29/03/2024

الینا اسویتولینا به مرحله یک چهارم نهایی تنیس اوپن تایلند صعود کرد

  • توسط سروش
  • 13/02/2020
  • 0
الینا اسویتولینا

الینا اسویتولینا ، تنیسور اوکراینی پنجشنبه شب و در مسابقات تنیس اوپن تایلند با شکست استورم سندرز استرالیایی در ۲ ست و با نتایج ۶ بر ۱ و ۶ بر ۲ به اولین مرحله یک چهارم نهایی سال ۲۰۲۰ خود صعود کرد.

پیروزی الینا اسویتولینا در تنیس تایلند

این نتیجه سورپرایزکننده نبود چراکه اسویتولینا در رتبه چهارم جهان و سندرز در رده سیصد و نوزدهم جهان قرار دارد. الینا اسویتولینا برای کسب چهاردهمین عنوان قهرمانی رقابت‌های تنیس زنان جهان خود تلاش می‌کند و باید در مرحله بعد به مصاف نائو هیبیتوی ژاپنی، تنیسور رده هشتمی جهان برود. الینا اسویتولینا امیدوار است که مانند دوست پسر خود گائل مونفیس که هفته گذشته توانست عنوان قهرمانی مسابقات ATP در مون پولیه فرانسه را بدست آورد عمل کند و صاحب عنوان قهرمانی این مسابقات گردد. وی در این باره اظهار داشت:

ما رقابتی را میان خودمان داریم. من در این هفته تلاش می‌کنم تا پیروز باشم و او نیز این هفته در روتردام برای چنین هدفی خواهد جنگید.

الینا اسویتولینا

همچنین ژیو وانگ، قهرمان مسابقات تنیس اوپن جوانان ایالات متحده آمریکا در ۲ ست و با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ بر باربارا هاس اتریشی غلبه کرد تا در یک چهارم نهایی به هموطنان زنش وانک کیانگ و ژنگ سیسای بپیوندد. پاتریسیا مکاریا تیگ از رومانی نیز در ۲ ست و با نتایج ۶-۱ و ۶-۳ بر ژیائودی از چین غلبه کرد و مگدا لینت لهستانی مقابل شوای پنگ چنی در ۲ ست و با نتایج ۷-۵ و ۶-۱ به برتری رسید.

لازم به ذکر است الینا اسویتولینا در ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۴ به دنیا آمد. این تنیسور اتریشی در سال ۲۰۱۰ به جرگه حرفه‌ای‌های تنیس پیوست و از مهم‌ترین موفقیت‌های او می‌توان به شکست اسلوان استیونز آمریکایی در فینال مسابقات تنیس زنان جهان در سنگاپور اشاره کرد. وی در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۱۷ موفق شد رتبه سوم تنیسورهای جهان را بدست آورد و بالاترین رتبه دوران حرفه‌ای خود را تجربه کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار