29/03/2024

تنیس آزاد فرانسه | اطلاعات عمومی کامل درباره این تورنومنت

  • توسط تیم محتوای تنیس فارسی
  • 26/09/2020
  • 0
تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰

بعد از رقابت‌های جذابی که در مسترز سینسیناتی، آزاد آمریکا و مسترز رم در روزهای گذشته شاهد بودیم، این بار نوبت به یکی از مهم ترین گرند اسلم‌های سال یعنی تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰ موسوم به رولان گاروس می‌رسد. در این مطلب به تاریخچه این مسابقات و هرآنچه لازم است در این خصوص بدانید، می‌پردازیم.

ورود به سایت بتکارت

تغییر تاریخ تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰ و حضور تماشاگران

همان طور که می‌دانید تنیس آزاد فرانسه ملقب به رولاس گاروس امسال ۱۲۴ امین دوره خود را برگزار خواهد کرد و علیرغم تورنومنت‌های گذشته پس از شیوع ویروس کرونا، تماشاگران می‌توانند به تعداد کم و به صورت پراکنده در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. همچنین تاریخ برگزاری این مسابقات نیز پس از سال‌ها تغییر کرد و ویروس کرونا برنامه‌ریزی تمامی مسابقات تنیس را در سال ۲۰۲۰ به هم ریخت؛ مسابقات آزاد فرانسه هر ساله به عنوان دومین گرند اسلم فصل در اواخر ماه می برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، تاریخ برگزاری این رقابت‌ها تغییر کرد و به اواخر ماه سپتامبر دو هفته پس از مسابقات اوپن آمریکا موکول شد. جالب است بدانید که از سال ۱۹۷۳ تاکنون هیچوقت تاریخ برگزاری این تورنومنت مهم تغییر نکرده بود ولی امسال شاهد تفاوت‌های زیادی در این تورنومنت بودیم. بد نیست بدانید که امسال همانند مسابقات اپن آمریکا ۲۰۲۰، به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات رده دونفره مختلط برگزار نمی‌شود.

قهرمانان سال ۲۰۱۹ تنیس آزاد فرانسه:

  • در بخش مردان: سال گذشته رافائل نادال تنیسور اسپانیایی و مرد شماره دو تنیس جهان موفق شد بر دومینیک تیم اتریشی غلبه کند و برای دوازدهمین بار و ثبت رکوردی تازه به نام خود قهرمانی خود را در سال ۲۰۱۹ جشن بگیرد.
  • در بخش زنان: در این بخش نیز اشلی بارتی تنیسور اهل کشور استرالیا توانست مارکتا واندروسووا را از پیش رو بردارد و برای اولین بار قهرمان این رقابت‌ها شود.

تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰

شرایط تنیسورهای برتر جهان در تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰

همان طور که می‌دانید برطبق مسابقات گذشته، راجر فدرر تنیسور سوییسی از تمامی مسابقات سال ۲۰۲۰ به دلیل مصدومیت انصراف داد و در رولان گاروس نیز حضور نخواهد داشت.

نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس دنیا که پس از قهرمانی در مسابقات مسترز رم، روحیه مضاعفی گرفته در تلاش است تا بتواند افتخاری دیگر را به کارنامه ورزشی خود اضافه کند.

رافائل نادال اسپانیایی که در مسترز رم موفق ظاهر نشد و در مرحله یک چهارم نهایی توسط دیگو شوارتزمن حذف شد، در تلاش است تا بتواند یک قهرمانی را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد و هم چنین رکورد قهرمانی خود در رولاس گاروس را از ۱۲ بار به ۱۳ قهرمانی افزایش دهد.

شرایط زمین‌های خاک در رولند گروس به چه صورت است؟

حرکت رالی در بازی تنیس در زمین‌های رُسی آزمونی سخت برای بازیکنان تنیس است، چه به لحاظ روحی و چه به لحاظ جسمی و آنها را ملزم می‌کند که مهارت ، صبر و استقامت خود را افزایش دهند.
مسابقات تنیس آزاد فرانسه تنها گرند اسلمی است که با شیوه به این شکل برگزار می شود. قهرمان این مسابقات باید بتواند بر روی زمین‌های کندِ خاک رُس، در هفت مسابقۀ سه ست از پنج ست، به پیروزی دست پیدا کند. ست آخر نیز بدون «تایبریک» است و بازی تا زمانی که اختلاف گیم‌ها (بعد از ۶-۶ در ست پایانی) به عدد ۲ برسد، ادامه می‌یابد. به گفته برخی ها این شکل برگزاری از رقابت ها و زمین سخت ترین مسابقه گرند اسلم است زیرا شرایط آن بسیار دشوار است. به همین خاطر هر ساله خیلی از تنیسوران مطرح حتی راجر فدرر نیز از این مسابقات انصراف می دهند و ترجیح می دهند که تمرکز و انرژی خود را بر روی مسابقات دیگر برگزار شده صرف کنند.

تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰

بیشتر بخوانید: تنیس مسترز سینسیناتی ۲۰۲۰ و هر آنچه در مورد آن لازم است بدانید

از میزان جوایز نقدی مسابقات تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰ بدانید

این تورنومنت نیز همانند مسابقات قبل، به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش جوایز نقدی رو به رو شد و مجموع جوایز حدود ۱۱ درصد کاهش پیدا کرد. همان طور که در جدول می‌بینید بازیکن قهرمان در بخش انفرادی مبلغ ۱,۶۰۰,۰۰۰ یورو دریافت می‌کند در حالی که سال گذشته این عدد که۲,۳۰۰,۰۰۰ یورو بود. تنها افزایش مبلغ نسبت به سال گذشته در دور نخست بوده است.

دور /رده اول دوم سوم  چهارم یک‌چهارم نیمه‌نهایی فینالیست قهرمان
انفرادی €۶۰,۰۰۰ €۸۴,۰۰۰ €۱۲۶,۰۰۰ €۱۸۹,۰۰۰ €۲۸۳,۵۰۰ €۴۲۵,۲۵۰ €۸۰۰,۰۰۰ €۱,۶۰۰,۰۰۰
دونفره €۱۴,۹۵۰ €۲۳,۹۲۰ €۳۸,۲۷۲ €۶۵,۰۶۲ €۱۱۰,۶۰۶ €۱۸۸,۰۳۰ €۳۱۹,۶۵۲

استادیوم برگزاری مسابقات تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰

مجموعه رولان گاروس حدود ۶ هکتار مساحت دارد و ۲۰ زمین تنیس را در خود جای داده است. ۳ زمین بزرگ این مجموعه به ترتیب گنجایش عبارتند از:
۱. استادیوم فیلیپ شاتریه با ۱۵۲۲۵ صندلی
۲. استادیوم سوزان لنگلن با ۱۰۰۶۸ صندلی
۳. استادیوم سیمون متیو با ۵۰۰۰ صندلی

استادیوم «سیمون متیو» امسال در مجموعه رولان گاروس ساخته و افتتاح گردید. این استادیوم که چهار طرف آن با گل‌خانه ‌های بلوری و فضای سبز با انوع گیاخان و درختان تزیین شده است به خاطر قهرمان سابق تنیس آزاد فرانسه سیمون متیو نام‌گذاری و افتتاح شد.

مطالب مرتبط: تنیس آزاد آمریکا ۲۰۲۰ و هر آنچه در مورد آن لازم است بدانید

تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰

از میزان تقسیم امتیازات مسابقات تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰ بدانید

دور / رده اول دوم  سوم چهارم یک‌چهارم نیمه‌نهایی فینالیست قهرمان
انفرادی مردان ۱۰ ۴۵ ۹۰ ۱۸۰ ۳۶۰ ۷۲۰ ۱۲۰۰ ۲۰۰۰
دونفره مردان ۰
انفرادی زنان ۱۰ ۷۰ ۱۳۰ ۲۴۰ ۴۳۰ ۷۸۰ ۱۳۰۰
دونفره زنان ۱۰ ۱۳۰ ۲۴۰ ۴۳۰ ۷۸۰ ۱۳۰۰

بیشتر بخوانید: تنیس مسترز رم ۲۰۲۰ و هر آنچه در مورد آن لازم است بدانید

رکورد داران این گرند اسلم چه کسانی هستند؟

از سال ۱۹۶۸ که تنیس به صورت حرفه‌ای درآمد، تنها ۷ تنیس‌باز مرد قهرمانی در هر دو گرند اسلم‌ رولند گروس و ویمبلدون را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند که عبارتند از: راد لیور، جان کودش، بیورن بورگ، آندره آغاسی، رافائل نادال، نواک جوکوویچ و راجر فدرر.

یکه تازی در بخش مردان و زنان:

رافائل نادال، اسطوره زمین‌های خاک رس، با ۱۲ قهرمانی رکورددار عنوان قهرمانی در رده انفرادی مردان است. در بخش انفرادی زنان نیز کریس اورت، تنیس‌باز بازنشسته آمریکایی با ۷ عنوان رکورددار بیشترین تعداد قهرمانی می‌باشد.

برای پیش بینی مسابقات تنیس آزاد فرانسه ۲۰۲۰ همراه ما باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار