19/04/2024

اشلی بارتی و ملادنوویچ، پیروز روز نخست فینال مسابقات فد کاپ ۲۰۱۹

  • توسط سروش
  • 10/11/2019
  • 0

اولین روز از فینال مسابقات فد کاپ ۲۰۱۹ در شهر پِرت استرالیا برگزار شد و اشلی بارتی از کشور میزبان و کریستینا ملادنوویچ از فرانسه موفق شدند از سد رقبای خود بگذرند.

پیروزی اشلی بارتی و ملادنوویچ در فد کاپ

فینال رقابت‌های فد کاپ ۲۰۱۹ بین دو کشور فرانسه و استرالیا در شهر پرت، مرکز ایالت استرالیای غربی در کشور استرالیا در حال برگزاری است. دیدارهای امروز مابین استرالیا و فرانسه، جدال برترین تنیسورهای دو کشور برابر حریفانشان بود که طبق پیش‌بینی‌ها نیز هر دوی این بازیکنان به پیروزی رسیدند. اشلی بارتی، برترین بانوی تنیسور جهان در برابر کارولین گارسیا از فرانسه به پیروزی رسید و کریستینا ملادنوویچ هم مقابل آجلا توملجانوویچ از استرالیا به برتری دست یافت. با این نتایج، در پایان روز نخست فینال این مسابقات، فرانسه و استرالیا در مجموع به تساوی ۱-۱ رسیدند. اما در اولین بازی این تورنمنت، کریستینا ملادنوویچ به مصاف آجلا توملجانوویچ از استرالیا رفت. توملجانوویچ اولین حضور خود را در مسابقات فد کاپ تجربه می‌کند و در جایگاه شمارۀ ۵۱ قرار دارد در حالی که تنیسور فرانسوی و پیروز این دیدار در ردۀ ۴۰ ایستاده است. ملادنوویچ در دیداری که یک ساعت و ۱۳ دقیقه به طول انجامید، توانست با حساب ۲-۰ و با نتایج مشابه ۶-۱ برابر رقیب استرالیایی‌اش به برتری برسد. ملادونوویچ هفتۀ گذشته به همراه تیمئا بابوس از مجارستان توانسته بود در مسابقات دوبل فینال‌های WTA در شنزن کشور چین به مقام قهرمانی برسد.

اشلی بارتی دیگر پیروز روز نخست مسابقات فد کاپ بود. بارتی که بانوی شمارۀ یک تنیس جهان به حساب می‌آید، توانست در دو ست پیاپی و با نتایج ۶-۰ رقیب فرانسوی‌اش، کارولین گارسیا را با اقتدار شکست دهد. بارتی در این مسابقه هیچ گیمی را از دست نداد و در هر دو ست گارسیا را بیگل کرد. این تنیسور استرالیایی نیز همانند ملادنوویچ توانسته بود در رقابت‌های شیسیدو شنزن به مقام قهرمانی برسد. او با پیروزی برابر الینا اسویتولینا از اوکراین موفق شد به اولین قهرمانی خود در مسابقات پایان فصل زنان برسد و صاحب جایزه ۴.۴۲ میلیون دلاری این تورنمنت شود. بارتی بسیار مصمم است تا با قهرمانی استرالیا در رقابت‌های فد کاپ، به پنجمین عنوان خود در سال ۲۰۱۹ دست یابد و فصل فوق‌العاده‌اش را رویایی‌تر سازد.

اشلی بارتی

اشلی بارتی پس از پیروزی برابر حریف فرانسوی خود گفت:

این یک مسابقۀ قابل توجه بود. نمی‌توانسم به هیچ شکل دیگری، یک بازی را اینگونه به پایان برسانم. فکر می‌کنم این بهترین نمایش تنیسی بود که در عمرم انجام داده‌ام. یک بازی فوق‌العاده در کنار هموطنانم در اینجا انجام دادم و هیچ چیز بهتر از این نمی‌شود. بسیار خوشحالم که دوباره به پِرت برگشتم و توانستم در اینجا به پیروزی برسم. یک پایان عالی برای سالی که مدت‌ها در یاد و خاطر من باقی خواهد ماند.

در دیدار ملادنوویج و آجلا توملجانوویچ، تنیسور فرانسوی در همۀ آیتم‌ها برتری خاصی به نسبت رقیب استرالیایی‌اش داشت. او در بخش سرویس‌ها توانست یک ضربۀ ایس بزند و در ۸۳% (۱۵ از ۱۸) سرویس نخست خود نیز به برتری برسد که این آمار برای توملجانوویچ به ۰ ضربۀ ایس و موفقیت در ۵۷% (۱۲ از ۲۱) سرویس اولش می‌رسید. ۱۶ ضربۀ وینر در مقابل ۴ خطای دوبل باعث شد تا کریستینا و فرانسه به اولین پیروزی خود در فینال مسابقات فد کاپ دست یابند. این تنیسور فرانسوی پس از پایان دیدارش عنوان داشت:

من عاشق این رویداد تنیس هستم. هر چه فشار بیشتر باشد و بازی‌ها سخت‌تر پیگیری شود، این تورنمنت هم خاص‌تر می‌شود. من جنگیدن و تلاش را دوست دارم و بسیار مفتخرم که این نکتۀ اساسی را به تیمم، کشورم، هوادارانم و فدراسیون تنیس فرانسه ارائه داده‌ام. توملجانوویچ دوست خوب من است و فکر می‌کنم سطح او واقعاً بالاست. من امروز تنها یک بازی فوق‌العاده را به نمایش گذاشتم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار