28/03/2024

نخستین پیروزی انفرادی اشلی بارتی در سال ۲۰۲۰، مقابل پاولیچنکووا به دست آمد

  • توسط مینا
  • 16/01/2020
  • 0

اشلی بارتی ، بانوی شماره یک دنیای تنیس موفق شد تا نخستین بازی انفرادی‌اش در سال ۲۰۲۰ را با یک پیروزی در اولین دوره رقابت‌های بین المللی آدلاید به دست آورد.

پیروزی اشلی بارتی برابر پاولیچنکووا

این در حالی است که او یک ست از آناستازیا پاولیچنکووا عقب افتاد اما در نهایت با نتایج ۴-۶، ۶-۳ و ۷-۵ به پیروزی رسید. بارتی بعد از به پایان رسیدن بازی در کنفرانس مطبوعاتی گفت:

این همان چیزی است که فارغ از هر نتیجه‌ای من از به دست آوردنش افتخار می‌کنم. همواره تمام تلاشم را می‌کنم تا در چنین بازی‌هایی برنده شوم. سال گذشته این کار را به خوبی انجام دادم؛ در ست اول بازی‌های زیادی بازنده شدم اما به بازی برگشتم و برنده شدم. امروز هم تفاوتی با آن روزها نداشت. حس می‌کنم کاری که درست بود را انجام دادم. من تنها نیاز داشتم تا خودم را اندکی با شرایط موجود در اینجا منطبق سازم و سپس با تلاش و کوشش در پی شکست دادن او بر آیم. بنابراین بسیار خوشحالم که موفق شدم این مسابقه را با موفقیت پشت سر بگذارم‌.

اشلی بارتی استرالیایی در حالی به عنوان شانس نخست قهرمانی پا به تورنمنت بین المللی آدلاید گذاشته که در دیداری شوکه‌کننده وداعی زودهنگام با تورنمنت بریزبین داشت؛ او طی دو ست نزدیک از جنیفر بریدی شکست خورد و از گردونه آن رقابت‌ها کنار رفت. با این حال، او موفقیت‌های بیشتری را در بخش دوبل به دست آورد و موفق شد تا به همراه کیکی برتنز تا دیدار فینال تورنمنت بین المللی بریزبین صعود کند. این تنیسور استرالیایی تمام جوایز نقدی به دست آمده از تورنمنت بریزبینش را به موسسه خیریه صلیب سرخ اهدا کرد. اشلی بارتی ادامه داد:

زیبایی تنیس به همین است که همواره هفته بعدی برای جبران وجود دارد. به همین دلیل است که ما بعد از کنار رفتن از تورنمنت بریزبین تمام تمرکزمان را روی فرصتی که در اینجا داشتیم گذاشتیم. تلاش کردم تا با یک ریکاوری خوب و بر طرف کردن مشکلاتم، بهترین خودم را در اینجا به نمایش بگذارم. فکر می‌کنم آن پیروزی‌های سخت در زمانی‌که تنیسور لزوما بهترینِ خودش را به نمایش نمی‌گذارد، احساس عمیقا خوبی را به فرد منتقل می‌کند.

اشلی بارتی

بعد از اینکه پاولیچنکووا شروع بسیار خوبی در ست نخست داشت، بارتی در ادامه کار به بازی برگشت. او در بخش اعظمی از بازی در ست پایانی کنترل کار را به دست داشت و با دبل برک کردن حریفش به برتری ۵-۲ هم رسید، با این حال این‌بار پاولیچنکووا بود که به بازی برگشت و موفق شد تا نتیجه را ۵-۵ مساوی کند. بارتی در گیم بعدی، پاولیچنکووا را برک کرد و با پیروزی در گیم سرو بعدی، نخستین پیروزی‌‌اش در بخش انفرادی تورنمنت‌های فصل ۲۰۲۰ را به دست آورد. بارتی اضافه کرد:

آناستازیا این توانایی را دارد تا کنترل بازی را از دست شما بگیرد. او از همان ابتدای بازی بسیار تهاجمی کار می‌کند و ضربات بسیار دقیقی را بر حریفش وارد می‌کند. ما چندین بار در چنین شرایطی مقابل یکدیگر قرار گرفتیم؛ وقتی که او کنترل بازی را در دست دارد، باید زمان و تلاش زیادی برای دوباره به دست گرفتن آن صرف کنید و به سختی با او بجنگید.

با این پیروزی، رکورد دیدارهای رو در روی بارتی مقابل آناستازیا پاولیچنکووا به سه برد و سه باخت رسیده است. حریف بارتی در مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت آدلاید مارکتا وندروسوا شانس هشتم قهرمانی در این رقابت‌ها خواهد بود؛ این دو در فینال اوپن فرانسه سال گذشته نیز مقابل همدیگر قرار گرفتند. وندروسوا در ابتدا تاتیانا ماریا را با نتایج ۶-۳ و ۶-۰ مغلوب ساخت و سپس مقابل آرینا رودیونوا با نتایج ۶-۰ و ۶-۰ به پیروزی رسید. در دیگر دیدارهای این مرحله، بلیندا بنچیچ به مصاف دنیله کالینز می‌رود، دونا وکیچ مقابل دایانا یاسترمسکا قرار می‌گیرد و آرینا سابالنکا در برابر سیمونا هالپ صف‌آرایی می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار