26/04/2024

آندری روبلف قهرمان مسابقات تنیس دوحه قطر شد

  • توسط مینا
  • 13/01/2020
  • 0

آندری روبلف نمی‌توانست شروعی بهتر از این برای فصل جدیدش داشته باشد.

قهرمانی آندری روبلف در تنیس دوحه

این تنیسور روسی که شانس دوم قهرمانی در Qatar ExxonMobil Open به شمار می‌رفت، با نتایج ۶-۲ و ۷-۶ مقابل کورنتین موتت فرانسوی، ستاره NextGen ATP به پیروزی رسید تا سومین قهرمانی‌اش در رقابت‌های ATP Tour را روز شنبه در دوحه به دست آورد. آندری روبلف بعد از این بازی گفت:

این فوق العاده است. من همیشه از بازی کردن در اینجا خوشحالم و از زمانی که در اینجا سپری می‌کنم بسیار لذت می‌برم. از این رو قهرمانی در این تورنمنت اتفاق بسیار ویژه‌ای برای من به شمار می‌رود. شروع بسیار جذابی در فصل جدید داشتم و امیدوارم که بتوانم سطح خودم را حفظ کنم و به کسب این نتایج خوب ادامه دهم.

آندری روبلف به نتایج درخشانش در دوحه ادامه داد و حالا رکورد ۹ برد و ۲ باخت را در اینجا به ثبت رسانده است؛ او همچنین موفق شد تا نایب قهرمانی‌‌اش در سال ۲۰۱۸ با شکست مقابل گائل مونفیلس را جبران کند. این تنیسور ۲۲ ساله به سومین قهرمان جوان تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد؛ تنها اندی ماری در حالی‌که از او کوچک‌تر بوده به قهرمانی در این مسابقات رسیده است (سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹). او همچنین در کنار نیکولای دیوادنکو (۲۰۱۰) به دومین تنیسور اهل کشور روسیه تبدیل شد که در این تورنمنت به قهرمانی می‌رسد. شانس دوم قهرمانی در تورنمنت دوحه از ابتدای این مسابقات در فرم بسیار خوبی قرار داشت و در حالی جام قهرمانی را بالای سر برد که حتی یک ست هم از دست نداد. او در طول این هفته بهترین آمار مربوط به کسب امتیاز از سرویس‌های اول (۸۰ درصد) و گیم‌های برگشتی (۱۵ از ۳۷، ۴۱ درصد) را ثبت کرد و در ۹۲ درصد از گیم‌های سروش هم به پیروزی رسید (۳۳ از ۳۶).

موتت نیز با وجود شکست در دیدار فینال، نکات مثبت بسیاری را در این هفته از خودش بر جای گذاشت. این تنیسور فرانسوی که یکی از صعودکنندگان مرحله مقدماتی بود در مسیر صعود به نخستین فینالش در رقابت‌های ATP Tour، موفق به شکست میلوش رائونیک کانادایی شانس چهارم قهرمانی و استانیسلاس واورینکای سوییسی شانس اول قهرمانی در این رقابت‌ها شد. موتت همچنین با دو پیروزی متوالی در روز جمعه مقابل فرناندو ورداسکوی اسپانیایی و استانیسلاس واورینکای سوییسی، نشان داد که از نظر جسمانی هم پیشرفت کرده است. وی بعد از دیدار فینال گفت:

متاسفانه قادر به پیروزی در دیدار امشب نبودم چراکه رقیبم بسیار خوب بود. با این حال این مسابقات را هرگز از یاد نخواهم برد.

آندری روبلف

هر دو تنیسور مذکور پاداش صعودشان به فینال را روز دوشنبه در رنکینگ جهانی دنیای تنیس دریافت خواهند کرد. روبلف برای اولین بار به جمع ۲۰ تنیسور برتر دنیای تنیس صعود می‌کند و موتت هم بین ۷۵ تنیسور برتر رنکینگ جهانی قرار خواهد گرفت. روبلف افزود:

هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارم اما از قرارگیری در بین ۲۰ تنیسور برتر جهان خوشحالم. فکر می‌کنم یکی از نکات مثبتی که وجود دارد این است که همچنان قابلیت پیشرفت دارم. می‌خواهم تا بیشترین تلاش ممکنم را انجام دهم و ببینم که چه اتفاقاتی انتظارم را می‌کشد.

در ست اول شاهد برتری یک طرفه روبلف بودیم، جایی که او بعد از گذشت تنها ۹ دقیقه به برتری ۳-۰ رسید. موتت شروع آرامی داشت و خستگی به جا مانده از پیروزی‌های سه سته روز گذشته‌اش را همچنان حس می‌کرد، این در حالی بود که روبلف با فورهندهایی که در رالی‌هایش از بیس‌لاین می‌زد بازی خودش را بر حریف دیکته کرده بود. این تنیسور روسی در پایان ست نخست هفت ضربه وینر زد و تنها متحمل سه خطا شد. بعد از اینکه در ست دوم بازهم شاهد برتری ۳-۰ روبلف بودیم، به نظر می‌رسید که او به راحتی جام قهرمانی را به دست آورد. با این حال موتت کم نیاورد و در هوای طوفانی دوحه ارتفاع شوت‌هایش را بیشتر کرد و کنترل کار در توپ‌هایی که رد و بدل می‌شد را به دست گرفت. این تنیسور فرانسوی نخستین برک پوینتش را در شرایطی که بازی با نتیجه ۳-۱ دنبال می‌شد به دست آورد و بعد از اِسمشِ بلند رقیب روسی‌اش که به بیرون رفت موفق به برک کردن او شد.

سریالی از سروهای موفق دو تنیسور، بازی را به تای برک کشاند، جایی‌که شانس دوم قهرمانی در این رقابت‌ها دوباره کنترل کار را به دست گرفت و صاحب برتری قاطع ۶/۱ شد. یک فورهند قوی از روبلف در سومین امتیاز قهرمانی‌اش، سرانجام بعد از یک ساعت و ۲۷ دقیقه او را برنده این دیدار جذاب و دیدنی کرد. روبلف علاوه بر کسب ۲۵۰ امتیاز در رنکینگ جهانی، ۲۲۷,۹۳۰ دلار جایزه نقدی دریافت می‌کند و موتت هم به همراه ۱۵۰ امتیازش در رنکینگ جهانی، ۱۲۶,۱۶۰ دلار جایزه نقدی می‌گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار