25/04/2024

الکس دی مینور: دیگر نمی‌توانم برای شروع تورنمنت ATP Cup صبر نمایم

  • توسط مینا
  • 22/12/2019
  • 0

تیم ملی تنیس مردان استرالیا در یکی از سخت‌ترین گروه‌های شش‌گانۀ مسابقات ATP Cup قرار گرفته است. اما کشور میزبان با تکیه بر جوانانی چون الکس دی مینور قصد دارد در این رقابت‌ها خودی نشان دهد.

مصاحبه الکس دی مینور

تورنمنت ATP Cup قرار است از تاریخ سوم تا دوازدهم ژانویه در سه شهر بریزبین، پرت و سیدنی استرالیا برگزار شود. استرالیا در گروه ششم (F) با تیم‌های ملی آلمان، یونان و کانادا هم‌گروه شده است. ترکیب پنج نفره استرالیایی‌ها شامل نفراتی چون جان میلمن، نیک کیریوس، الکس دی مینور ، جان پیرس و کریس گوچیون با کاپیتانی تنیس باز سرشناسی به نام لیتون هیوئیت است. الکس دی مینورِ ۲۰ ساله یکی از امیدهای اصلی کشور میزبان در این رویداد مهم به شمار می‌آید. الکس دی مینور در طول دو فصل، پیشرفت خیره‌کننده‌ای را در عرصۀ مسابقات و رویدادهای تنیس، طی کرده است. در اوایل سال ۲۰۱۸، این بازیکن جوان در جایگاه ۲۰۸اُم دنیا قرار داشت و حال سال ۲۰۱۹ را در حالی به پایان می‌رساند که در بین ۲۰ تنیس باز برتر جهان و در ردۀ هجدهم رنکینگ ATP ایستاده است. او در دو دورۀ مسابقات فینال‌های Next Gen ATP که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در میلان ایتالیا برگزار شد، توانست به دیدار پایانی این بازی‌ها صعود کند و در نهایت به مقام دومی این رقابت‌ها برسد. الکس با قهرمانی در مسابقات سیدنی، توانست به جوان‌ترین بازیکن در کنار لیتون هیوئیت و پس از سال ۲۰۰۱ تبدیل گردد که توانسته در چنین سن و سالی به قهرمانی این تورنمنت نائل شود. حال الکس در مصاحبه‌ای با سایت ATPTour.com از شرایط خود، تیم ملی استرالیا و تورنمنت ATP Cup صحبت به میان آورده است که در ادامه توجه شما را به آن جلب می‌کنیم.

اولین خاطرات شما از بازی تنیس در کشور استرالیا چیست؟

من از وقتی چهار ساله بودم، شروع به بازی و فراگیری ورزش تنیس نمودم. در آن زمان من به یک مرکز کوچک واقع در شهر سیدنی و در چند زمین تنیس که دارای زمین‌های مصنوعی بودند، شروع به آموختن این ورزش کردم. در واقع اینجا مکانی بود که همه چیز برای من شروع شده است.

آیا از زمانی که برای اولین بار از آن مرکز بازدید کرده‌اید، خاطرۀ خاصی دارید؟

من فقط دوست داشتم که به آنجا بروم و تمرین کنم. والدینم مرا به آنجا بردند تا ببینند سطح در آنجا چگونه خواهد بود. پس از آن بود که من به این ورزش علاقه‌مند شدم و دوست داشتم هر چه بیشتر در آن مرکز، تنیس بازی کنم.

بارها در مصاحبه‌هایتان صحبت از تماشای بازی تنیسوری چون لیتون هیوئیت کرده‌اید و اینکه او تا چه حد بازیکن مهمی برای شما بوده است. آیا مسابقه خاصی از لیتون در ذهنتان باقی مانده است و به چه دلیل؟

یادم است که بسیاری از مسابقات او را تماشا می‌کردم و به خصوص دورانی که شاهد رشد و ترقی لیتون در رویدادهای مختلف بودم. او در مسابقات حماسی زیادی بازی کرده و من هم عادت داشتم که تا آخر پای بازی‌های او بنشینم. دیدار او مقابل باغداتیس در تورنمنت اوپن استرالیا که تا ساعت ۴ صبح به طول انجامید را خوب به خاطر دارم. خیلی مسابقۀ جالب و پرخاطره‌ای بود.

آیا پس از آن مسابقه، لیتون صحبت یا گفت‌وگویی با شما داشت که برایتان جالب باشد و توجه‌تان را جلب کرده باشد؟

بله. یادم است بعد از آن مسابقه که تا اوایل صبح طول کشید، زوج‌های زیادی بودند که پس از بازی قصد خوردن صبحانه را داشتند. به لیتون گفتم الان چه احساسی پس از این بازی دارد و او گفت گرسنه است و می‌خواهد به یکی از شعب مک‌دونالد برود و غذا بخورد. آن روز اتفاقات جالب و خنده‌داری روی داد.

الکس دی مینور

به رقابت‌های ATP Cup بپردازیم. نکتۀ جالبی که برای شما وجود دارد این خواهد بود که در کشورتان و با هم‌تیمی‌های خود می‌توانید در این رویداد شرکت کنید. این مسابقات تا چه اندازه برای شما خاص خواهد بود؟

واقعاً برگزاری چنین تورنمنت‌هایی عالی است و من دیگر نمی‌توانم برای شروع این مسابقات صبر نمایم. من بازی کردن در خانه (استرالیا) را دوست دارم و اینکه بتوانم در قالب تیم ملی کشورم در این بازی‌ها حاضر شوم و حمایت بیشتری را از سوی هم‌وطنانم ببینم، بسیار جالب خواهد بود. اوقات هیجان‌انگیزی در انتظار ماست و من و نیک (کیریوس) واقعاً برای بازی در خانه بسیار هیجان‌زده هستیم.

آیا در مورد بازی در تورنمنت ATP Cup با نیک کیریوس صحبتی داشته‌اید؟

مطمئناً. مدتی است که من و نیک در مورد این بازی‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنیم و هردوی ما مشتاقانه منتظر شروع این مسابقات هستیم. می‌خواهیم با کمک هم و به نمایندگی از کشور استرالیا در این رقابت‌ها حضور یابیم. فکر می‌کنم ما تیم خوبی را در این تورنمنت تشکیل داده‌ایم.

اگر می‌توانستید هر بخشی از ورزش تنیس را از هموطنان‌تان انتخاب کنید و با آن خود را تکمیل نمایید، آن بخش‌ها از چه بازیکنانی بود؟

دوست داشتم سرویس‌های نیک کیریوس را داشتم. او در این آیتم فوق‌العاده است. در ادامه فورهندهای پوپیرین و بک‌هندهای جان میلمن را می‌خواستم که در اختیار داشته باشم. والی‌های جردن تامپسون و جان پیرس هم که نظیر ندارد و با آن‌ها می‌توانستم یک بازیکن عالی شوم.

دوست داریم که برخی از جالب‌ترین خاطراتتان با هم‌تیمی‌های خود را برای ما بازگو کنید؟

ببینید در اردوها و خوابگاه خب خیلی از خاطرات وجود دارند که بین ما اتفاق می‌افتد و درست نیست که همۀ آن‌ها را بازگو کنیم. اما تنها چیزی که می‌توانم بگویم و به نظرم جالب‌توجه است اینکه ما وقتی در تورنمنتی حضور می‌یابیم و به مدت یک هفته یا بیشتر در کنار یکدیگر هستیم، سعی داریم با هر ترفند و روشی اوقات خوب و خوشی را با هم داشته باشیم. همۀ ما بهترین‌ها را برای یکدیگر می‌خواهیم و صادقانه بگویم ما برای موفقیت بین خودمان، هر کاری را انجام می‌دهیم.

سه مورد از چیزهایی که شما بیشتر در مورد کشورتان استرالیا دوست دارید را بگویید؟

من عاشق مردمان، سواحل و غذاهای استرالیایی هستم. غذاهای استرالیا تنوع زیادی دارند و من خوراک مرغ پارمی که در بار صرف می‌شود را بسیار دوست دارم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار