنین فورهند های اشتفی گراف به عنوان ویرانگرترین سلاح بازی تنیس شناخته شده است.

Andres Agassi آندره آغاسی

Andres Agassi آندره آغاسی
آندره آغاسی تنیس باز حرفه ای آمریکایی در 111 هفته مرد شماره یک جهان بوده است. وی متولد 29 آوریل 1971 در لاس وگاس، آمریکا است و یکی از پر افتخار ترین، مشهورترین قهرمانان و بازیکنان تنیس دنیا و تاثیرگذارترین افراد به شمار می آید. آندره آغاسی یکی از شش بازیکنی است که به همه گراند اسلم های تنیس دست یافته است.
همچنین آندره آغاسی در سال 1995 و در سن 25 سالگی به مرد شماره یک جهان شهرت یافت و توانست به رکورد های افسانه ای و بلند مرتبه ای در این رشته دست یابد. مدال طلای المپیک، 8 قهرمانی در بازی های اوپن استرالیا، یک قهرمان در بازی اوپن فرانسه، دو قهرمانی در مسابقات آزاد آمریکا و یک قهرمانی در ویمبلدون، 69 قهرمانی در رقابت های انفرادی تنها بخشی از افتخارات وی بوده است.
اما انچه که آغاسی را فردی تاثیرگذار نموده است فعالیت های خیرخواهانه او در طی سال های طولانی می باشد. آندره آغاسی یکی از پیشگامان فعالیت های خیرخواهانه است در جهان است. او طی سال های 1994 تا 2006 در بیش از 185 تور نمایشی که همه عواید آن برای خانواده ها و کودکان بی پناه صرف می شد حضور داشت. همچنین از طریق بنیاد خیریه شخصی خود بنام Andre Agassi youth foundation بیش از 60 میلیون دلار طی 11 سال برای کمک به مردم بی پناه جمع آوری نمود.
احداث خوابگاه 1700 نفره برای کودکان بی سرپرست، کمک به پناهگاه کالیفرنیا و قبول هزینه های 5 کودک سیاه پوست آفریقایی در طوفان کاترینا نیز بخشی از فعالیت های بزرگ و شایسته این قهرمان تنیس می باشد.
و شاید جالب باشد که بدانید بزرگ ترین پشیمانی آندره آغاسی این است که چرا زودتر از این سالها، فعالیت های خیرخواهانه خود را آغاز ننموده است. آیا هیچ قهرمانی یافت می شود که بیش از آغاسی با چنین بازدهی بالایی به بازنشستگی رسیده باشد؟

Venus & Serena Williams ونوس و سرنا ویلیامز

Venus & Serena Williams ونوس و سرنا ویلیامز

دنیای ورزش هرگز نتوانسته دو تایی هایی (دو قلوهایی) همچون خواهران ویلیامز تجربه کند. ونوس و سرنا فرهنگ بازی را با قدرت ورزشکاری خود، ظاهری مناسب و شخصیت های بزرگ، تغییر داده اند. در دهه گذشته این دو تن از بازیکنان تنیس موفق به کسب 57 کاپ قهرمانی گرند اسلم و هشت مدال طلای المپیک شده اند.
هر دو بازیکن سرویس خود را در سطح تنیس بانوان به سطح جدیدی رساندند. ویلیامز با گشتاور بالای بدن و قدرت پا قادر است توپ را به عقب برگرداند. ویلیامز در سال 2017 با شرکت در فینال مسابقات آزاد استرالیا آغاز کرد که این اولین حضور وی در مرحله نهایی پس از ویمبلدون 2009 بود. او این مسابقه را در یک رقابت نفس گیر به سرنا واگذار کرد.
سرنا ویلیامز در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود موفق به کسب ۲۳ عنوان فردی گرند اسلم شد. او اولین مورد از این عناوین را در سال ۱۹۹۹ کسب کرد. او اخیرا در Australian Open سال ۲۰۱۷ نیز پیروز شده است و با شکستن رکورد استیفی گراف، در حال حاضر رکورد بیشترین تعداد قهرمانی در Open era را دارد.
در سال 2009 خواهران ویلیامز اولین زنان آفریقایی آمریکایی بودند که توانستند سهام یک تیم لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا را خریداری کنند و به گروه مالکیت Miami Dolphins بپیوندند. این دو قهرمان تنیس جهان در چندین فعالیت اجتماعی حضور داشته اند و همچنین در خصوص ترویج برابری جنسیتی در سرتاسر جهان با موسسه UNESCO همکاری دارند.
همچنین سرنا ویلیامز همیشه به دنبال ایجاد فرصتهای آموزشی برای جوانان فقیر در سراسر جهان بود، به همین دلیل بنیاد سرنا ویلیامز را تشکیل داد و مدارسی را نیز در آفریقا تاسیس کرد. تمامی عوامل باعث شده تا این دو بازیکن به عنوان تاثیرگذارترین بازیکنان تنیس شناخته شوند.

Roger Federer راجر فدرر

Roger Federer راجر فدرر
فدرر شناخته شده ترین ورزشکار جهان در تنیس و از حرفه ای ترین بازیکنان تنیس می باشد که دارای رکورد شکنی های فراون و شکوفایی بسیار در زمینه تنیس می باشد. تقریبا 20 سال تا زمان E. Digby Baltzell’s Sporting Gentlemen متاسف است که تنیس حرفه ای تا چه اندازه از ارزش های افتخارآمیز و شهروندی ویکتوریا خود فاصله گرفته است ، مائسترو سوئیس تنیس را به بازی آقایان ورزشی بازگرداند.
تنیس سخنگوی فصیح تری نسبت به فدرر نداشته است که کنفرانس های مطبوعاتی را به سه زبان بیان می کند. بار سنگین از مسئولیت های سخنرانی او در مورد بازی می باشد.
فدرر تاکنون توانسته است عناوین متعددی را در دنیای تنیس از آن خود کند. از جمله فتوحات ریز و درشت وی می توان به 15 بار قهرمانی در تورنمنت های گرند اسلم که شش بار آن در اوپن ویمبلدون، پنج با ر در us اوپن، سه بار در جام آزاد استرالیا و بالاخره یک بار هم در جام آزاد فرانسه روی داده است اشاره کنیم. کسب مقام سوم و مدال برنز المپیک سیدنی و همچنین او تنها بازیکنی است که موفق شده هم مسابقات تنیس us اوپن و هم اوپن ویمبلدون را در سه سال متوالی فتح کند.
جالب است بدانید راجر فدرر اولین تنیسوری است که پس از متسویلاندر توانسته است در یک فصل از بین چهار گرند اسلم موجود، قهرمانی در سه گرند اسلم را از آن خود کند.
هیچ قهرمانی بیشتر از راجر فدرر مورد تحسین و تمجین قرار نگرفته است. هیچ یک از طرفداران تنیس نمی خواهند حتی فکر کنند این بازی بدون درخشش فدرر چگونه خواهد بود.

Maria Sharapova ماریا شاراپووا

Maria Sharapova ماریا شاراپووا
شاراپووا 26 ساله از بازیکنان تنیس مطرح و به طور منظم در لیست افراد ثروتمند مجله Forbes در کنار افراد مشهور و تجار قرار می گرفت، و به عوان یک مدیر باهوش و ثروتمند توانست خود را اثبات کند.
اما جدا از ثروت او، فداکاری های اوست که ماریا را از دیگران جدا می کند. اوقات سخت و لحظه های دشوار او را تبدیل به قهرمان کرده است. از مهاجرت در نه سالگی به ایالات متحده به همراه پدرش، و ترک مادرش برای دو سال در روسیه گرفته تا توانایی های ذاتی که باعث شده در بازی تنیس به عنوان یک قهرمان شناخته شود.
این بازیکن روس، نخستین گرند اسلم خود را در مسابقات ویمبلدون سال ۲۰۰۴ و زمانی که ۱۷ سال داشت برد و با کسب عنوان قهرمانی اوپن فرانسه در سال ۲۰۱۲، با غلبه بر سیمونا هالپ از رومانی توانست چهار قهرمانی مهم تنیس جهان را در کارنامه‌اش ثبت کند.
ماریاشاراپووا كاری‌ را انجام‌ داد كه‌ تا قبل‌ از او هیچ‌ یک‌ از بانوان‌ ورزشكار شوروی‌ سابق‌ و یاروسیه‌ موفق‌ به‌ انجام‌ آن‌ نشده‌ بودند. او در صدر جدول‌ رتبه‌بندی‌ انجمن‌ تنیس ‌بازان‌ زن‌ جهان‌ قرار گرفت‌. در 52 هفته‌ رقابت ‌های‌ مختلف‌ او در بین‌ شركت ‌كنندگان‌ بهترین‌ نتیجه‌ را كسب‌ كرد.

Li Na لینا

Li Na لینا
لینا یک تنیسور زن حرفه ‌ای چینی است و از مطرح ترین تنیسورها در بین بازیکنان تنیس قرار دارد. او برنده رقابت‌ های تک ‌نفره آزاد فرانسه ۲۰۱۱ و استرالیا ۲۰۱۴ می ‌باشد. لینا توانست پس از اوپن فرانسه، با بردن اوپن استرالیا دومین گرند اسلم خود را هم از آن خود کند.
رویداد های حرفه ای در چین تقریبا یک شبه می باشد و جایزه و اسپانسر هایی برای آن وجود دارد. لی در جلد ماه آوریل مجله تایم به عنوان یکی از 100 فرد با نفوذ جهان قرار داد. طبیعت خونسرد او در کنار زمین ، در کنار بازی جذاب و برد های حیرت انگیز ، لی را قهرمان رویایی برای چین و تنیس کرد.
هنگامی که ATP شانگهای را برای جام مسترهای سال 2002 خود انتخاب کرد ، از طرفداران و خودی ها شک و تردید وجود داشت که چین آمادگی پذیرش تنیس را دارد یا نه. بعد از لی ، هیچ کس شک نمی کند که پرجمعیت ترین کشور جهان در این بازی حضور دارد و آماده برد نیز می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار