29/03/2024

لوید هریس و آندری روبلف برگزارکننده فینال تورنمنت آدلاید خواهند بود

  • توسط سروش
  • 18/01/2020
  • 0

آندری روبلف در روز جمعه روند فوق العاده شکست ناپذیری‌هایش را به ۱۱ بازی ارتقا داد.

صعود آندری روبلف به فینال

او موفق شد تا در تورنمنت بین المللی آدلاید، فلیکس اوژه آلیاسیم کانادایی، شانس دوم قهرمانی در این رقابت‌ها را با نتایج ۷-۶، ۶-۷ و ۶-۴ شکست دهد. این تنیسور ۲۲ ساله در دیداری که کمتر از سه ساعت به طول انجامید، از مجموع ۱۰ مواجهه‌اش با برک پوینت‌های حریف تنها یک بار برک شد تا راهی ششمین فینالش در رقابت‌های تحت نظر ATP شود. روبلف که در ست دوم این بازی دو فرصت برای به پایان رساندن بازی از دست داد، در حالی پا به آدلاید گذاشت که هفته گذشته سومین قهرمانی‌اش در مسابقات تور را بدون از دست دادن حتی یک ست در دوحه به دست آورده بود. روبلف بعد از این بازی گفت:

بازی غیرقابل باوری را پشت سر گذاشتیم. فکر می‌کنم مردم از دیدن آن لذت بردند و این تنها دلیلی است که تنیس بازی می‌کنیم. امیدوارم تا شاهد بازی‌های بسیار بیشتری نظیر این بازی باشیم.

آندری روبلف حالا به نخستین تنیسور از سال ۲۰۰۴ به بعد تبدیل شد که در دو هفته ابتدایی فصل، دو فینال متوالی را تجربه می‌کند. در حقیقت تنها دو تنیسور چنین آماری را از خودشان به ثبت رساندند. دومینیک هرباتی در تورنمنت‌های آدلاید و اوکلند به قهرمانی رسید اما کارلوس مویا با وجود قهرمانی در تورنمنت چنای، در تورنمنت سیدنی نایب قهرمان شد. روبلف ادامه داد:

به هیچ عنوان انتظار نداشتم تا در دو فینال متوالی حضور یابم. علاوه بر این پیش‌بینی نمی‌کردم که فصل را به این ترتیب آغاز کنم، بنابراین خواهیم دید که در ادامه چه اتقاقاتی انتظارم را می‌کشد. مهم‌ترین مسئله برای من این است که با حفظ شرایطی که دارم، پیشرفت‌هایی را حاصل کنم.

آندری روبلف

آندری روبلف حالا در دیدارهای رو در رویش مقابل این تنیسور کانادایی به دو پیروزی رسیده است. علاوه بر این قهرمان تورنمنت دوحه، وقتی برای اولین بار در اوپن پلاوا لاگونای کرواسی در سال ۲۰۱۸ به مصاف فلیکس اوژه آلیاسیم رفت موفق به پیروزی برابر او شد. اوژه آلیاسیم کانادایی می‌خواست تا بعد از الکساندر زورف در سال ۲۰۰۸ به دومین تنیسور نوجوانی تبدیل شود که به چهار فینال ATP Tour صعود می‌کند (که شامل NextGen ATP Finals هم می‌شود). فلیکس اوژه آلیاسیم در سال گذشته به سه فینال تورنمنت‌های تحت نظر ATP صعود کرد و به نایب قهرمانی تورنمنت‌های ریو دو ژانیرو، لیون و اشتوتگارت رسید. روبلف در دیدار فینال به مصاف لوید هریسی می‌رود که برای اولین بار به فینال یک ATP Tour صعود کرده است. این تنیسور اهل آفریقای جنوبی به دو ساعت و نه دقیقه زمان نیاز داشت تا با نتایج ۶-۴، ۶-۷ و ۶-۳ مقابل تامی پل آمریکایی به پیروزی برسد. روبلف اضافه کرد:

می‌دانم که لوید هریس بازیکن بسیار سرسختی است. او بازی‌های خوب زیادی را در اینجا برده، همسن من است و در گذشته بازی‌های زیادی را در رقابت‌های جوانان انجام دادیم. بنابراین بازی جذابی را در پیش داریم. شاهد یک رقابت دیگر بین دو پسر جوان خواهیم بود و باید ببینیم که چه اتفاقی می‌افتاد.

سال گذشته، هریس به عنوان یک بازنده خوش‌شانس در چنگدو برای اولین بار یک چهارم نهایی و نیمه نهایی یک ATP Tour را تجربه کرد. با این حال مرد شماره ۹۱ دنیای تنیس در آدلاید یک مرحله جلوتر رفته است؛ او موفق شد تا در برابر فردی که یک رده از او در رنکینگ جهانی بالاتر است، ۱۳ امتیاز سرویس بگیرد و در ۸۵ درصد سروهای اولش امتیازآوری کند. هریس گفت:

بسیار هیجان زده‌ام که در آدلاید به فینال رسیدم. تنها روی شیوه‌ای که برای بازی کردن در پیش گرفتم تمرکز می‌کنم. برای انجام بازی فینال در روز آینده لحظه شماری می‌کنم.

بعد از مصاف روبرتو کاربالس بائنا و آندری مارتین در کوئیتویِ ۲۰۱۸، برای اولین بار شاهد برگزاری دیدار نیمه نهایی یک ATP Tour بین دو صعود کننده از مراحل مقدماتی بودیم. هریس تا اواخر ست دوم از پل پیش بود و در تای برک بازنده این ست شد؛ این در حالی است که پل اجازه کنترل بازی را به رقیب آفریقای جنویی‌اش نداد. هریس پیش‌تر در این تورنمنت ۲۵۰ امتیازی مقابل شانس چهارم قهرمانی یعنی پابلو کارنو بوستا و شانس ششم قهرمانی یعنی کریستین گارین به پیروزی رسیده بود. جالب اینکه او در مسیر صعودش به فینال تنها دوبار امتیازات سرو اولش در ست‌های پایانی را از دست داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار