28/03/2024

انتقادات گسترده از تنیسور مشهور به خاطر حضور در مهمانی

  • توسط فرزین
  • 29/06/2020
  • 0

الکساندر زورف، تنیسور مشهور آلمانی، به خاطر زیر پا گذاشتن فاصله گذاری اجتماعی و حضور در یک مهمانی پیش از شروع مسابقات آدریا، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

نیک کیریوس، ستاره استرالیایی دنیای تنیس، از اولین نفراتی بود که انتقاداتی جدی علیه تنیسور آلمانی در ویدیویی در شبکه های اجتماعی بیان کرد. او گفت:” ساشا زورف، باز هم تو و باز هم تو. چطور می‌توانی انقدر خودخواه باشی؟ چقدر خودخواه هستی. اگر شهامت آن را داری که از مدیر برنامه هایت بخواهی از طرف تو متنی را منتشر کند که در آن بگوید 14 روز قرنطینه می‌شوی به خاطر اینکه سلامت دیگران را به خاطر انداختی،حداقل 14 روز در این قرنطینه باقی بمان. دوست دخترت در این 14 روز کنار توست. کارهای تو باورنکردنی هستند! فقط 14 روز پسر!. من را عصبانی می‌کنی، این دنیای تنیس من را عصبانی می‌کند. چطور همه می‌توانید انقدر خودخواه باشید.

زورف به خاطر نقشش در بهم خوردن تورنومنت اخیر تنیس که در آن، نوواک جوکوویچ، گریگور دیمیتروف، برنا کوریچ و ویکتور ترویکی به ویروس کرونا مبتلا شدند، عذرخواهی کرده بود. افراد دیگری از جمله همسر جوکوویچ نیز به این بیماری دچار شده اند. خود زورف به بیماری دچار نشده ولی از اینکه قرنطینه را شکسته و در مکان‌های پرخطر حضور داشته عذرخواهی کرده است. او از جمله تنیسورهایی بود که در طول تور آدریا، در یک کلوپ شبانه، حضور پیدا کرده بود.

 

 

تصاویر حضور او در این‌ مهمانی ها توسط فلیپ پلین، طراح مد مشهور آلمانی در اینستاگرام منتشر شد و مرد شماره 7 تنیس جهان در دردسر بزرگی افتاد. بن رتنبرگ، خبرنگار نیویورک تایمز نیز حمله تندی به زورف داشت و مدعی شد که او از جمله افرادیست که مانع شروع دوباره تنیس شده است. در حقیقت قرار است در ماه آگوست، رقابت‌های اوپن آمریکا برگزار شود ولی اتفاقات چند روز اخیر باعث شده تا شک و شبهه‌های فراوانی در این رابطه روی دهد.

روتنبرگ نوشت:” نگرانی من درباره بازگشت تنیس در میانه پاندمی این است که با چنین مراقبت‌هایی، نمی‌توان دوباره رقابت ها را از سر گرفت. خیلی از بازیکنان، انقدر خودخواه هستند که نمی‌توانند درک کنند برای یک جمع بزرگتر، چطور باید رفتار کنند. فیلیپ پلین ویدیویی که در اینستاگرامش قرار داد و در آن زورف در مهمانی حضور داشت را پاک کرد. مهم نیست که بازیکنان چقدر خودخواه و تنبل باشند که حتی از قوانین نصفه و نیمه برای سلامتی خود و دیگران تبعیت نکنند، آنها خیلی راحت می‌توانند خود را از زیر اتهامات خارج کنند.”

اما به جز زورف، دومنیک تیم، دیگر شرکت کننده در تورنومنت آدریا که البته تست کرونا برای او منفی بود، در یک تورنومنت دیگر شرکت کرده است. این در حالیست که او ارتباط نزدیکی با افرادی مثل جوکوویچ و دیمیتروف داشته که تست آنها مثبت بوده است. این تنیسور اتریشی در این رقابت ها که در فرانسه برگزار می‌شود شرکت داشته است. او هم زیر فشار انتقادات است زیرا منتقدین معتقدند که او هم به جای قرنطینه کردن خود، در حال سفر کردن به سرتاسر جهان است.

قرار است که زورف در تورنومنت برلین در ماه جولای حضور داشته باشد. از سوی دیگر، اجازه حضور هزار تماشاگر در ورزشگاه استفی گراف صادر شده است ولی زمین تمپلهوف که یک زمین سرپوشیده است، اجازه حضور 300 هوادار را دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار